February 8, 2004
April 29, 2004
21 juli
Saker började som sagt lugna ner sig här hemma och då blev det genast lite tid för filande.
Övergav idén om 15 knappar och kör på fyra numera, med utbyggnadsmöjlighet dock. Min ekonomi bestämde sig för att inte hålla med fantasin helt enkelt.
[Image Can Not Be Found] Utsågad front med en av knapparna testmonterad. Plexiskivan är utsågad och borrad men den fanns inte inom synhåll när jag hade kameran i krokarna.
[Image Can Not Be Found] Fick ta och hålla i displayen med handen för att den skulle kunna vara med på denna bild, men här har ni en liten idé om hur det kommer se ut, fast svart då 🙂
April 29, 2004
4 aug
Silentwhisper varkar ha fungerat knaggligt ett par dagar så först nu kommer en liten uppdatering. Fronten är målad och knapparna monterade. Det finns nu fyra saker som återstår i bygget: löda knappar, fixa och skriva ut knappikoner (play, rewind mm) löda lcd och montera fronten. Ett jobb gjort på en dag när jag väl får mod nog att sätta lödkolven i komponenterna.
[Image Can Not Be Found]
Svart front med temporärt ditsatt plexiskiva
[Image Can Not Be Found]
en till svart front fotad ur ett annat ljus,
[Image Can Not Be Found]
ett stycke front fotad i öppet skick
Det finns en liten urfräst..ehm..."grej"/halvtunnel/skåra/whatever ovanför locket som underlättar öppning. För att locket inte ska fällas ut ofrivilligt sitter det en mycket svag magnet för att hålla det på plats under normala påfrestningar men som däremot ger vika direkt när man öppnar det hela med fingret
February 8, 2004
April 29, 2004
Hmm, kollade igenom kopplingsscheman och sånt tjafs för displayen nu när det börjar bli dags. Uppenbarligen ska 5V tas från datorn via molexkontakterna... men förutom vanliga förlängningssladdar, var hittar man en sån kontakt? Elfa ville sig inte när jag sökte på molex
1 Guest(s)