August 20, 2001
Ok lite mer info...
Det är alltså en Fordata FDCG12864B med KS0108B kontrollerkort som jag ska sätta in. Den har 128x64 pixlar och är blå/vit.
[Image Can Not Be Found] Här har jag påbörjat att löda på kablar.
[Image Can Not Be Found] Fortsättning av lödning.
[Image Can Not Be Found] Färdig! Bättre bilder kommer sen.
[Image Can Not Be Found] Plexit som ska bli ramen.
[Image Can Not Be Found] Tyvärr sågade jag fel på det ovanstående så det fick bli en ny bit plexi.
[Image Can Not Be Found] Ramen utskuren. Nu väntar filande.
March 27, 2003
Ser mycket fint ut...
shlumpen (och DiDi): Kolla efter mjukvara här.
Off: Hur lyckas alla ta skarpa bilder så nära? Jag har en IXUS 400 och hur jag än gör (håller nära eller längre ifrån + zoom) ger suddiga bilder... 🙁
March 27, 2003
x-per wrote: [quote=adamnassjo]Off: Hur lyckas alla ta skarpa bilder så nära? Jag har en IXUS 400 och hur jag än gör (håller nära eller längre ifrån + zoom) ger suddiga bilder... 🙁
Har du verkligen tryckt in knappen med blomman jämte?
Blomman? *Springer och testar*...
EDIT: Ja lite bättre blev det men i manualen står det att man ska kunna ta bilder på objekt på ett avstånd mellan 5 och 46 cm, 46 cm funkar helt okej men under 30 börjar det bli suddigt...?! Normalt?
August 20, 2001
Hans-Erik wrote: Är det inte parallelporten du ska köra in den i?
Jo självklart... Är jag som är snurrig 🙂
Coore wrote: Vart ska du sätta plexi-ramen?
Jag är rätt skeptisk till plexiramar, brukar inte bli så snyggt...
Trevlig display alltså... Vad mycket ström drar en sådan vid användning av alla pixlar?
Plexi-ramen kommer att ta upp två 5.25 platser, displayen är ganska stor. Och den ska målas svart så den matchar chassit.
Man kopplar den till +5v och som jag förstod från databladet så drar den max +5.5v
August 20, 2001
Efter att ha testat displayen... bilder kommer. Så har jag märkt att det är lite dålig uppdatering på den. Men det tror jag är mjukvarubaserat.
Testade ett program där jag fick perfekt uppdatering, men tydligen drog det systemresurser så in i. Resultat: datorn hängde sig.
January 4, 2001
DiDi wrote: [quote=Coore]Vart ska du sätta plexi-ramen?
Jag är rätt skeptisk till plexiramar, brukar inte bli så snyggt...
Trevlig display alltså... Vad mycket ström drar en sådan vid användning av alla pixlar?
Plexi-ramen kommer att ta upp två 5.25 platser, displayen är ganska stor. Och den ska målas svart så den matchar chassit.
Man kopplar den till +5v och som jag förstod från databladet så drar den max +5.5v
Okej, så det ska inte vara vanlig genomskinligt plexi då... tur det.. 🙂
1 Guest(s)