June 28, 2002
Kände att det var dax att göra något åt mitt tråkiga Miditower 🙂 Till att börja med så har jag styrt upp ett fönster i sidostycket. En länkt till en liten guide som jag gjort kommer här:
Så här såg chassit ut när det var helt original
[Image Can Not Be Found]
Det jag har tänkt mig göra mera är att byta ut fronten till något i t.ex. plexiglas med någon tuff design. Sedan väntar jag på lite "lull lull" i form av ljus till lådan...jag återkommer med mera bilder när dessa grejjor har anlänt. Funderar också på att gravera något motiv på sidostycket (plexit).
Vidare har jag en idé ang kablaget i lådan...få se om det blir bra annars så kommer jag väl att följa strömmen och beställa standardkittet från ELFA.
June 28, 2002
BearznaiL wrote: Vädligt trevligt, och det ser så enkelt ut. Vågar jag modda min sida från Antec Sonata?
En sådan där Dremelkopia ser väldigt behaglig ut.
Det är väldigt enkelt, jag lovar! Klart att du vågar...det gäller bara att vara lite stadig på handen och ta det lungt så ordnar det sig.
Angående Dremelkopian så har jag inget ont att säga om den, är väldigt lätt att jobba med.
June 28, 2002
tomte12 wrote: hehe har en likadan dremel kopia funkar bätre en vanliga dremeln, den är starkare..fixade min dator igår men har inget webbhotel eller va det är så jag kan inte lägga upp mina bilder 🙁
Tillhandahåller inte din ISP utrymme för att lägga upp en hemsida? Annars är det väl bara att FTPá upp lite bilder dit?
June 28, 2002
Gueno wrote: [quote=slixz]Totalt 595.90 Svenska riksdaler.
Till mitt chassi kan man köpa en färdig sidoplåt med fönster för ~600 spänn.
Inte lika tufft men man slipper jobba i "onödan". 🙄
I detta fallet och jag antar i alla fall man väljer att modda själv så är juh själva "jobbet" hela/halva grejjen 😀 Vilken ***** som hellst kan juh köpa ett sidostycke till burken med fönster och smälla dit...
June 28, 2002
Update 24/04 -04
Här kommer några bilder där sidostycket är monterat på chassit samt några bilder inne i lådan med ljusen monterade. Funderar fortfarande på lämpligt motiv till en gravyr på plexit men jag har inte hittat något bra än så länge...förslag?!
Det nya är att jag väntar på ett Aspire PSU (plexi) 500W som jag ska sleeva med ett grönt "kabelkitt" från nathell. Sedan har jag även planer på att fixa en ny front till chassit....skissar fortfarande på designen till den. Tänkte även montera in en fläktkontroller i samma veva (CoolerMaster AeroGate II Black).
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
June 28, 2002
shlumpen wrote: Åh håhå, ett Lanparty. Är det bra? (Har precis beställt ett 865PE)
Fint chassi, även om jag tycker att en färg på ljuset blir snyggare...
Du kommer nog inte att bli besviken! Har faktiskt inget riktigt negativt att säga om det, stor skillnad i prestanda jämfört med mitt tidigare Gigabyte (det enda jag kan jämföra med) GA-7VAXP ULTRA! Sedan att det är 4st SATA kontakter på det gillar jag skarpt, bra inställningsmöjligheter vcore,vdimm,vdd. Sedan om du ska övercklocka så kan du juh kika på vilket kort som de "stora pojkarna" använder....säger väl allt Sist men inte minst så ska man inte glömma att det även är en fröjd för ögat att kika på *ler*
June 28, 2002
shlumpen wrote: Låter bra, synd bara att jag inte har några SATA-diskar (än):P
Gravyr... Lanparty-loggan,kanske?:D
'
Jo det skulle nog bli rätt tufft, det tråkiga är att om man ska byta system om x antal månader fram i tiden kanske det inte är lika tufft längre....Så man ska nog satsa på något som inte är så beroende på vilka grejjer man har i burken just.nu. 8)
2 Guest(s)