March 17, 2003
Tjenare alla Glada!
Jag om min goda vän supahAng har konstuerat fram ett chassiprojekt. Hela idéen bygger på att vi ska få fram ett så slimmat och en så annorlunda design i futuristiskt perspektiv.
Idéen kommer fram för allt från PlayStation 2 plus ett annat chassi vi inte kan hitta länk till just nu, vi tror det heter "x cube" och är Svenskt tillverkat.
Vi kommer nu att presentera några bilder, skapa framförallt av supahAng i Maya version 5. Idéer och förslag är fruktansvärt välkommet vi börjar inte bygga fören sommar 😉
Vi tänkter bygga 2 st identiska lådor.
Vår hårdvara ser ut såhär:
supahAng:
CPU: AMD Barton 2500+
Mordekort: Asus AN78X Deluxe
Minne: 512mb pc 3200 TwinMos
Grafikkort: Hercules Radeon 8500le 64mb
DVD: 12X DVD Creative
Hdd: 80 + 160 GB Seigate
Nätdel: 360W Siertech
Kylning:
Zalman CNPS-7000CU
2*80mm chassifläktar
Jag:
CPU: Inte P4 2.4C
Mordekort: Albatron 865PE Pro
Minne: 512MB pc 3200 TwinMos
DVD: 16X Asus
Grafikkort: Sapphire Radeon 9100 64mb
HDD: 20 + 80 GB Maxtor, Seigate
Nätdel: 340W Chieftech
Kylning:
Intel stock kylning
2*80mm chassifläktar
[Image Can Not Be Found]
Lägg märke till: Cdrommen på sned och att hårddiskar samt DVD är fast skrivat i sidorna, remmarna är där bara för syns skull, stort hål vid cpukylare, 2 st 80*80 mm chassifläktar i fronten .
[Image Can Not Be Found]
Front: 2 st hårddiskar på sne.
[Image Can Not Be Found]
Nätdelen högst upp, Lägg märke till hålet där alla sladdar går in för att sästas i moderkortet.
[Image Can Not Be Found]
Chassi utan fötter (Föttrena är inte klara vill gärna ha förslag 🙂 )
[Image Can Not Be Found]
Lägg märke till att hela moderkortet sitter upp och ner.
[Image Can Not Be Found]
Chassit bakifrån impoterat i Unreal Tournament 2004 (Ej texturerat)
[Image Can Not Be Found]
Chassit snet bakifrån igen.
[Image Can Not Be Found]
Chassit snett framifrån
Som sagt idéer och förslag till ändringar/förbättringar är fruktansvärt välkommna
November 5, 2002
Mest är det att sladdarna bakom enheterna ingte är speciellt vackra tycker jag. Sen så att enheterna ska sitta utanför överhuvud taget är jag tveksam till om det är speciellt snyggt. Men jag vet ju inte. Det kan ju bli klockrent, bara att jag inte ser det framför mig nu 🙂
March 17, 2003
jag funderar till min låda (vi bygger 2) att ha bara en hdd och sen denna till hdd
[Image Can Not Be Found]
så att den inte blir "öppen" 😉
jag hittar inget coolt till DVD:n men det kommer nog
god natt 😀
Min inköppslista:
[Image Can Not Be Found]
2st 80mm LED red (Fronten)
[Image Can Not Be Found]
Ett rött lysrör (skall lysa rött genom CPU hålet)
[Image Can Not Be Found]
2st coola fläktgaller, ngt i denna stilen
Hdd kylaren (se övre bild)
Matt svart lack till aluminiumet (skalet)
nej nu e det tid att lägga sig god natt
[EDIT] Bilder
August 27, 2003
Om du vill ha den där riktigt unika looken ska du göra skapelsen i kolfiber. Okej, det är inte billigt eller lätt men det blir hur snyggt som helst och vad jag vet så är det ingen annan som har det 🙂 Orkar man inte hålla på med det finns det fuskmetoder där man kan använda tapetkolfiber som man limmar p
EDIT: Btw, ni skulle gjort ritningarna i SolidWorks med photoworks plugin, då skulle ni även få snygga texturer och så är det lätt att sweepa snygga kablar 8)
August 27, 2003
NHOC_Frozen wrote: HuGGe:: hehe ja det skulel kunna bli redigt coolt att klistra på kolfiber :D:D
Fast ännu kewlare om du gjorde det i riktigt kolfiber. Fixa lite texturer på den där ritningen så blir det mumma. Annars kan du skica över den som .sldrpt fil så kan jag gräva fram mina 1337skillz på CAD och lägga på fräsiga kolfibertexturer 🙂
February 8, 2004
January 6, 2003
Gör en kåpa i glas- eller kolfiber (eller nått annat enkelt formbart matrial) som man sätter över enheterna och sladdarna. Är lite jobb med det men det kommer bli snyggt om det görs på rätt sätt.
Föresten hur hade du tänkt fästa enheterna på datorn, der ut som du tänkt tejpa fast dem, visst är silvertejp snyggt men kanske lite väl getto.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
September 17, 2001
Ser ut som det kan bli något ganska så rått. Ser aggressivt ut med enheterna på utsidan, även om det kanske inte är så smidigt. Om ni använder er av "kabelstrumpor" likt Coore (https://www.nordichardware.se/.....hp?t=78680) kan det säkert se råballt ut. Innan jag kommenterar ytterligare vill ja se lite texturering, eller iaf olika färger på de olika delarna :]
February 6, 2004
Eeh.. ställer mig väldigt tveksam till att ha CD/HD på utsidan, ser ju ut som kom och hjälp, speciellt med sladdarna dragna sådär... tänk om!
En ide om du nu måste ha de på utsidan (ser enligt mig ut som en paniklösning), men om du måste så kan du väl dra sladdarna in i lådan direkt vid apparaten innan för någon slags kåpa istället för att ha de hängande bakom?
bara mina 5 öre, och alla har ju olika smak
1 Guest(s)