January 7, 2004
MrWeizel wrote: fan, bilderna är fortfarande borta, fick bara upp typ hälften av dom, men kan bara säga en sak..
FY FÖR f*n!!! :worshipp:
så jäkla snyggt så hälften hade räckt!!
Man tackar! 😀
Servern e online och alla bilder finns tillgängliga så om du inte fick upp alla testa med att uppdatera för alla finns där.
January 7, 2004
December 27, 2003
jajjamen, skulle vara grymt coolt 😉
Om man nu skulle bygga ett sådant själv vad kommer allt kosta runt då?
Och om man tar hjälp av dig och du skulle mot förmodan bygga ett chassi vad kommer du ta för det då? Känns lite rutet att köpa ett sunbeam chassi som är så pass litet. Det är nästan mindre än det jag har nu och det jag har nu är litet, för litet.
January 7, 2004
SkuTiDuTi wrote: jajjamen, skulle vara grymt coolt 😉
Om man nu skulle bygga ett sådant själv vad kommer allt kosta runt då?
Och om man tar hjälp av dig och du skulle mot förmodan bygga ett chassi vad kommer du ta för det då? Känns lite rutet att köpa ett sunbeam chassi som är så pass litet. Det är nästan mindre än det jag har nu och det jag har nu är litet, för litet.
Om man nu inte har den turen som jag hadde att få köpa 2,5 m2 8mm plexi för 600:- så hadde ett sånt här bygge gått loss på ca 3-3500:- (då är inte jobbet inräknat) för lådan helt ren utan boxar osv 8mm plexi är VANSINNIGT dyrt!! sen har vi alla slangar,fästen,kablar mm mm
May 22, 2001
[WP@ wrote: WOLVERINE]
Så hadde ett sånt här bygge gått loss på ca 3-3500:- (då är inte jobbet inräknat) för lådan helt ren utan boxar osv 8mm plexi är VANSINNIGT dyrt!! sen har vi alla slangar,fästen,kablar mm mm
Säg att plexi kostar 3500:-,,slangar & allt sånt 500:- / 1500:- Elektronic 1000:-,,,,Då skulle bara det kosta CA: 6000:- plus jobb som kanske du tar 1000:- för så en CA: 7000:- Kan de vara en rimlig kostnad?
January 7, 2004
DraGoN wrote: [quote=[WP@]WOLVERINE]
Så hadde ett sånt här bygge gått loss på ca 3-3500:- (då är inte jobbet inräknat) för lådan helt ren utan boxar osv 8mm plexi är VANSINNIGT dyrt!! sen har vi alla slangar,fästen,kablar mm mm
Säg att plexi kostar 3500:-,,slangar & allt sånt 500:- / 1500:- Elektronic 1000:-,,,,Då skulle bara det kosta CA: 6000:- plus jobb som kanske du tar 1000:- för så en CA: 7000:- Kan de vara en rimlig kostnad?
Priserna på allt stämmer nog rätt bra förutom de faktum att 1000:- för arbetet är helt orimligt efter som att det skulle göra att jag skulle jobba för 20:- i timmen. Att göra en sån här låda för hand med kvaliteten på topp tar tid.
Men om någon skulle vilja bygga själv ställer jag gärna upp med mått,tips och liknande så bara fråga 🙂 Jag kommer ha med en detaljerad beskrivning av Material,komponenter,verktyg osv i min sista update där kommmer även att finnas länkar till de ställen som jag har fått alla prylar ifrån.
January 7, 2004
DraGoN wrote: haa sorry, för det....ja det är ju lite lågt helt klart...man får nog hosta upp me 3000:- för jobbet kanske är mer rimligt...
hehe jo ok 3000:- för jobbet är väl lite mer rimligt. Iofs blir det bara 60kr i timmen 😀 Men som sagt det är ju inte aktuellt för mig att bygga några fler lådor. När detta projektet är klart börjar jag fila på nästa 😀 Jag jobbar dessutom 5-skift och har familj så jag har väldigt lite tid att lägga på moddningen, men jag gör så gott jag kan 🙂
July 5, 2002
January 7, 2004
||PsYcHo|| wrote: måste säga att jag nog tycker de e snyggare med hål än med de där svarta "listerna". Resten är 100%. Kanske lite snyggare finnish på "kopplingsboxen" vore det enda, den såg lite rough ut i kanterna.
Brabrabra jobbat!!
Listerna är vi oense om 🙂 jag gillar dom. Men boxens finish har du helt rätt i den ska snyggas till innan det är dags för montering 🙂
DraGon: Mitt nästa projekt är inte hemligt, jag har dock ingen aning om vad det blir än 🙂 väntar på ett inspirationsanfall 😀
July 17, 2002
[WP@ wrote: WOLVERINE]Det som är jobbigt med ett bygge av denna typ är den eviga väntan på delar. Nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan göra mer pga långsamma leveranser ifrån Gtek. Det är jobbigt som fan när inspirationen och arbetsglädjen flödar :/
Vet precis hur det känns. Det tog fyra månader innan alla grejer till min maskin hade kommit. Satt på en Pentium 100Mhz med WinNT4.0 under tiden... Sånt lär en ödmjukhet.
Det roliga var att sakerna jag beställde från USA och Australien var här på två-tre dagar, medan det tog en vecka att få hem sakerna från Overclockers i Luleå.
November 5, 2002
Kan bara som de andra hålla med om att det är ett riktigt fint projekt. Önskar att jag hade tid, ork och inspiration att ge mig i på något liknande. Håller med om att det är enerverande att inte ha grejjer när en vill fortsätta... Önskar lycka till med det fortsatta arbetet.
Längtar efter fler bilder 😀
November 4, 2001
Grymt imponerad.
En fråga bara är det inte bra att ha kvar skyddplasten plasten på plexit så länge som möjligt? Eller du kanske var tvungen att ta bort, för att göra vissa grejer.
Alla bilder/graveringar/mönster är det eget gjorda, eller har du hittat dom på internet/böcker?
//chrippaz
January 7, 2004
chrippaz wrote: Grymt imponerad.
En fråga bara är det inte bra att ha kvar skyddplasten plasten på plexit så länge som möjligt? Eller du kanske var tvungen att ta bort, för att göra vissa grejer.
Alla bilder/graveringar/mönster är det eget gjorda, eller har du hittat dom på internet/böcker?
//chrippaz
Graveringarna är en mix av eget och hittat. Förmodligen kommer den ena sidan att skrotas för jag är inte nöjd med motivet, kanske rent av båda. Jag ville igentligen inte ha lånade motiv på burken men jag var för lat för att fixa det.
Förmodligen kommer båda sidorna att skrotas och erättas med nya fina helt egendesignade. Jag har nämligen plexi liggandes här till nya. Så det kanske kommer att finnas 2st 50x80cm 8mm graverade plexibitar till salu 😀
2 Guest(s)