January 2, 2004
Jag ber om ursäkt för den dåliga kvaliten på bilderna. Min dv-kamera får damp så fort man inte använder den i dagsljus.
I alla fall.
Hade tänkt mig börja modda mitt Suntek Chassi.
Funderinga på mod/redan färdiga modar:
1. Frontpanel med nät. (Färdigt)
2. Grönt lysrör (Får mitt gröna idag)
3. Plexiglas på sidan.
4. Ev LCD-display i 3.5"-platsen där fram.
5. 10cm grönt sunbeam-rör bakom moddade frontpanelen
6. osv osv osv.
Det Jag började med var att modda en av frontpanelerna (5,25") för att få bättre luftflöde i lådan. Detta gjorde jag idag (7/4).
Jag satte in en 9,2cm Enermax-fläkt där bak som får suga ut varmluften.
Resultatet ser ni nedan.
Mod av Frontpanel:
Jag började med att markera på baksidan hur stort själva hålet skulle vara med en spritpenna. efter det så borrade jag ett hål i varje hörn utom ett, där jag borrade två hål så att jag skulle kunna komma in med sticksågen lättare.
Sedan sågade jag upp själva hålet och finslipade bort ojämnheter med en liten fin fil.
Efter det så klippte jag till en bit blåfärgat alluminium-nät.
(Sådant som man har till bilar, typ i fronten)
Därefter så "klämde" jag fast nätet bakifrån på fronten.
Till slut så satte jag dit 4 duttar silicon-lim för att hålla den på plats lite extra.
Chassit är ett Suntek Vivid TH-655.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found] Enermax 9,2cm-fläkt
[Image Can Not Be Found] Framifrån
[Image Can Not Be Found] Framifrån Närbild
[Image Can Not Be Found] Frontpanelen i orginal-skick.
[Image Can Not Be Found] Frontpanelen i moddat skick.
Jag återkommer med en uppdatering lite senare när jag funderat ut på vad som man kan göra med detta chassi. ( inte slängas )
January 2, 2004
Neam wrote:
Var fick du tag i sådant aluminium nät? Fanns det "vanlig" silver färg?
Jag tog det på farsans verkstad. Han är bilmek. (har ofta mer saker än man kan tänka sig =) )
Nätet är egentligen ett sådant nät som man placerar exempelvis i grillen på bilen. Det är bara o åka till typ biltema o dyl så finns d sånt o köpa.. Alla möjliga färger.. Blå, Svart, Silver osv osv.
1 Guest(s)