April 29, 2004
Varför alltid dessa paralella displayer? Finns det inte (förutom Eflas Schweindyra displayer) seriella eller ännu bättre, USB-displayer i omonterat skick. Crystalfontz och matrix orbital säljer sånt vad jag förstått men sist jag kollade på crystals hemsida tog de mer för frakten än för displayen, dessutom kan ju farbror tull hitta paketet.
Fractronics verkar bara sälja paralella displayer och elfa är som sagt onödigt dyra på displayfronten i förhållande till vad andra ställen tar... Ska det vara så skvatt omöjligt att köpa en display med något annat gränssnitt än paralell? Den porten används ju liksom av skrivaren redan och nya PCI-kort eller växlar känns som en onödig utgift.
(sorry att jag kidnappade tråden för ändamålet)
Ser bra ut förresten, displayer är alltid coola, även om man kan ifrågasätta användbarheten av dem egentligen. Om du har en vanlig towerlåda kanske det vore en idé att sätta displayen i en extern box på skrivbordet/ovanpå skärmen/annat mer synligt ställe. Towerlådor har ju en förmåga att bli undanskuffade under ett bor eller liknande där varken de eller eventuellt gizmogugg på dem inte syns så bra 🙂
1 Guest(s)