August 16, 2002
Jo, grejjen är den att Korspo tänker köpa mitt vattenblock med 226W peltier, men känner inte för att lägga tusingen på ett nätagg. Då kom jag på den extremt bra idén att fixa två nätagg och parallellkoppla dom lite halvsexigt, typ som dom gjorde på sweclockers. Vi drog till skroten och letade efter en passande låda som vi kunde ha nätaggen i och hittade en perfekt. Lådan var ett gammal AT-nätagg på runt 500W eller så, som var större än två vanliga ATX-nätagg. Vi tog hem skiten och började pilla. Kan ju tillägga att jag hade ca 6st 300W nätagg sedan tidigare hemma som jag fixat från skroten...
Nätagget döpte jag till MEGA POWER BOXXX 600W PURE POWER DUAL FAN XXL...
Ajuste, drar upp bilderna sen när jag kommer hem... Vi tog en jävla massa bilder men har inte lagt upp allt än... Kan ju säga att vi har monterat in skiten i lådan och fixat lysdioder o grejjer, det som fattas är lite finpillning o grejjer...
edit:
här kan ni rösta:
https://www.nordichardware.se/.....038;id=166
sista bilden är på andra sidan...
February 16, 2004
December 31, 2002
http://forum.sweclockers.com/s.....a+n%E4tagg
Där har du en guide.
May 3, 2004
Relaxia vänta bara tills vi får upp bilderna... 😛
Snorch det blir ca. 25A på 12volt. Vi har provkört en 226 watt pelt och det verkar smida. Idag kan jag berätta att vi fixat små fötter på nätagget och sen stylat det lite, keffing har lite problem att få några röda lysdior att fungera på vår peltier strömbrytare, blir kortis av ngn konstig anledning > men svårt å förklara som sagt ledsen att vi inte fixat några bilder ännu. Imorgon ska jag inhandla en annan 120mm fläkt för denna verkar låta även på 5 volt och sen ska vi göra ett litet 80mm fläkthål oxå. I övrigt verkar allt fungera konstigt nog... proppen har väl gått typ 20 ggr i keffings källare under vårt testande 😛
August 16, 2002
meh vadå problem... skyll inte på mig, skyll på elguden som har förbannat vårt bygge med en förbannelse...
men men, när jag kommer hem IDAG så ska jag skicka bilderna till Korspo så han kan dra upp dom... det är typ 20 bilder eller så, jävligt skönt... nästa projekt blir att vi bygger in 4st nätagg i en låda, alltså ett 1.2kW nätagg...
May 3, 2004
Inte helt klart, fortsättning följer med buntband och lite mer gotti gott
February 8, 2004
May 3, 2004
Tack för alla fina kommentarer...angående termometern så är det typ ngt keffings mamma köpt på vivo för 29.90 hehe 🙂 ... den uppdaterar sig extremt långsamt...typ 1 gång varannan minut och visade 7 plusgrader när de var frost på blocket så jag litar inte så mycket på den. Sen som sagt så är lådan inte helt klar, vi ska byta ut peltier kabeln för vi tyckte den blev för varm när vi testkörde, trots det var en apparatkabel för datorer som, vi trodde skulle funka. Fler bilder kommer när allt är "städat"
August 16, 2002
mm... kan ju tillägga lite grejjer... knapparna i fronten är från vänster till höger: vänster nätagg på/av, peltier på/av och höger nätagg på/av... sen så har båda nätaggen egna leds (dom gröna) som lyser när nätagget är på..
edit: korspo kan väl lägga upp en bild på agget där bak där man ser hur sladden går in i agget.. blev ganska fint med en bussning och grejjer...
2 Guest(s)