December 27, 2003
Japp, efter massa funderande och luskande kom vi på en ide som kom att kosta en massa pengar, men jag har inte sett nåns om testat det än, så det var till att beställa lite grejer...
Detta komemr vara en kort tråd om bygget, vill du/ni läsa hela bygget under den tiden då det pågick som mest, så finns en tråd om detta här
http://www.techsweden.org/view.....php?t=2158
Kompressor aggregatet som valdes är ett Tecumseh Europe AEZ 2411 Z.
En swep plattvärmeväxlare.
Eheim 1048 ( tackar till fredrik på oc den pumpen är nog fan odödlig !)
Maze 4 peltier block.
[Image Can Not Be Found]
Första setupen byggdes med kapilär rör för att hålla kostnaderna nere.
Dock vart jag inte nöjd med egenskaperna så det ändrades på det senare.
[Image Can Not Be Found]
Bytte dock till en expansionsventil, men allt gick inte som man önskade ialalfall. Visst, det blev kallt, det blev det med kapilär röret oxå, men inte så kallt som det i beräkningarna skulle kunan bli, dock vet jag med mig att jag tabbade mig mången gång med valet av köldbärare.
Första försöken var med IPA sprit ( Isopropanol ), det visste jag att det inte skulle kunna frysa, med en förångning på -40 så var det knivigt att komma på mått lurt att hälla i. IPA spriten späddes allt eftersom i etapper med destilerat vatten ( destilelrat för att det stod närmst till hands ).
Efter en viss del vatten kommit ner i blandningen så vände det totalt, och -20 grader ca så tog det stopp, vattnet separerade från IPA spriten och frös fast en hinna på plattorna i plattvärmeväxlaren. Ett försök med 50/50 glycol gjordes, fryspunkten låg i detta på -37, för säkerhets skull höjde jag förångningen till -30, men även glycol blandningen frös efter det närmade sig -15. IPA spriten är bra på det sättet att det inte fryser, nackdelen är att dess värmeöverföring är totallt värdelös. Att komma under -15 är jobbigt. Visst skulle jag kunna gört på en glycol blandning och förångning på -25, men det vill jag inte ha.
Så, efter att laborerat en hel helg med detta bygge under drift, så fick den fingern så åkte man hem...
ht[Image Can Not Be Found]
Men expansionventilen kommer nog att bli rätt kalibrerad då jag får en bra köldbärare i systemet
[Image Can Not Be Found]
Jag har införskaffat en ny köldbärare, propylenglycol, den tål -70, och har mycket bra värmeöverförnings egenskaper, det är denna sortens glyckol som i olika former används som köldbärare i större ventilations system, och i indirekt cascade anlägg. Så mina förhoppningar ligger på denna.
Nya planer är dock skapade för kompressor aggregatet. Min gode vänn "Stinger" ( den fan blir aldrig nöjd ) är i behov av bättre kyla påstår han. Så lite delar från Usa och Norge är beställda i väntan på bättre ekonomi...
Men som sagt, detta är bara en mycket kort presentation av bygget som pågick under några veckor. Vill ni läsa det hela i dess helhet, med både upp, och nergångar, så hänvisar jag till länken i början på denna tråden.
Om moderaterna inte vill ha denna tråden här, pga att den inte är tillräkligt informativ, eller av annat skäll, så är det bara till att ta bort den.
Tills dess.
Ha det gott, och ta det kallt.
Mvh ZejtaN
December 27, 2003
Tackar,
Men det kostade lite mer än beräknat.
Intresserade av att köpa den kan skicka ett mail med ett bud. Alla bud tas på allvar, och ses som exkl frakt ( frakt ca 250:- ) Ev byte mot "nått skoj" är aktuellt. tft skärm eller annat skoj, vad som helst kom med förslag. [email]zejtan@techsweden.org[/email]
Läs länken för mer info.
December 27, 2003
Tackar "NH|Noddan".
men mitt som du uttrycker det "Hardcore kompressor kylning's" forum är tyvärr Techsweden.org. De små pojkarna där har varit så trevliga och snälla mot mig sen första dagen jag tittade in på ett forum. Så jag postar allt där, det är även där jag lägger min tid på att hjälpa folk, men visst skall jag försöka få gjort en liten fin "presentation" av alla mina byggen som komma skall. Risken finns dock att det blir en snabb resume här, och en länk till "den riktiga" tråden för bygget. Hoppas det är ok med er.
Tills dess, ha det så gott. Och med lite tur, så är evapblocket i mina händer om en vecka eller två, och då försvinner det en hög med tusenlappar igen .... =(
Sponsorer vällkomnas =D
M"k"h ZejtaN
December 27, 2003
japp,
Nu har jag förmodligen nått så lågnt som jag kommer klara att göra med nuvarande ekonomin, och tiden som kan läggas på detta bygge. Jag skall inte krypa under stolen med att vägen har varit lång, hård och framför allt ruskigt dyr ? Men men, det överlever vi nog. Här komemr ialalfall en liten resume, om hur det funakr, vad som gick bra, och vad som inte gick så bra. Hur kortet presterade, etc etc etc, Och jag har varit snäll och dragit ner storleken på bilderna pga vissa stackare med 56k beroendet kvar 😀
Chillern
Japp. Egentligen kan väll inte så mycket sägas, som inte redan sagts i trådens historia, men vi försöker oss på en liten resume av det hela.
Aggregatet inhandlades med alla delar. Första försöket gjordes med kapilär rör.
Det visade sig vara ett stort misstag... Och ja, jag erkänner, jag visste att kapilärrör inte var den "ultimata" lösningen, men min plånboks ultimata hål var ganska stort ( och det har inte läkts än ).
Så största skälet var pris skillnaden mellan ett kapilär rör, och en expansions ventil. En kapilärrörslösning är egentligen helt suveränt, så länge du handskas med samma förhållanden. I detta fall gör vi inte det.
Men men, aggregatet monterades, och testades för att se hur det betedde sig.
Lödningen av swep platt värmeväxlaren gick bra med lite övergångar och flussat silverlod. Det är viktigt att kylla växlaren bra, risken finns, att om den blir för varm, så kan plattorna innuti den separera från varandra, och läcka över, köldmediet går ut i vattnet, för att sen låta vattnet sugas in i kyl systemet = Inte alls bra...
[Image Can Not Be Found]
Nästa steg var att isolera växlaren. Eftersom jag hadde beräknat att ligga på en förångning på mellan -30 och -40, så var det ett måste att isolera den. Själva isoleringen är glava flex tejp. Helt suverän att jobba med, om man gilalr att pussla vill säga... 2 lager lades med omsorg runt vår dyrgrip för att hålla kondensen borta.
[Image Can Not Be Found]
Kan lägga till att det behövdes tre lager tape på fram sidan ( sidan med anslutningarna på ) för att slippa is skorpan som bildades.
Efter lite stridande med svetsen och fäktandes med lodpinnarna så såg det då ut såhär.
[Image Can Not Be Found]
"vinner kanske inga pricer men ändå" =)
Efter att ha lödat och knotat med placeringar med mer med mer, så var det dax, fram med vacum pumpen som skulle få suga lite på anläggningen för att nå ett tillfreds ställande vacum ( pumpen heter Linda förövrigt ) efter en fin stunds sugandes nådde vi 1mbar. Klart godkänt.
[Image Can Not Be Found]
Så då var det bara fram med R507 tuben för att stilla hungern över att få se hur detta skulle kunna gå.
Power on
Japp, efter att fightats lite med isoleringar oc pumpar och grejer, så var det äntligen dax att att provstarta för första gången. Efter några minuter så verkade det hela ganska så lovande faktiskt.
[Image Can Not Be Found]
Sugröret är oisolerat eftersom jag inte hadde nån passande storlek just vid detta tillfället...
Efter att ha meckat lite med förångningen och kondenseringen, så var det dax att kolla hur temperaturerna såg ut. Fluken sitter på sugröret, den andra ligger innuti växlaren.
[Image Can Not Be Found]
Ja, jag vet att trovärdigheten på den gråa saken som egentligen skall sitta hemma i köket och visa dig hur kallt du kommer ha det på tacket som du skall stå och jobba på imorgon kanske inte är den mest pålitliga prylen på marknaden. Men när jag nu i efterhand har monterat dem bägge på samma källa, och som Max uppnåt en "glädjemätning" på 2.8 grader differanse, så fyller den klart sin funktion. ( Kanske dom skulle monterat dessa små gråa fina saker i Mach 1 och Mach 2 ? )
"Shit happens"
Efter att ha provkört ett tag, så var det dax att släppa på vätskan.
Det behövs inget snille för att förstå att rent vatten inte skulle funka så länge. Så det var dax att "komma på nå lurt". Eftersom klockan var nånstans runt du-borde-sovit-för-länge-sen i 4 på morgonen. Så var utbudet rätt så litet.
Doch visste jag att det finns en vätska i närheten av mig vid namnet "Isopropanol", kort och gott, IPA.
ca Fyra liter IPA, en 5 liters saft dunk modell choppad pure indian style fick aggera tank. Pumpen, en Eheim 1048 är enligt min utsago förmodligen den bästa på marknaden. Jag har aldrig varit i kontakt med andra pumpar skall nämnas, men det som denna har fått utstå måste bevisa kvalitet ?.
Iallafall. Pumpen startades som dränkt, och cirkulationen kontrollerades. Eftersom pumpen hadde en lyfthöjd på 1 meter innan växlaren, och sen tillbaka till tanken, så var jag fundersam på om den skulle klara det. Dock oroade jag mig helt i onödan, flödet funkade fin fint. Efter det fått stått och pumpat några minuter, för att få bort luftbubblorna, så startades maskineriet igen. Och tempen kröp sakta ner, notera att jag använde ordet sakta...
Det tog en förfärlig lång tid att komma ner från 20 till -5. En totallt oacceptabel tid. Lösningen ? För långt kaprör... Så, det var till att tömma IPA'n, tömma R507, och kapa, löda, korta, löda, fylla IPA, vacumera, och köra på med R507 igen. japp, det kröp snababre, men fortfarande aldelles för sakta.
Denna proceduren med kapa, löda, korta, löda, fylla IPA, vacumera, och köra på med R507 upprepades tre gånger. Då funkade det "rätt" så bra. Men det hadde sina nackdelar. Vi kör en kort förklarning.
Ett kaprör styr flödet av medium beroende på sin längd. Ett långt kaprör, släpper igenom lite, ett kort släpper mycket. Gäller alla kaprör, dock behövs det kanske en viss längd av det ena för att motsvara det andra beroende på deras diametrar.
Har man ett för Lågnt kaprör, så får du en låg förångning, det blir jätte kallt och bra. Men nackdelarna är, det tar lång tid för det att bli kallt, och det klarar inga belastningar. Om man sen vill justera nånting, så är det kapa, löda, korta, löda, fylla IPA, vacumera, och köra på med R507 som gäller. Ingen allt för kul syselsättning vill jag meddela... SKulle du sen kanske råka göra ett för kort kapilärrör, så kan du när tempen kommit ner få detta problemet.
[Image Can Not Be Found]
Eftersom kapröret är för kort, så släpps för mycket medium igenom, och när vätskan har blivit kall, så finns det inte nog med värme för mediet att koka av, och du får vätska på insuget till kompressorn. En kompressor Klarar Inte av att komprimera vätska, hur gärna du än vill att den skall klara det. Den klarar sig med lite små poppande. Men blir det mer än så, så är det dax att tänka om...
En expansionsventil dock, styr flödet genom en sen innan fast strypning, en dysa. Men den styr dock flödet genom denna strypningen via temperaturen på sugledningen. Detta innebär, att när man startar systemet, så har du en varm vätska, som får köldmediet att koka bort snabbt, och du får en varm gas i sugledningen. På suledningen sitter sen en "Bulb" monterad, bulben känner av temperaturen på röret, och känner nu att det är "varmt", När den känner att det är varmt, så öppnar den expansionsventilen så att mer vätska kommer igenom, och på så sätt kyler snabbare. Allt eftersom röret blir kallare, så komemr bulben att strypa flödet av medium genom dysan. Dysan är ett sedan innan "förutbestämnt" kapilärrör, fast man kan reglera det med en skruvmejsel kanske man kan säga.
Dock kostar en expansionsventil ca 500-700 kronor, beroende på modell, och en dysa ca 150 kronor... Men, så fick det bli. kommer ni ihåg kapa, löda, korta, löda, fylla IPA, vacumera, och köra på med R507 ? det gör jag, och nu kan jag det faktiskt ganska snabbt oxå...
[Image Can Not Be Found]
Vi gör nu ett ganska långt hopp över allt Tweakande tills dess jag släppat hem maskinen, och installerat den till datorn, och mitt kära nyinförskaffade grafik kort. Att montera ett Maze block med 80 W peltier element och tvingas isolera det hela till förbanelse trodde jag skulle bli det som krävdes för att se hur långt ut på parkeingen via fönstervägen jag kunde klara av att kasta maskineriet. Men det fick plats till slut...
[Image Can Not Be Found]
Mamma tyckte det var en jätte bra ide, att eftersom jag sedan innan var en sån städ-guru så gjorde det inget att jag släpade in detta i min lilla fina lägenhet. Som sagt, det är min lägenhet, så Mamma fick via fönstervägen åka hem 😮
jag tycker ju inte det ser så farligt ut ? Ok, det är väl inte bland dom vanligaste inventarierna i en lägenhet, men vem vet ? Om några år kanske det blir popis som fasen och alla åker till Ikea för att inhandla en...
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
De blåa ljusen fyller faktiskt en viktig funktion. Jag kan dock inte komma på vad det är just nu ? 😮
Graffet, Let's get klocking ?"
Grafik kortet som valdes med omsorg för ändamålet var ett Tyan 9800 Pro.
Ett kort som jag fått reda på genom forum och vänner inom Överklocknings-knarkandet är ett bra kort. Brukar klara klocka högt redan i orginal kartong. Så, det var bara till att ta reda på vart man kunde införskaffa ett, och sedan förmodligen diska sig därifrån.
I orginal utförandet är kortet default 378/344 ( 378 gpu / 344 memm ).
Med den orginal moterade kylningen klarades med lite presande kortet att prestera 474/360, enligt min mening en bra "oc" för ett kort rakt ur kartongen. Kortet var i dessa klock's "rock solid" stabilt.
Tweakandet uppåt i freckvenserna gjordes i nature test a'la 3Dmark-01.
När grafik fel började visa sig, så var det dax att sätta stopp. Sänkte lite, och hamnade på detta som slutmål med orginal kylningen.
Första försöket med Chillern.
Efter monteringar och alla de bravader som det medförde, så var det äntligen dax att dra igång. På med pumpen, på med kompressorn. Vänta tills en human temperatur nådes, och på med datorn.
Glädjen var ett faktum när bilden kom på skärmen. Det var ett bra tecken på att det funkar, så lågnt ialalfall.
Datorn fick stå på i några timmar, med en "Lupp-Beväpnad Zejtan" hängades som en lönmördare över bänken, sökandes efter eventuella kondensdroppar. Inga hittades som tur var. Och det var dax att klocka igen.
Med föregående 474/360 som utgångs punkt att slå. Så var jag minst sagt nervös inför detta. Man har ju läst om folk med ruskiga freckvenser, voltmoddar i 4-5 tal och skrämande bench resultat. Att kunna slå någon av dessa var i och för sig aldrig ett mål ( lögn ? ) men det hadde varit kul =).
Vi startade på default klocks, och klättrade uppåt igen. Startade så lågt bara för att kontrollera att jag hadde kontakt mot core'n på kortet. kan meddela att med ett Maze block, peltier på det, den till blocket medföljande isoleringen, och två lager Glava flex tejp runt detta, kombinerat med 5/8" Förstärkt slang. Så var det inte det lättaste man ger sig in på, som första projektet inom detta ämne.
Klocksen steg iallafall sakta men säkert. När 500/360 passerats så kände jag mig faktiskt rätt så glad skall jag erkänna. och nyfikenheten för att se vart det skulle ta stopp nånstans växte värre än bambuskott under naglarna.
Det hela stannade på 520/360. Nöjd ? ja, det vill jag påstå att jag var. Men det fanns komplikationer som gjorde mig "inte så glad". Om jag lät chillern gå ner sig ett par grader mellan rundorna i Nature, så kunde jag faktiskt köra 525/360 rent och fint. Med enstaka små grafik fel.
Mer SÅS, MER SÅS
Med 520/360 i ficken, så var jag väll rätt så nöjd. Men vad krävs för att få ut mer ur maskineriet ? Svaret haglade ner från alla möjliga. Och de sade nästan alla samma sak... Volt-modda...
Efter att sedan jag börjat med detta dårskap haft kontakt med Jimmy ( Stinger ) Lattjo liten pryl den där föresten. Så var det dax att dra i "tjänst-å-Gentjänst" tråden. Efter lite konverserande om hur man gör, vad man skall göra, vad man behöver för motstånd och vart fasen man sen på kortet skulle göra det ?. Så lade jag ner hela tanken på att jag, jag, "Stadige-på-handen-rökar-snusar-och-sörplar-kaffe-ZejtaN" skulle kunna hålla en kabel, på en pinne lika stor som en hundralapp är tjock. Och samtidigt applicera lod på detta, är lika stor som sjansen att hitta Is till groggen i Sahara... Så, den enklaste lösningen är oftast den bästa.
jag packade helt enkelt ner kortet och skickade det till han så han fick löda det =).
Efter en period, som tillägnades att bygga om lite på chillern, så kom kortet tillbax, efter att vritt och vänt påd et en stund, och förökt klura ut hur ända in i helsike han klarat att pilla dit dom där små kablarna på dom där små sakerna och det där, Utan att komma fram till nånting "smart". Så var det dax att montera igen... Fast denna gången utan peltiern. Majoriteten sade att den inte gör funktion om du har såpass kallt vatten.
Så, bort med den. Här kom ju då ytterligare ett problem. Isoleringen som gjordes när pelten var där, passade inte lika bra längre, så det var ytterligare en stunds klipp och klistra innan det kunde placeras in i datorn...
Och efter några Corona, massa snus, och ett par bloss på det, så var det dax att starta. Här skulle jag egentligen skrivit en massa svordommar, könsord, och annat som kunde förklarat vad jag kände, och vart mina tankar befann sig just i detta ögonblick. Men eftersom jag är så "vårdad" så gör jag inte det. Jag säger istället exakt vad som jag hadde gjort fel. Och får helt enkelt ta de gilringar och retas på ett tag som det innebär, att ha gjort nått så här "briljant"...
Jag monterade blocket 180 Grader åt fel hål... JAOOO, ZejtaN does it again... Anslutningarna till blocket stod riktade rakt in i moderkortet....
Men men, inget mer om det nu, nu glömmer vi den delen. Efter att monterat om allting, och stött på ett annat "mindre" problem som löstes Helt av hjälpen som Stinger kom med, så går vi vidare.
Här kommer lite bilder på hur det ser ut monterat i datorn, innan tredje omgångens bänkningar skall starta. Se och njut av de fantastiskt fina moddsen by "Stinger".
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Så det var bara till att plocka fram Nature, och starta om igen.
Villket tog sin tid. Med telefon suport från Jimmy under en rätt så lång tid, så över gick vi till msn. och där fick jag en massa skäll.... =)
När det kom till att justera volten, så var man inte darrhänt sen innan, så blev man det då. Med tvåhand fattning på skruvmejsel storlek liten, och svettig panna. så skruvades det villt på pottarna ( vrid potentiometrar ) och mättes som en galning. Testa att ta en penna, och balansera den på stiftet mot din bords skiva, så ser du enkelheten i detta om du inte gjort liknande "operationer". Men efter, utan att överdriva 20 omstarter på grund av klanterier med multimetern. Så var det stopp på klockningen.
Kortet var nu uppe i 560.3/384, doch inte helt 3dmark stabilt, fick den inte vila inemellan, så ville den inte fullfölja testen. Men, en säkning till 553.3/384 så var det stabilt och fint. Detta med en Vgpu på 1.949 och en Vmem på 3.052 ( Vgpu volt till core. Vmem volt till minnet )
Och slutresuktatet ?
Med under följande system...
Intel P4 2.0 Ghz i 2.52 Ghz Med en Arctic cooling
Aopen AX4SG-GN
Tyan 9800 Pro i 553.5/384
Ram minnen som inte ens har nått namn,
Så skrapades detta fram
[Image Can Not Be Found]
Efterfölderna av detta är följande. Jag har mersmak, inga pengar, och taskigt näringsintag. Men det har varit kul.
Nånstans skall jag börja med detta jag skall göra nu. Och vi börjar med grabbarna på http://www.overclockers.se
[Image Can Not Be Found]
Jag har haft mycket kontakt med "Fredrick" från oc.se.
Genom han klarade jag att genomföra detta, via tjänster och gentjänster gentemot mig, Fredrick och overclockers så klarade jag att lösa detta ekonomiskt. Kan inte tacka dig nog, men eftersom tjejen din vad jag vet är kvar i Italien, så är det bara att ringa 😮 Tack kompis, tack oc.se. Och med lite tur, så kommer snart projektet vi har talat om att komma igång.
Även Jimmy,
[Image Can Not Be Found]
Stinger kompisen, en kille som jag nu skulle göra nästan allt som står i min makt för att hjälpa skall ha en minst lika stor eloge som Fredrick, och oc.se för all hjälp han bistått med. Både med sina enorma kunskaper, och hans rejält fina arbete på kortet. Tack Jimmy, och lycka till med "Du vet vad"
Tack skall även alla från ts.org ha, för stöd, support, och hjälp.
Det är en glädje att kunna få känna sig som "en i gänget"
För att avsluta denna lilla kväll och denna post, så kommer här några rader ur min chat-histori från inatt med Stinger, ger kanske lite insyn på hur lite jag kan ? Och hur stenhårt man blir pressad av jimmy när det är han som bestämmer ❗
Med "Kalla" hälsningar / ZejtaN
[email]zejtan@techsweden.org[/email]
Stinger mät 1 först och kolla volten på den
zejtan "are u shitting me !"
zejtan skall jag klara hålla på den där lilla skit saken och vrida samtidigt som jag kollar på volten ?
Stinger nej du skall bara mäta nu
Stinger MÄT
zejtan 1 är vad ? 2 är vad ?
Stinger MÄT 1
zejtan VAD ÄR ETT
zejtan så skall jag försöka...
Stinger jag har ritat en röd ring med en 1 brevid
zejtan ok, in med ena pinne i en av de 2 svarta i molex kontakten och den andra på pinnen
Stinger japp
zejtan en liten fråga bara...
zejtan vad händer om jag slinter ? =/
Stinger beror på hur mycket du slinter
zejtan åhh, hygglo svar =)
Stinger 🙂
Stinger MÄT
zejtan brb
Stinger hmm fan vilka snygga moddar 🙂
zejtan fan... det skulle vara likström va ?....
Stinger :@
zejtan brb.... reboot... datan gillade inte min mätning...
Stinger vaaaa ingen kortis nu
Stinger snälla inte förstöra
zejtan skiten hängde sig ?
Stinger vad gör du
Stinger mät
June 19, 2002
Ååååååååååh vad snyyyyggt 🙂
Riiiktigt nice! Det är sjukt hur man kan tycka att det är snyggt, men det är det verkligen 🙂
Och snygg modd Stinger!
Zejtan.. hahah.. loggen var riktigt skön 🙂 "man ska mäta likspänning va?" 😀
Du har inte funderat på att slänga på nåt på minnena?
Mina gillar iaf att vara lite kyligare.. Fast de flesta verkar iofs inte bry sig om det.
December 27, 2003
hehe, tackar tackar...
eftersom multimetern jag hadde var en modell som jag "hadde för mig anpassade sig själv" så trodde jag den skulle känna av ström arten och ändra sig till detta. Men när datorn bootade om och jag satte i halsen, så kom jag på att den gör nog inte det =)
Så nu skall vi se om vi kan passera 7000 innan kvällen kommer =) =)
December 27, 2003
Har gjort ett par nya test med 3dmarkandet.
Fixade lite å drog i lite tåtar för att se om det gav nånting mer. Bedöm själv...
Smekte även lite på chillern för att visa att jag tycker om den =D
3Dmark01, irriterar mig att jag inte får högre. Men cpu/mobo/ram är iofs inget man skall tala högt om ? =/
[Image Can Not Be Found]
Körde en vända i modellen 3dmark03 istället oxå.
Det gav iallafall ett litet steg över senast satta målet...
[Image Can Not Be Found]
Eftersom det inte fanns så mycket mer att öka på i riva, så gjorde vi det och fick några pinnar till...
[Image Can Not Be Found]
December 27, 2003
haha, alla kommenterar min mascot =)
8k blir nog hårt, med denna cpun är det nog omöjligt =/
Jag tog iallafall nytt personbästa i 3dmark01 idag,
Skulle egentligen köra 03 men efter 2 försök som sabbade sig med 5 secunder kvar av Nature, så gav jag upp och körde en runda i 01 istället.
Det lönade sig.
Nytt personbästa med denna rigen ligger nu på 15888
http://service.futuremark.com/.....k1=7364267
2 Guest(s)