November 5, 2002
Kan meddela att jag har klantat till det riktigt ordentligt. Den som vill kan se att jag satte strömförsörjningskablarna i fel ordning när jag gjode min optade kabelbit... vilket resulterade i att de 4 160G diskarna brann opp. En bokstvligt skrivet fattade eld. Lite häftigt såhär i efterhand när de starkaste känslorna har lagt sig.
Sata-diskarna klarade sig dock. De var ju rätt...
SVORDOM!!!
Skickar RMA till maxtor... får se vad de säger. Borde ju fungera att bara byta kretskortet om det fungerar så. *håller tummarna på något smidigt o inte alltför dyrt*
🙁
August 15, 2005
Relaxia wrote: Kan meddela att jag har klantat till det riktigt ordentligt. Den som vill kan se att jag satte strömförsörjningskablarna i fel ordning när jag gjode min optade kabelbit... vilket resulterade i att de 4 160G diskarna brann opp. En bokstvligt skrivet fattade eld. Lite häftigt såhär i efterhand när de starkaste känslorna har lagt sig.
Sata-diskarna klarade sig dock. De var ju rätt...SVORDOM!!!
Skickar RMA till maxtor... får se vad de säger. Borde ju fungera att bara byta kretskortet om det fungerar så. *håller tummarna på något smidigt o inte alltför dyrt*
🙁
Nöt gud.
November 5, 2002
En är ju inte glad på sig själv riktigt, men enkan ju alltidha lite roligt åt det 🙂
opt.istheshit.net
November 5, 2002
Nu är den ihopplockad igen. Men med nya diskar (250Gare istället för de 160Garna som brann upp) så det enda som återstår är att polaren (linuxhaxxorn) ska få hjälpa mig att installera nåt unix-operativ på den... Och sätta upp raid. Sen ska jag försöka fylla mitt lilla backup-torn med lite random värdelöst tjafs 🙂
November 5, 2002
Kan meddela att maskinen är i princip fullfjädrad.
Är inte 100% nöjd med ljudnivån bara. Visst är fläktarna ganska så tysta om man jämför med andra fläktar, men de hörs rätt bra ändå när den står här på skrivbordet.
Eftersom de blåser på ganska bra, mer än de egentligen behöver så ska jag nog ge mig på att sänka spänningen lite. Antingen med ett enkelt motstånd, eller om jag ger mig på någon konstruktion med potentiometer så jag kan optimera ljud/flödes nivån 🙂
May 29, 2001
Ctrl wrote: Padlock hårdvaran finns inte på de ITX som är ute på marknaden nu.
Padlock är inbyggt i C7 CPU serien som dom nyligen presenterade.
Stämmer inte -> http://www.via.com.tw/en/produ.....essors/c3/
C7 processorn har fått stöd för hash algorimter som SHA-1 och SHA-256.Men AES kryptering av data har det funnit stöd för i C3 sedan ett tag tillbaka, fast man måste kolla upp vilken kärna som man har.
May 29, 2001
Relaxia wrote: Jo det är en VIA-cpu. Får ta o kolla upp om den stödjer VIA padlock. Misstänker att det inte är OS specifikt. Eller?
För windows så behöver man installera extra mjukvara (via strongbox) kör man linux så ska man klara sig utan det, förutsatt att man kör en ganska ny kernel.
1 Guest(s)