January 7, 2004
Ett vattenkylningspaket får tyvärr inte plats i burken när jag satt i de nya diskarna som är planerade. Jag har 7 hdd i burken nu och 4 till ska sätts in. Kylningen är fullt tillräcklig som den är jag kör helt oklockat och ligger på 50 grader vid full load.
Dessutom vill jag inte ta den risk som en vattenkylning medför, jag är pank som en kyrkråtta och en läcka skulle betyda total katastrof.
ps
Kommer snart nya bilder på en del finlir som jag pysslat med, man hittar ju ständigt saker som man vill lägga till, förändra och förbättra 😀
January 7, 2004
zplaTTer wrote: har du ngn ny bild med allt monterat ?
Jag ska ta isär datorn ikväll för en grundlig rengörning (ska på lan snart) Då ska även ett blått rör sättas in så att jag kan välja UV eller vanligt blått sken, ska även försöka snygga till härvan av kablar mellan kopplingsboxen och brännaren. Jag lägger upp nya bilder så fort jag är klar.
January 7, 2004
-=Liten Update=-
Jag har pillat lite med en del småprylar på burken bla ett blått ccd i botten på lådan. Jag har även gjort en liten namnskylt eftersom det snart är dags att ta de officiella tävlingsbilderna till moddsm här följer lite bilder på diverse småpill 😀
Namnskylten upplyst av ett blått ccd
[Image Can Not Be Found]
Jag beslutade att återanvända rören som jag ifrån början gjorde till fronten inuti burken istället. Jag monterade de båda rören i botten och använde ett blått ccd för att få fart på dom eftersom uvrören helt enkelt inte ger tillräckligt starkt sken.
Jag monterade även en extra brytare på baksidan för att kunna stänga av UV rören och det blåa separat.
[Image Can Not Be Found]
hehe nu gav jag mig på mitt gamla MS natural keyboard. Lackade det svart förutom tangenterna som fick en släng av transparent uvfärg.
Blev otroligt bra effekt när det står bredvid min uvstrålande burk.
Såhär ser det ut när lampan är tänd 🙂
[Image Can Not Be Found]
Och såhär när lampan är släckt 😀
[Image Can Not Be Found]
Tangentbordet är nu lite mer i stil med övriga datorn, vilket den snorfula grå orginalfärgen inte var 🙂
April 20, 2002
Detta är riktigt snyggt.
Önskar jag hade ork, fantasi & kunnande för att själv börja fixa min dator. Sen kommer ju pengar, plats & verktyg också....hehe
Men den här skapelsen är riktigt vacker.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)