Projekt: [Bnet]Suprmodd [Update 07/02 ]|Page 3|Projektloggar för större idéer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Projekt: [Bnet]Suprmodd [Update 07/02 ]
sticksåg
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 180
sp_UserOfflineSmall Offline
760313
October 29, 2004 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Update 😉

[Image Can Not Be Found] Här är en bild av mitt cd/hd-rack som jag ritat upp precis hur allt ska vara på fet maseringstape. De stora skivaorna är 4mm hårdkarbonat och de mindre är 3mm plexiskivor.

[Image Can Not Be Found] Såhär blev skivorna efter att jag sågat ut det med sticksåg, dremel.. sedan så har jag puttsat det för hand oh till sisst smekt in ett lager med autosol som gör att det ser riktigt fräsht ut

[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] Här är två bilder där skivorna ligger som de ska göra sen helt enkelt.

[Image Can Not Be Found] Här är tanken =).. det som ska göras är att borra alla hålen för nipplarna i rören, fräsa i fetingskivorna (8mm) oh borra hål och gänga det i en av skivorna så man kan fylla på med vatten i systemet osv.

[Image Can Not Be Found] Mina grejer som jag fått av elfa som ska användas till den sk "el-boxen".

[Image Can Not Be Found] Jao, jag har svetsat fast nya små fyrkantsrör på ramen nu vars funktion är att hålla fast cd/hd-racket så bra som möjligt.

Denna veckan som kommer nu kommer jag uppdatera lite mer 😉

//mvh bNet

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
760397
October 29, 2004 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad schysst. 🙂

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
760467
October 29, 2004 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Damn man! Det ser mäktigt ut!

sticksåg
Medlem
760469
October 29, 2004 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

tackar, ny update kommer inom kort.

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1511
760509
October 30, 2004 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

Ser ju bra ut... tur d är nån som orkar jobba iaf 🙂 jag håller iof på lite i smyg me mitt me 🙂 dock börjar det gå långsamt... ganska dålig aktivitet på projektlogs-tråden tycker jag.. jaja, lycka till! förrästen, låter inte spolarplumpen massor? har du kontrollerat driftsäkerhet? hörde nån som körde med sån någon/några timmar, höll på å brinna upp efter d... kanske vattenkyla den me 🙂

sticksåg
Medlem
760711
October 30, 2004 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

nene, denna pumpen är en cirkulationspump för husvagnar, båtar osv, så den är gjord för att stå på 24/7... och tät är den oxå kan jag säga, eller vi får se hur det går jag testkör den =)

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
760825
October 30, 2004 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

ah, ok, tyckte det såg ut som en spolarpump för bilar typ... men då förstår jag..

sticksåg
Medlem
761089
October 30, 2004 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Update

racket = klart!

Idag så har jag jobbat klart med racket, och börjat svarva lite lätt på en testbit i svarven..

[Image Can Not Be Found] Nu mäter jag ut den exakta mitt positionen
[Image Can Not Be Found] In action. här svarvas det för fullt
[Image Can Not Be Found] Här ser ni reslutatet av racket.. Jag kommer inte att klä av det innan det andra är klart =).. ni ser även att jag svetsat fast moderkortbrädehållaren
[Image Can Not Be Found] Ovanifrån

Det kommer en ny update inom kort, och jag sattsar på att kunna göra en update imorron om jag har tid, annar blir det på måndag.

//mvh bNet

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
761117
October 30, 2004 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Ooo Nice FETaste chassit ever Bnet 😀

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
762531
November 1, 2004 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser ju fint ut, vill se det färdig resultatet!

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
762542
November 1, 2004 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det ser bra ut 🙂 en sak bara, hur vore det med gummibussningar vid hårddisk CD-racket? nog både ljuddämpande och hällsosamt vid transporter... om du har något å transportera denna sak i 😉

sticksåg
Medlem
764161
November 3, 2004 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

jo det är en ide, som jag oxå haft faktiskt, men jag kom fram till att det är klumpigt (man får bygga andra dimensioner till racket osv) och jag klarar mig nog utan det.. =).. vet inte, det blir nog att transpotera den som vanligt, det ska nog inte vara några större besvär tror jag 😉

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
766810
November 6, 2004 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Var kommer delarna ifrån?

Säg inte nu att dom typ kommer från 10 olika kylskåp... Det är som att bygga en bil av 10 olika bilar och sen tro att den går i 300 utan finjustreringar.

Tomppa
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 32
772939
November 14, 2004 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: Var kommer delarna ifrån?

Säg inte nu att dom typ kommer från 10 olika kylskåp... Det är som att bygga en bil av 10 olika bilar och sen tro att den går i 300 utan finjustreringar.

Klart det går att ta delar från olika kylskåp (kan ju säga kylmaskiner/enheter iaf)? Kylskåp är ju småsaker oftast... Och en kompressorkylning måste alltid finjusteras ändå, inget Plug and Play :).

sticksåg
Medlem
772990
November 14, 2004 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz--> vad menar du med det? Jag plockar delar lite här o var, men kompressorkylningen, menar du det så tycker jag inte jag plockar på något annorulnda vis när jag bygger den :S... Sen, om man vill att något ska bli bra så är finjustering ett måste, inget är somsagt Plug and Play 😉

Aja, nu har jag ett problem :D.. jag måste bli någorlunda klar på 10 dagar så ni kommer antagligen få se någonting nytt varje dag fram till dess... Det kommer inte bli så många normala dygn heller gissar jag på 😀

sticksåg
Medlem
773585
November 15, 2004 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Update

Bilderna försvann ett tag sen från silentwhisper så jag lägger upp vissa bilder här nu från när jag gjorde blocket plus lite till, så ni ser ungefär hur långt jag har hunnit 🙂

Jag tror jag blir tokig, jag har inte fått plåten idag heller, så ja 9 dagar kvar.... hoppas jag blir något klar iofs 😀

[Image Can Not Be Found] Här är en bild på hur blocket ser ut efter jag varit och fräst det, och borrat ett antal hål med en riktigt dålig pelarborr som ni kanske ser.. den slirade nått så oerhört! (claes ohlson kvalitet).. dock så har jag skrotat den där aluminium"locket".. tyckte inte det blev särskillt bra..

[Image Can Not Be Found] Här ser ni hur vattenblocket ser ut efter att jag satt fast plexit o skruvat fast nipplarna (nipplar som jag inte kommer använda, testnipplar egentligen). Blocket har även fått rundade kanter som ni ser...

[Image Can Not Be Found] Pelten tätas på denna bilden med silikon, för att isolera mot kondens en aning bättre 😉

[Image Can Not Be Found] Nu är ColdPlaten monterad och färdig, jag drog åt skruvarna riktigt hårt

[Image Can Not Be Found] Här isolerar jag blocket med isoleringstape, riktigt smidigt är det att arbeta med..

[Image Can Not Be Found] Här isolerar jag oxå blocket.

[Image Can Not Be Found] Här är mitt resultat på blocket, testkör det med kranvatten som är 27C och riktigt dåligt flöde, så jag kommer nog uppnå bättre resultat sen när allt sitter som det ska i riggen.

[Image Can Not Be Found] Såhär långt har jag just nu kommit med tanken, gängstängerna kommer jag att dölja med kromade kopparrör senare.. jag kommer oxå skruva fast nipplar o täta den osv innan jag testkör den

[Image Can Not Be Found] Mina fina rör som kommer gå såå lätt att böja och leda inne i chassit sen.

[Image Can Not Be Found] Här ser ni en till bild på rören 😉

[Image Can Not Be Found] Bilder på mina nipplar till rören

[Image Can Not Be Found] Lite nipplar o koppargrejer 🙂

[Image Can Not Be Found] Här är mitt cpu-block och kap-röret, blocket ska förhoppningsvis hinnas fräsas ur på torsdag med 2 st våningar och tunna kanaler.. jämte det ligger oxå kapiläröret som är så stort som 0,026mm.

//mvh bNe .... Update kommer snart wink

StålLången
Medlem
Forum Posts: 42
774414
November 16, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Snyggt som alltid Bnet!
Men kommer inte kompressorn att låta en hel del?
Nu vill vi se fler bilder!

sticksåg
Medlem
774433
November 16, 2004 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

StålLången --> en kompressor låter lika mkt som ett kylskåp.. tror att du förknippar det med en tryckluftkompressor.. yeye, det kommer mer bilder snart 😉

//bNet

StålLången
Medlem
774458
November 16, 2004 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Så du har fått din plåt!
F5 knappen kommer att bli varm... 😛

StålLången
Medlem
775531
November 17, 2004 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

7 dagar, 10 timmar och 59 minuter kvar till DHW 04

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 20
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL