July 5, 2002
rörigt, är det första ordet som jag tänker när jag tittar på de senare bilderna. Chassiet är nice men hur du har tagit hand om sladdar med slangar och grejjer tycker jag inte är speciellt effektivt.
Kanske en kåpa över alla HDD med ett 80mm utsug längst upp som inkapslar IDE och DC sladdar skulle vara en lösning?
Bara en åsikt och idé!
Bra jobbat.
January 7, 2004
Jag vill påpeka att bygget inte är klart än utan bara provisoriskt ihopsatt för att jag ska kunna använda datorn. Kabeldragningen är inte klar än och det ska till en hel del detaljer till. Rören i fronten ska skrotas då jag inte tycker att det blev speciellt bra, håller just nu på att designa en helt ny front. Det kommer tonvis av bilder till.
January 7, 2004
January 7, 2004
January 7, 2004
--==Update igen==--
Sådär ja nu har jag designat om fronten på burken så att den passar lite bättre med övriga lådan. Och resultatet följer här. 😀
Det första som behövdes var en liten bit plexi 🙂
[Image Can Not Be Found]
Sen var det bara att rita lite på plexit och blåsa på med dremeln (dammigt blir det)
[Image Can Not Be Found]
Efter nästan 7 timmars oavbrutet slipande blev detta vad jag åstkom 🙂 inte helt klar på bilden men nästan.
[Image Can Not Be Found]
Sedan efter lite finputs färg och pillande satt den äntligen på plats 😀 Jag är otroligt nöjd med den nya looken.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Och så lite nightshots 😀 Kvaliten blir betydligt sämre då min kamera har lite problem att ta bra nattfoto men man får en aning om hur det ser ut iallafall 😀
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Sådär ja det var allt för denna gången men jag kommer tillbaka med fler updates så fort jag kan.
4 Guest(s)