November 5, 2002
Gjorde i höstas extra höga fötter till mitt chassi. Gjorde dem ihåliga för att kunna montera LEDs i dem. Idag har jag iaf fortsatt och nu mosar jag in lite dioder 😀
Kommer fler bilder om någon kvart...
Nu har det gått en kvart. 🙂
Och såhär ser den färdiga produkten ut.
Ska fixa lite bilder när det hela lyser oxå sen.
[Update] Och nu har jag gjort det. 🙂
Var aningen försiktig och testade inte på 160G-disken direkt... :cy:
En gedigen Seagate på 528.48MB fick agera testpilot. 🙂
Och sen har jag gjort lite filmsnuttar på försöket.
Kopplar det hela senare då jag fått tag i önskat kablage/kontakdon.
November 5, 2002
Death On Wings wrote: Är det radiatorn du har under lådan ?
Kommer säkerligen blir tjusigt. Men kommer de blinka hela tiden ? eller ska du ha dem till hdd leads ?
PRECIS! 🙂 Radiatorn skall sitta under. (Fast det är en annan del och ligger i en annan projekttråd.)
Och så ska den ena dioden (övre) ska lysa konstant och den undre ska vara hdd-led. Eftersom det är fyra fötter kan jag ju visa aktivitet för 4 olika diskar 🙂
December 31, 2001
Relaxia wrote: [quote=Death On Wings]Är det radiatorn du har under lådan ?
Kommer säkerligen blir tjusigt. Men kommer de blinka hela tiden ? eller ska du ha dem till hdd leads ?
PRECIS! 🙂 Radiatorn skall sitta under. (Fast det är en annan del och ligger i en annan projekttråd.)
Och så ska den ena dioden (övre) ska lysa konstant och den undre ska vara hdd-led. Eftersom det är fyra fötter kan jag ju visa aktivitet för 4 olika diskar 🙂
Aaa 🙂
Då får du karva in enhets bokstaven i dem oxå då 😛
November 5, 2002
whak wrote: Projekt: Blinkande fötter | Uppdaterad 24/9
Är du en månad före alla oss andra?
Btw schyssta "fötter"
Oups.
Asså jag skrev så för att lura lönekontoret så jag skulle få sommarns sista lön mycket tidigare... eller nåt. Hmm. Kommer inte på någon bättre bortförklaring.
February 8, 2004
January 29, 2004
Riktigt nice!! 🙂 Smart att ha en som lyser konstant och en som blinkar... skulle bli för mycke blinkande om man bara hade en som blinkade liksom... 🙂 Hehe, hoppas nån förstår vad jag menar...
Hur kopplar du in i diskarna sen då? Om du ska ha 4st separata liksom...
Btw, jag kommer sno din ide! 😀 😀 😀 (Men lovar att ge dig creds så fort nån frågar!)
November 5, 2002
Cnuut: 😛
Hez: Hur jag fixar 4 separata...
På detta sätt:
På vanliga IDE-gränssnitt är pin39 HDD-activity LED. Moderkortets pin39 är kopplade till den HDD LED som man normalt koplar till någon diod på chassits front.
Vid HDD-aktivitet så jordas pin39. Så om du "knycker" den sladden på IDE-kabeln kan du själv koppla på en krets med tex en lysdiod.
Själv så gjorde jag såhär med min runda IDE-kabel.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Så att den inte skall vara fördärvad bara för att jag vill kunna använda den som jag vill 🙂
Alltihop om hur HDD-LED är kopplat och så har jag fått från Zapwizard.
Direktlänk till hans HDD-modd: LÄNK
1 Guest(s)