August 24, 2002
OfflineVampis wrote: Vilken av de 2 fjärrkontrollerna tycker du fungerade bäst?
Jag kör med den stora AIW. Den funkar bäst, andra är väldigt liten och har många funktioner under andra knappar ex. Tryck ner 1 få funktion 2 på knapp 3 etc..
AIW är för övrigt mycket ful och plastig men den funkar bäst, inbyggd bra musfunktion också. Den använder radiovåger dessutom du behöver inte rikta utan bara trycka, du kan tom vara i ett annat rum och byta. Dessutom är USB mottagaren 2.0 .. behövs väl antar jag till den enorma datamängden som fjärren måste åstakomma 
June 20, 2002
Offlinen0thing wrote: Riktigt finfint! Funderar också på att bygga en sådan. Är nybörjare på mini-ITX kort, men finns det en AGP/PCI-platts? Det ser ju inte ut så på det du köpte, men vet någon om det finns något Mini-ITX-kort som har AGP/PCI-platts? Jag funderar på att bygga en tvspelskonsoll, fast för datornspel, på tv'n :P´
Sorry om det blev rörigt, men man kan inte säga att jag är någon expert på att formulera något så det går att läsa 🙂
EDIT: Oj, såg PCI-plattsen nu
1. Blanda inte ihop 1 GHz med hur en AMD/Intel@1Ghz presterar.
Denna processor presterar långt sämre. Tänk mer i banorna - Pentium2 @400 MHz eller någonstans runt där.
2. Glöm att spela några nya spel på den. Bl.a. p.g.a. ovanstående så är det rätt lönlöst.
Mini-ITX har man till att spela film, lyssna på lite musik, surfa, kanske spela lite emulator och äldre spel. Mycker mer klarar de inte.
August 24, 2002
Offlinekaffegremlin wrote: Mycket intressant må jag säga, även om jag trodde att Mini ITX var till för att bygga små lådor 🙂
Anyway, har du lust att delge dig om måtten på fjärrkontrollens mottagare? Vill veta ungefär hur mycket den kommer ta upp på framsidan av mitt bygge
330x250x120 mm. Tycker du det är stort? Mät din egen dator föreslår jag.
Mottagaren är rätt stor, 40x20zx15 mm skulle jag tippa, på en höft sådär ;)...Men som jag skrivit tidigare, fjärrkontrollen och mottagaren jobbar med radiovågor. Du behöver alltså inte ha mottagaren synlig, om du nu inte vill det förståss.
April 29, 2004
OfflineBiblo wrote: [quote=kaffegremlin]Mycket intressant må jag säga, även om jag trodde att Mini ITX var till för att bygga små lådor 🙂
Anyway, har du lust att delge dig om måtten på fjärrkontrollens mottagare? Vill veta ungefär hur mycket den kommer ta upp på framsidan av mitt bygge
Mottagaren är rätt stor, 40x20zx15 mm skulle jag tippa, på en höft sådär ;)...Men som jag skrivit tidigare, fjärrkontrollen och mottagaren jobbar med radiovågor. Du behöver alltså inte ha mottagaren synlig, om du nu inte vill det förståss.
Oh, missade de måtten (om du skrivit dem tidigare), tyckte bara det såg ut som ett vanligt miditower på bilderna storleksmässigt, särskilt när de där prylarna finns installerade i allt från kakburkar till OS-kartonger 🙂
August 24, 2002
Offlinekaffegremlin wrote: [quote=Biblo][quote=kaffegremlin]Mycket intressant må jag säga, även om jag trodde att Mini ITX var till för att bygga små lådor 🙂
Oh, missade de måtten (om du skrivit dem tidigare), tyckte bara det såg ut som ett vanligt miditower på bilderna storleksmässigt, särskilt när de där prylarna finns installerade i allt från kakburkar till OS-kartonger 🙂
Jo det ser faktiskt rätt stort ut. Och den är inte liten heller, har andra planer nu. Har införskaffat en 2.5" hd på 20 Gb . Då kan du bygga riktigt litet.
1 Guest(s)

Log In