May 3, 2004
Joo var iväg och handlade ett Antec Overture Desktop chassi för någon månad sen. Riktigt fint chassi med fräsch pianolack, problemet var hur man skulle få in 3st radiatorer i det, men kom iaf fram till att jag skulle bygga en radiatorlåda...Lådan är en gammal P2 300mhz DELL, slet helt enkelt ut grejjerna och målade om. Gjorde en egen front i akrylplast och satte ett sött litet Antec märke i fronten. Radiatorerna är 2st Volvo 240 och en BMW AC radiator. Shroudarna är 2st moddade matlådor från clas ohlson alá 17kr. 2st blåa Tt fläktar i fronten vädrar härligheten.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
August 14, 2001
Blir snyggt 🙂 du ska inte ha någon tank eller? eller är det hinken som står bakom? känns som mitt kommer bli något liknande, kanske... sugen på att få d klart nu... mn mn, d kommer =) ditt projekt blev iaf snyggt! förrästen, fråga med Shroudsen, d är väl meningen d ska täcka hela radiatorn? får du något luftflöde utanför matlådorna över huvud taget?
May 3, 2004
Haha jo tanken är glasslådan i bakgrunden men det är ett moddningsprojekt på gång, ska eventuellt kanske skippa den och köra med bara ett t-rör. En shroud ska täcka hela radiatorn för att fungera optimalt det vet jag men ju i med att jag har ganska fint flöde genom lådan i övrigt så är jag nöjd me dom där så länge, kommer kanske bocka plåt och göra finare shroudar i framtiden. Obs! Kalla dom inte matlådor, det är shroooudar ffs 😛
1 Guest(s)