February 8, 2004
OfflineFebruary 8, 2004
OfflineFebruary 8, 2004
OfflineUpdate
Så, nu har silentwhisper börjat funka igen och jag har några färska bilder att visa
[Image Can Not Be Found]
Radiatorn, fint värmepaket (jag ska använda den högra till detta bygget)
[Image Can Not Be Found]
Pumpen, 16,5l/min
Kompressorupdate, nu har jag varit och handlat lite ingredienser som jag ska löda ihop, det enda som fattas är förångaren, så jag ska leta upp lite material till den...
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] //Bn3t[/b]
August 14, 2001
Offlinefinfint! testat kylförmågan på ditt värmepaket? är till en SAAB eller? tyckte det såg väldigt likt ut mitt, har dock inte testat mitt än... ganska sugen på å göra det, men får vänta lite till...
förrästen, en fråga om kompressorkylning, vad är det för kompressorer man använder? frys-kompressorer är för klena va? har jag hört... vet att du använder som du hittat på skroten, rätt? vad är d använda till, är det till ACn eller kompressorturbo?
August 14, 2001
OfflineOk, läste nån stanns att en fryskompressor inte klarade av att kyla så, att den paja, men kanske var att ställa in datorn i frysen när jag tänker efter... Vet att det finns andra skrotar än bilskrotar, men fick ändå för mig det var kompressorer till bilar... är ju lite mindre och så.. men tack för upplysningen iaf! =)
February 8, 2004
OfflineKeffing, läs innan du postar! Och om du inte har något bättre att komma med så borde du inte skriva något.... *host* viperboyy 😉
"Håll trådarna fria ifrån spam! Inlägg som "Varför gör du såhär, det suger väl bara" undanbedes starkt. Konstruktiv kritik är säkert välkommet, men inte allmäna klagomål."
edit:
aja, till kompressorkylning brukar man vilja ha kompressorer på ungefär 1/2 eller 3/4 hp.. min kompressor är till en början en Danfoss tl3g men jag har även en bjässe liggandes som jag kommer använda lite senare hoppas jag, det är en danfoss sc18cs ;).. det beror på vilken frys man tar den ifrån, oftast så brukar de större frysarna ha större/bättre kompressorer än de mindre, så från frys går utmärkt
January 2, 2003
Offlinekeffing wrote: den som tror att det kommer att gå att köra en komplett dator och en 226W peltier på ett 550W levicom förtjänar inte att äga en vattenkylning ens...
Kan du inte motivera ditt svar ber jag dig hålla din tunga bakom dina tänder, det beror ju mycket på vilka mer komponenter som kommer köras på samm a agg.
Hur tycker du han bör göra då?
February 8, 2004
OfflineUpdate
I veckan har jag varit och handlat fyrkantsrör hos järnhandlaren som jag, förhoppningsvis, ska kunna bygga ett chassi av. Tiden har sprungit iväg och gått ganska fort och jag har haft mycket annatatt göra nu ett tag så jag har inte kunnat jobba med bygget, och det har ju ledit till att det är ganska stressigt nu med bygget 🙂 för det måste vara klart inom 45 dagar idag 😀
Fyrkantsrören jag köpte var 4 st 66cm, 4 st 65cm och 4 st 25cm..alla är 15x15mm stora med tjockleken 1,5mm. Jag kan ju visa vad jag har svetsat fast idag i min "lilla" ram men jag kommer att behöva svetsa på mera grejer lite senare. Imorron så ska jag åka och köpa rostfritt stål som jag kommer att ha som skal på mitt chassi =) pics-->
[Image Can Not Be Found] Mina fina fyrkantsrör som ligger på storleken15x15mm
[Image Can Not Be Found]
Svetsat och klart
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found] inte mkt till dator.. men ändå 😀
//mvh bnet
February 8, 2004
Offlinehaha, mjo... men ajg behöver lite plats tycker jag om jag ska få plats med
- Vattenkylning
- Kompressorkylning
- En komplett dator (med massor av hårddiskar osv)
och sen så kommer jag antagligen få transportera den med en truck så fort det blir lan....näe, men den kommer väl väga ca 35-45kg, men...det är lungt 😉
ramen väger inte så mkt..den väger kanske 4 kg
1 Guest(s)

Log In