January 6, 2003
Lite OT bara. Vad är det för moderkort? Verkar lite konstigt också eftersom et ser ut som att det inte finns några IDE portar en del av I/O portarna som t.ex. USB m.m. verkar också saknas. Har du fixat det själv eller köpte du det så? 😕
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
November 5, 2002
The Dragon wrote: Lite OT bara. Vad är det för moderkort? Verkar lite konstigt också eftersom et ser ut som att det inte finns några IDE portar en del av I/O portarna som t.ex. USB m.m. verkar också saknas. Har du fixat det själv eller köpte du det så? 😕
Moderkortet är av varianten: Köp mönsterkortet och löd dit alla komponenter själv... :va:
Hehe. Nej men det är ett skräpmobo som är paj. (mums ) Har plockat lite delar från det bara. 🙂
November 5, 2002
hez_guess wrote: Såg helfint ut nu när du fått ihop allt! 😀
Vart fick du tag på nipplarna?Glöm inte att täta mellan plexi och koppar nu bara... (misstänker att du redan är klar med det, men endå..)
Nipplar (och slang) köpte jag på en rörfirma. (Som ligger granne med NT)
Det är lungt. Har köpt silikon att täta med. Fast locken är ju inte helt klara ännu.
Något som är bra (kanske inte i alla lägen) är att silikonet inte fäster i plexiglas. Lätt att ta bort o rengöra 🙂
January 4, 2001
Relaxia wrote: [quote=Coore]Fan vad snyggt gjort.
Jag är själv sugen på fan att göra egna block, men det går ju fan inte att få tag på koppar.. 🙁
Har du försökt på skroten? Inte bilskroten då, utan metallskroten. 40:-/kg kostade det för mig Inte så farligt om man hittar en lagom bit. (Det gjorde ju inte jag dock ;))
Finns ingen metallskrot här vad jag vet... 🙁
November 5, 2002
NH|Noddan wrote: Snyyyggt! Ge oss prestandaresultat! 😀
Asså det är lite svårt att ge något användbart resultat då jag inte har något att jämföra med.
Eftersom jag tillverkar 6st av varje så kanske det finns en möjlighet att få det testat på NH? Skulle vara trevligt iaf. 😀
February 8, 2004
November 5, 2002
sticksåg wrote: o000OO00ao säger jag bara =). Tog det inte lång tid att fräsa ut dedär kanalerna? Mina kanalen går bara fram och tillbaka men det tog iallafall 2 timmar. Då måste du ha hållt på i många mer timmar....
Det beror ju på vilka resurser som finns. Fick mitt fräst i en CNC-fräs. Varje CPU-block to väl ~3 minuter. Frästes i 3 nivåer för att det skulle bli så bra som möjligt.
Varför tog det så lång tid för dig? Körde du för hand eller något?
February 8, 2004
November 5, 2002
Nu har jag gett mig på ett försök att polera... Hade inte jätteväl med resurser, så resultatet blev inte totalt, men ganska tillräckligt ändå tycker jag. 🙂
Detta var då "testblocket". Ska fixa resurser när det blir dax för de andra blocken :-({|=
Om ni inte ser bilder så vet jag inte riktigt vad det bror på. Det ska fixas så fort som möjligt iaf. Kladda inte ner tråden med inlägg om att ni inte kan se bilder är ni snälla.
November 5, 2002
ÄNTLIGEN!!!
Alla blocken är färdiga! 8)
Här kommer lite bilder på de färdiga blocken...
Det lite vitaktiga som syns runt kanterna är inget annat än silicon som pöst över när jag skruvade dit locken. Tycker det blev ganska bra.
Hoppasn, 4 nipplar var visst för blyga för att vara med på bild...
Nu återstår bara att hitta köpare till de block jag inte behöver. Fast det tar jag på forumdelen som är avsedd för detta 🙂
August 14, 2001
Har 2 frågor nu... vad är det för mått på dina block? hur mycket väger d var köpte du nipplar? vad är det för diameter?
och vad jag blev mest fundersam över... på testblocket är det lixom en kant, vad är detta? är d även på färdiga blocket? något för att d ej ska ta i kondingar eller så?
1 Guest(s)