January 7, 2004
Tjena.
Hittade en gammal bärbar under sängen när jag julstädade och tänkte, "hum vad skall man med denna till?, kanske spika upp den på väggen?"
Kom då ihåg att jag sett på någon sida någon som gjort en tavla utav en laptop och körde lite bildspel på den.
Dåså, bara att sätta igång 🙂
Objektet är:
HP Omnibook 6000
P3 850mhz
256ram
20gb
15.1" tft
3com Wireless 11mbit lan
Första man får börja med är att slita ut alla delarna ur den, för säkerhets skull starta jag upp den och kolla så den funka först, och den funka klockrent =)
1. Här har vi datorn
[Image Can Not Be Found]
2. Av med skärmen
[Image Can Not Be Found]
3. Bort med allt som inte behövs
[Image Can Not Be Found]
4. Skärmen ut ur sitt hölje
[Image Can Not Be Found]
5. Sådärja
[Image Can Not Be Found]
Alla delar lösa, nu är det bara en tavelram som skall inhandlas, fortsättning följer
Efter ha vart totalt isärskruvad så vill man ju va säker på att alla delarna är ok och att det startar upp, så jag har plockat ihop delarna som skall in i ramen och ser om den bootar
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Och den bootade utan några problem.
Status är nu att jag letar efter en tavelram i aluminum som jag skall montera den i, den har vart uppe och rullat en vecka nu med w2k3, får att se att den går stabilt, och det verkar funka fint.
Är det någon som funderar på att göra samma sak med en HP maskin, så har jag samtliga servicemanualer till HP maskinerna jag kan skicka, dom underlättar att kika i (har jobbat 4 år som support tekniker på hp, bärbart)
January 7, 2004
Maskinen kommer ha ett wireless lan kort så man kan fjärrstyra den från annan maskin och så den plockar bilder från min server hade jag tänkt.
Tänkte även köra med trådlös mus och keyboard då den skall hänga i vardagsrummet, kan ju va trevligt att snabbt kika tv programmen på den =)
Hehe, fan är du från säffle =)
Jag jobbar där, uppe på BTG PPS AB, på it avdelningen, bor i åmål =)
June 23, 2002
DraGoN wrote: Varför ta sönder en sån bra bärbar? Bara en undran...
Det var min tanke först också, han kunde ju gett den till mig! 😛
Nämen fan vilken grym idé men när jag läste "spika upp den på vägen" och sen ser jag vad var för bärbar, alltså en bra bärbar. Då undrarde jag vad fan du tänkte med.
Men det blir nog coolt det där. :blink:
February 21, 2003
vi har typ 20st gamla 6000 på jobbet som är "över"... 3 år på nacken så då byts de ut 🙂
6000 serien har en helt oki vinkel i sidled faktiskt...
så kommer nog funka perfa som "tavla"
🙂
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
January 7, 2004
Cool ide 8)
En ide kan va att använda en fjärrkontroll till tavlan. Koppla den till stereon och köra nån fullscreenplugin till winamp hadde varit snyggt på väggen ovanför stereon 🙂 http://www.eksitdata.com har ju en kanonfjärr för 169:- (har en sådan själv)
4 Guest(s)