Projekt: Moddning av Chieftec Dragon Fulltower | 1/4 2004|Projektloggar för större idéer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Projekt: Moddning av Chieftec Dragon Fulltower | 1/4 2004
SkuTiDuTi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 393
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 24, 2004 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag så fick jag ett anfall, det var dags att göra något åt mitt chassi. Det känndes som att jag var tvungen att göra något för att kunna sticka ut lite i mängden av allt folk som har likadant. Jag hade tänkt mig att göra något på sidan av chassit, något som annat folk inte har gjort. Tänkte först att göra en "kanin" på sidolåten, tyckte det passar in på mitt nick. (Skratta inte) Jag har tänkt mig att antingen sätta dit en plexi skiva och göra en gravyr på den med mitt motiv eller att skära ut det direkt på plåten. Just nu lutar det åt plexi skivan. Jag håller också på att göra ett så snyggt motiv av min kanin som möjligt, men det vill bara gå åt helvetet så jag får nog ta och be någon annan att göra det. Jag har också tänkt att göra något annat men just nu står det still i hjärnan, så tips skulle inte vara helt fel. Ja, det var vad jag hade tänkt att göra. Uppdaterar så fort jag har bestämt mig för hur jag ska göra det. Så länge kan ni ju komma med tips och så kan ju alltid någon gryming fixa ett motiv till mig, en kanin av något slag som sagt 😀

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
578820
March 24, 2004 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

SkuTiDuTi wrote: (Skratta inte) 😀

Hahahahahhaha (var tvungen)

Gör en Playboy kanin 😀

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
578839
March 24, 2004 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kanske ska tänka på att du kanske ändrar ditt nick när du bli äldre eller det känns tråkigt helt enkelt att ha haft samma nick i åååååååååååååår.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
578840
March 24, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

tjopp....

jag tycker att du ska skära i plåten och sedan sätta ditt plexit innifrån...

annars kan du skära på båda sidorna? =)

några neonrör skulle heller inte skadat..... du kan ha ett där framme och 2 där inne i datorn..

modda om PSUen, till något snyggare kanske?, kablarna oxå, någon fläktkontroller..... en vattentank där framme 😉

_Rob
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
578845
March 24, 2004 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Gör inget fönster, då är du unik. 😀

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
578895
March 24, 2004 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

sätt ett neonrör under burken.
blir riktigt snyggt, har så själv...

SuXXoR
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
581050
March 26, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm.. gör ett egendesignat fönster.. köp inte ngt färdig skuret.. du kanske kan ha glowire runt dina kablar i lådan, om du har runda vill säga.. sen kanske även fixa glowire runt plexit, om du nu ska ha plexi..

kaninmotiv? om du spelar typ CS eller ngt liknande så kan du ju ha en kanin med ett vapen från spelet..

vet inte så mkt..

SkuTiDuTi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 393
586542
April 1, 2004 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Just nu har allting legat nere pågrund av att jag har varit uppe i fjällen, har varit ett jädra ös där uppe. Jag har funderat lite på vad jag ska göra för motiv eller liknaned på sidan och jag kan säga på direkten att det INTE blir en kanin som jag sa innan, känns ja, lite för barnsligt. Tänkte först på en drake men kom på att det är VÄLDIGT vanligt så nu vet jag inte vad jag ska ta. Jag har beställt runda IDE-Kablar och plexi så jag lär nog få det på måndag, likaså är LCD-skärmen och neon-ljusen på väg. Återkommer med bilder när jag har fått allt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 282
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL