September 18, 2003
Nyman wrote: [quote=tsek]jag har 2 bärbara väldigt gamla och dåliga datorer.. skulle man kunna göra dem till tavlor? typ 32mb ram 233 mhz.. ja, dom e från medeltiden.. men skulle man inte kunna dra nytta av skärmen iallafall?
Klart du kan, det behövs inga höjdarmaskiner till detta, tex w98 och säg en hdd på 4gb, det får du in rätt mycke bilder på.
Sen installerar du tex acdsee och startar ett random bilspel i fullskärm och låter den stå (hänga) med det.
Och jag antar att du får in w98 på en p2 233 med 32ram, sen är det ju fint om det är en tft skärm och ingen hpa eller nått 🙂
Okey, Nu har jag tagit av det mesta och provat att boota den och det fungerade. Men jag har inte tagit av allting för att jag vet inte vad som behövs för att den ska fungera. har bara en hdd på 1 gb så det blir ju inte så många bilder. men fullt tillräckligt. tror att det är en hpa skärm för att bilden är inte så bra om man tittar från sidan. men vi får se hur det går när jag monterat in den i en ram.:D
November 5, 2001
Biblo wrote: [quote=Arny][quote=Biblo]Han har nog bara ett ganska aktivt liv utanför NH.
=).. han skriver nog såfort han får tid.
Vadå liv? NH är mitt liv! 🙂
Mjoo.. ditt liv ja =) .. titta in mitt Projekt sålänge =) .
NH borde vara allas liv.
Ska kolla på ditt projekt...
December 26, 2002
NH|SiBBoR wrote: [quote=tsek]inget nytt?
han skrev i en annan tråd att han lägger ner projektet å säljer sakerna.
Just det, och mitt projekt blir inte att fortsätta, det blir att konstruera ihop ett nytt chassi så datorn blir en dator igen. 😛 Lägger upp en en tråd om ca 2 veckor då bygget beräknas att starta 8)
February 12, 2003
HMD wrote: [quote=NH|SiBBoR][quote=tsek]inget nytt?
han skrev i en annan tråd att han lägger ner projektet å säljer sakerna.
Just det, och mitt projekt blir inte att fortsätta, det blir att konstruera ihop ett nytt chassi så datorn blir en dator igen. 😛 Lägger upp en en tråd om ca 2 veckor då bygget beräknas att starta 8)
Naaaw... Det här var intressant jöh... Men ha det så kul med grejerna då...
1 Guest(s)