April 25, 2003
OfflineBörjade precis på ett vad jag anser är ett ganska stort chassi-projekt.
Temat är grönt biohazard/nuclear, kanske Fallout-inspirerat med rost och sånt (diggar Fallout stenhårt, bästa spelen efter Final Fantasy).
Vad jag har att tillgå än så länge är detta:
[Image Can Not Be Found]
Länk till bilden: http://62.181.110.21/component_view.jpg
Och det som finns på bilden är följande:
1: Slaktad Musketeer med analoga mätare (analogt = grymt!)
2: 2st 10cm UV-lysrör
3: Neon-gröna molex (grym effekt vid UV-belysning)
4: 3st Neon-gröna fläktar med Biohazard fläktgaller (om det nu kan kallas fläktgaller...)
5: Plexiglas, månformat (kan ävan sågas till mindre delar vid behov)
6: Rheobus
7: 3st Gröna lysrör, 30cm
8: Enermax 80mm ställbar fläkt (har fler)
Och ett aluminium-chassi med gott om plats för allt.
Till detta tillkommer hur många 80mm och 92mm-fläktar som helst, ett gäng gröna och uv högintensiva LED's, hur många meter 0,3mm rostfri plåt (spegelblank) som helst (jobbar med sån plåt därav tillgången), 2m 100mm aluminiumrör (böjbara ventilationsrör till vindtunnlar) och hundratals pop-nitar (älskar pop-nitar, chassit ska fyllas med dom!!!) samt VP-slang att dra allt kablage i.
Hårdvaran i burken kommer att vara:
Asus A7V8X-MX SE (Integrerat LAN & Audio)
AthlonXP 1800+
256Mb PC2100 Samsung
Club Radeon 9600pro
80Gb IBM (jag vet att det är IBM, men jag har fått den gratis...)
Mus o TB
Saknas det nåt mer så tillkommer det strax...
Nå, har ni några idéer så dela med er!
Jag har i princip hela bygget klart i huvet, men friska vindat är alltid välkomna!
April 25, 2003
OfflineStarCraft wrote: Ligger budgeten på då?
Menar du vad jag lagt ut än så länge eller menar du vad jag har att spendera på burken?
Jag har ju redan en del grejor... kan få tag på hur mkt grejor till som helst... saker som t.ex knappar, spakar, LED's och plåt gratis eller nästan gratis.
Om nån kommer med några fräsiga idéer eller så å har jag väl 1500-2000kr till att lägga ut.
Men jag tycker faktiskt att jag har ganska mkt grejor redan... nästan så att jag klarar mig.
Fast man vet aldrig!
Bilder på en del av bygget kanske kommer upp i helgen, har inte påbörjat det än, ska ta hem lite tjockare plåt från jobb först som jag ska ha till fronten...
October 16, 2003
Offlinem0hx wrote: [quote=Bogus^]Detta kommer nog bli nice... vill dock ha en bil o kika på 🙂
Konstigt... jag har ju bild o allt... har provat i tre olika browsers oxå... ska slänga upp en egen webserver med bilden lite snabbt...
hmm då missade jag väl den då... kanske läste lite för snabbt och scrollade förbi innan bilden kom up då...
April 25, 2003
Offlinepewe` wrote: KUTGW ser ut att bli riktigt intressant att följa det här projektet 🙂 när tror du en uppdatering kommer då ?
Förhoppningsvis är där en del av fronten klar i helgen, hade tänkt göra en av frontpanelerna i helgen om jag får tid, men det ska jag nog kunna unna mig lite...
February 1, 2004
Offlinem0hx wrote: [quote=x-per]Hmm har du kommit någon vart så du kan ta lite mer bilder? 😀
Jag har inte hunnit börja än då jag inte är hemma för tillfället... men förhoppningsvis kan jag börja på söndag... då kommer antagligen frontpanelen och fläktstyrningen vara någorlunda färdig...
Vi väntar för fullt!
1 Guest(s)

Log In