December 19, 2002
Kameran är en Canon PowerShot A70. Den första upsättning bilder hade jag låst vitbalansen på, men det blev inte riktigt bra. Jag fick ändra en del i datorn. Den andra omgången har jag nästan inte gjort nått alls med förutom att ändra storleken. Jag satte vitbalansen på "lysrör" istället, och det visade sig att det gav bra resultat. Skärpan är väl helt ok, trots mitt stjärnfilter. Som ni säkert ser på alla riktigt ljusa partier så "strålar" det en del om dom. Jag använder ett stjärnfilter och ett polfilter.
En till grej ang. skärpan. A70'n är bra raktöver, men om man kör den i makro-läge är skärpan helt sjuk! 😀
December 19, 2002
Som den uppmärksamme kanske redan har sett så har specarna på maskinen förändrats lite. Det blev ett ATI Rage Pro AGP istället för Matrox. Mitt urpsrungliga val var faktiskt det här ATI-kortet men sen började jag kika lite på matrox-kortet. Minnet blev till slut ett icke-ECC-minne från kingston. Om jag får klara besken om hur ECC-minnen fungerar och stöds fullt ut av både SmartFirmware och OS, så är det inte omöjligt att det blir Corsair reg. ecc i framtiden. Sen får vi se om jag behåller scsi'n eller kanske sätter in ide-enheter. Jag kommer iofs troligen att köra på scsi.
December 19, 2002
Ingen aning om prislappen, med moderkort och processor gick på strax under 6kkr inkl. frakt. Chassit ska va "vitt". Chassilackning blir aldrig riktigt bra. Det finns knappt en färg i världen som fäster på pulverlackad plåt. Jag hade inte haft något emot ett svart chassi, men jag hittade inga som jag riktigt gillade. Det här chassit är en dröm att bygga i. Det enda jag inte gillar med det är den där mystiska plast-grejjen (nått luftgaller av nått slag) som sitter i ena chassisidan.
December 19, 2002
Jahapp... set ut som man äntligen är någorlunda klar med den. Det kommer säkert ske en hel del förändringar i hårdvaran framöver, men nu är den startklar i alla fall
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
2 Guest(s)