August 16, 2002
Mmm, jag o korspo fick inte nog av att bygga ett futtigt 600W nätagg, nej, nu ska vi klämma in tre 300W nätagg i en likadan burk som vi byggde 600 wattaren i... nätagget kommer inte ha sladdar som sitter fast, utan dom kommer att gå o ta loss (modulärt), och så kommer nätagget få ett fönster i fronten som vi ska gravera nåt nice i... vi ska även ge nätagget en fin blå lack och lite mysiga lysdioder o grejs inne... ajuste sen ska den ha en 120mm där bak (troligen en everflow 120mm på 5V som inte låter ett piss) och en fläkt i taken, en 120mm om det får plats, men det kommer typ inte få det så det blir nog en 92mm...
inget av det jag skrivit tidigare är dock lika respektfullt som det som jag och korspo är mest stolta över, något som kommer revolutionera nätaggsbyggandet, något som folk kommer prata om i åratal och inte minst ge nätaggstillverkarna en knäpp på nosen... nätagget, som då är modulärt, kommer inte komma med endast en ATX-kontakt för strömöverföring till moderkort ty endast ATX-kontakt är för nybörjare... nätagget kommer även ha med en BTX-kontakt (som är som en ATX-kontakt men har 24 pinnar istället för 20)... och eftersom nätagget är modulärt så slipper man ha båda sladdarna hängande där bak, utan kan välja fritt mellan att använda BTX-kontakten och ATX-kontakten...
aja men iaf bilderna kommer sen för minneskortsläsarn har spasmer och rullar omkring på marken...
edit: nätagget har jag döpt till ULTIMATE POWER BOXXX 900W PURE POWER DUAL FAN XXL
August 16, 2002
Fackamato wrote: Jag vill se en recension på detta nätagg, alltså, hur stabila är spänningarna? Lite sådana saker. Bilder! 😛
mm sure... vi kan väl skriva en recension sen när vi är klara... jag räknar med att vi är klara innan veckans slut ifall vi inte får några oväntade problem...
bilder kommer sen, vi har inte gjort så mycket... vi var tvugna att avbryta ikväll pga att min morsa lacka ur när vi höll på med dremeln... hmm... men vi kommer fortsätta typ på fredag...
det vi har gjort hittils är att borra alla hål för montering av gummifötter och kretskort (20 välplanerade hål) och fixat ytan lite och förberett målningen... innan vi kan måla chassit så måste vi borra ut fläkthålet i toppen, dremla upp två hål för kontakterna och sen... aa då är det bara o måla... sen när vi målat så kommer det lätta, att montera skiten och löda o fixa o grejjer...
iaf, ang kontakterna så tänkte jag att det är bäst om vi har en 24 pins kontakt (BTX-kontakt) och en 22 pins (dATX, eller dampATX-kontakt) där bak... BTX-kontakten kommer vara för att få ström till moderkortet, och den är som en vanlig ATX-kontakt förutom att den har ATX-12V fast bredvid sig... till BTX-kontakten kommer man kunna välja ifall man vill sätta dit BTX-kabeln som har en BTX-kontakt som går in i nätagget och en som går in i moderkortet, eller ATX-kontakten som har en BTX-kontakt in i nätagget och en ATX och en ATX-12V som går in i moderkortet...
22-pinskontakten kommer vi har för att få ström till molexkontakterna, alltså 11 jord, 5st 5V och 6st 12V (eventuellt kommer vi ha 2st 22pins kontakter)... skälet till att vi kommer ha 22-pins kontakt är att om vi hade en 20-pins kontakt (ATX-kontakt) så hade det kunnat gå att koppla strömmen till moderkortet fel, alltså man tar strömsladden till moderkortet och kopplar den baklänges...
February 21, 2003
skaffa en nibbler, surt å göra hål med en dremel...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 16, 2002
Relaxia wrote: Detta låter inte illa. Ni har ju tillomed tänkt användarvänligt. Tänker på det med att användare inte ska kunna vända kontakten fel 🙂
Rock on!
mmm.. men jag har kommit vidare i min planering, jag tänkte att vi kommer ha en plåt som man skruvar i nätagget så man slipper ha ett gapande hål, och i den kommer vi ha kontakterna... sen drar man strömmen från nätagget till plåten (kontakterna på plåten så att ingen gnäller om det), sen där inne kan man välja om man vill ha 10 eller 300 molexkontakter genom att plugga i eller dra ut, och om man vill ha ATX-kontakt och ATX-12V eller BTX genom samma princip som föregående
May 3, 2004
Lite bilder för att mätta lusten på folk 😛 Som sagt vi är inte i närheten av klara, more to come... ATX och BTX kontakterna på bilden är för att föra ut railsen/ATX kontakten till brädan och annat till vår kopplingsbox som ska sitta innuti datorn på nätaggsplatsen...Återkommer,,, Kommer typ finnas 36 molex lr ngt sånt på nätagget 😉
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
August 16, 2002
mm... kan ju säga angående ledsen vid atx-kontakterna... när man stoppar i atx-kabeln så lyser ledsen... jättefint...
sen så hade vi typ 40 bilder men korspo har typ porr på sin ftp så det får inte plats mer...
bild nr 2 är dessutom out-dated... finns en nyare bild på helheten
edit: ATX-kontakterna är btw till för att föra över 5V och 12V till molexkontakterna... så att man får det samlat o så
edit2: vi kommer måla flames på chassit... jättefint... sen kommer vi ha en 120mm i toppen...
August 16, 2002
Snorch wrote: Använder ni alla spänningar eller bara 12V?
Hur mycket ström kan dom ge vid 12V?
eftersom det är 3st 300W kan de väl inte vara mer än runt 12A vid 12V?
ja vi använder alla spänningar... vid 12V så ger dom 36A... ett nätagg ger 12A i 12V, och tre ger då tre gånger så mycket...
1 Guest(s)