January 7, 2004
June 5, 2003
Helt GALET snyggt alltså 🙂 visst finns det en annan tråd på sweclockers eller här på nh? för jag vet av mig att jag har sett den nånannanstans 😀
MYCKET SNYGGT, verkligen ett ord som inte kan missbrukas i detta sammanhang 🙂
Btw så har jag aldrig heller hört ordet oävet 😛
May 23, 2003
January 7, 2004
December 27, 2003
Japp [WP@]WOLVERINE
Nu har jag bestämt, du kommer få göra chassit till min kommande kylning, bara så du vet =)
Så saka av några timmar i framtiden för mig.
Bor du inte allt för långt bort så tar jag med mig backen och kommer. =)
( p.s. Jag har inte heller hört "Oävet". Men däremot "Däven" är ett ord som man använder till och från på västkustens norra del =) )
January 7, 2004
-==UPDATE==--
Nu har jag fått ännu en liten detalj av bygget klart.
För att kunna dra slangarna till fläktarna snyggt behövdes någon form av slanghållare, det finns färdiga slanghållare att köpa i vilken järnaffär som helst men som den mod dåre man är ville jag konstruera egna. Valet av material var inte speciellt svårt, det blev.. Plexiglas (suuurpriiiiseee) 😀
Jag tog helt enkelt och sågade till en liten remsa plexi. Sen var det bara att plocka fram en 6mm borr och ett slipstift till dremeln och sätta igång.
[Image Can Not Be Found]
Efter borr och puts och slip blev resultatet följande. Jag använde lite hobby klarlack på kanterna för att få dom transparenta.
[Image Can Not Be Found]
Här har ni en bild på hur det ser ut in action så att säga 🙂
[Image Can Not Be Found]
/ps
Detta var en liten fjuttig update men en betydligt större kommer i helgen.
January 7, 2004
[NH wrote: Noddan]Aah riktigt snyggt måste jag säga!
Den där idén snor jag nog till mitt vattenbygge känns det som 🙂
Kul att se att mitt bygge inspirerar. Hoppas att de som inspirerats av mitt bygge nämner vart dom fick iden ifrån då jag själv är väldigt noga att tala om vart jag fått mina lånade ideer. 🙂
ps
NH forumet rocks!!!! 😀
2 Guest(s)