Projekt 19|Projektloggar för större idéer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Projekt 19
Lightblizz
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
March 14, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 17, 2011 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

Börja med ett nytt projekt här om dagen, det är ett äldre 19" chassie jag tänkt att modda lite, och så ha som surf/spel dator hos min mor.
Så här ser chassiet ut alla fall!
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] Blev en hel del skruv.
[Image Can Not Be Found] Nu är chassiet sönder skruvat, ska blästra och måla det på måndag om allt går som det ska 🙂

28 Jan 2011
Blev ju såklart inget målande i veckan, har inte hunnit och gjort så mycket pga skolan. Men har sågat och fixat lite med fronten.
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

Update - 29 Jan 2011
Saker som är inhandlat! Blev lite ändrat.
Mera hårdvara får vänta, jag fundera på att vänta till bulldozer kommer(?)
Jag har galet svårt att bestämma mig om jag ska köpa sleeving från MDPC-X eller Djungelapa!? Sen ska jag köpa lite krimskrams från Electrokit också.
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

Update - 02 Feb 2011
Grejerna från inet har kommit, passa på att sleeva fläktarna (med överbliven mdpc sleeve) och fixa dvd eject knappen. Hoppas grejerna från Chilledpc kommer imorgon.
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] Nexus var lite dumma här tycker jag, inte smartare att skicka med adapter för 3pin kabel till molex? Bra fläktar förövrigt:)
[Image Can Not Be Found] Fläktarna färdig sleevade 🙂
[Image Can Not Be Found] Eject knappen på färdig.
[Image Can Not Be Found] Fin knapp va?
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] Blev ett billigt agg, dock är det 80+ alla fall 🙂 Fett svårt att bestämma mig om jag ska köra MDPC sleeving eller djungelapa?!
Update - 12 Feb 2011
Börja fixa med fronten, dock var det inte något vidare kul, kalt och skit mycket snö. Sen så gillar inte sticksågen mig! Men blev nöjd alla fall 🙂
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] Sakerna från chilledpc, fläktgallret var också där ifrån.
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] MDPC-X Aqua sleeving till vänster och nya B-Magic till höger 🙂
[Image Can Not Be Found] Nu blir det att sleeva, dock har jag ingen svart samt vit krympslang 🙁

Update 16 Feb 2011
Image Enlarger


Djungel sleevingen kom idag 🙂 Blev ifs bara 5m sata sleeving men ändå, överförväntan faktiskt!
Image Enlarger

Djungelsleevingen till vänster och mdpc till höger 🙂
Image Enlarger

Måste ju ha en fläktkontroll!
Image Enlarger

Lite dubbelhäftande tejp + pytte lite kylpasta.
Image Enlarger

Vridpot på 5k.
Image Enlarger

Fixa även en startknapp!
Image Enlarger

Har kommit typ 25% på nätaggregatet. Det är ju flera lika dana kablar så Fractal design har ju såklart typ snålat med kabel, så dem har samma kabel med ett dubbelstift på. Galet drygt att få ut dem...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 44
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL