January 7, 2004
DraGoN wrote: Tror inte han ska sälja den, tvivlar jag starkt på.. Grym front du skapade. men är de mellanrum mellan CD & Front nu...?
Ja det stämmer att cd och kontroller sitter en bit in i lådan nu men faktum är att det funkar bättre så nu så slipper jag ju oroa mig över switchar och rattar som sticker ut, underlättar vid transport. Det är dock ingen glipa mella cd/kontroller och fronten så det funkar fint.
Sälja min älskling!!!! GAH! ALDRIG!! 🙂
July 22, 2003
Är jag den enda som tycker att den inte är speciellt snygg? Tycker allt är lite för mycket, men däremot den nya fronten gillade jag skarpt 🙂
Att jag inte gillar chassit kan bero på att jag har något emot plexichassin. Har bara sett ett snyggt hittills och det är orac^3 och i den klassen är du inte nära 🙂
Men som sagt detta beror antagligen på att jag är allergisk mot plexichasin. Grymt snygga teckningar och så, tycker dock det skulle passat bättre på ett vanligt plåtchassi.
July 5, 2002
January 7, 2004
Tyrfing wrote: Va hände med den andra sidan med Pentagramet på ???
Snyggt jobb måste jag säga skulle gillat fronten bättre om den inte var helt svart utan genomskinlig och med lite gravyr och pryllar i
Sidan med pentagramet står här lutad mot väggen och samlar damm. Den gravyren täckte för mycket av mb plattan och har plockats bort ur bygget.
August 27, 2003
[WP@ wrote: WOLVERINE][quote=Tyrfing]Va hände med den andra sidan med Pentagramet på ???
Snyggt jobb måste jag säga skulle gillat fronten bättre om den inte var helt svart utan genomskinlig och med lite gravyr och pryllar i
Sidan med pentagramet står här lutad mot väggen och samlar damm. Den gravyren täckte för mycket av mb plattan och har plockats bort ur bygget.
Ett tips!
Annonsera ut det graverade plexit i köp och sälj forumet, det finns säkert många hugade spekulanter som vill ha en snygg plexi sida på deras chassi. Varför inte slå på stort och gravera upp en bunt med plexiskivor som du kan sälja för montering i vanliga plåtchassin, allt handlar om tid förstås då det lär ta några timmar att göra såpass snygga gravyrer
January 7, 2004
Jo jag har faktiskt funderat på att sälja sidan problemet är bara att den är STOOR 🙂 50x70cm passar ju inte i vilken låda som helst den är dessutom graverad på 8mm plexi.
Jag har faktiskt funderat flera gånger på att börja gravera lite sidor och sälja men som du påpekade så handlar det om tid. Jag jobbar 5-skift och har en 9 månader gammal dotter, så mellan familjen och jobbet blir det inte så mycket tid över tyvärr.
July 5, 2002
January 7, 2004
August 27, 2003
||PsYcHo|| wrote: får man fråga vad plexit kostade?
nån som vet var man kan få plexi laserskuret i sverige?
Det finns ett ställe i dom yttersta urskogarna (vid mig) som vattenskär plexi och aluminium, Kolsva vattenskärning AB heter företaget så vitt jag minns. Dock kostar det AS att få någonting vattenskuret. Jag byggde en baslåda en gång med framsida i plexi. det var inget märkvärdigt utan bara 3 stycken runda 15 tums hål. Detta arbete tog dom 800kr för exklusive material. Om man ska göra mönster och lite mer avancerade grejer så vågar jag inte ens tänka på priset
February 4, 2003
January 7, 2004
GolZa wrote: Det var jävligt snyggt faktiskt! Varje gång jag ändrar någon i eller med min datorn så stöter jag ALLTID på problem.
Hur var det för dig? Mötte du inga problems alls på vägen, som fick dig att tänka typ: "shit" eller "opps"...? =)
Hehe jodå jag har stött på min andel av problem under byggets gång. Det har allt som oftast hänt att både plexibitar och verktyg flugit genom luften tillsammans med blandade svordomar 😀
2 Guest(s)