March 20, 2003
OfflineMarron wrote: Jäkligt snyggt!
Fattar inte hur du kommer på mönstrerna.. mkt fina 🙂
Kanske ifrån originalet?
http://www.fantasy-shop-online.....799060.jpg
Jävligt snyggt iaf.
January 7, 2004
OfflineTestade lite idag med att ställa bitarna i lite kubformation för att få lite perspektiv på bygget 🙂 Och jag måste säga att detta blir fan bättre än jag trodde 😀
[Image Can Not Be Found]
När den svarta solfilmen kommer på så kommer den att bli GRYM 😀 Jag har även fixat hårdvara till burken en mycket sympatisk ung herre vid nick [Gz]Phoenix skänkte mig ett Mb med ljud och gb-lan/cpu 1,7celeron/slimline cd/diskett samt ett shuttle nätagg så nu har jag allt som behövs för att få denna Brandvägg/router att rulla igång 🙂 Dessutom är kostnaden för detta bygget för närvarande 0:- !!!!! Tror inte den totala kostnaden kommer att överstiga 500:- (underbart med de rätta kontakterna 😀 )
Ps
Om någon vet vart man kan köpa 5x5mm Alu Kvadratstav så tipsa gärna
January 7, 2004
Offline-Liten update-
Nu har jag påbörjat bygget utav sockeln grundkonstruktionen är klar och nu ska det borras och göras fästen till psu,cd,diskett och hdd. På fredag ska jag fixa kvadratstav i Alu som själva ramen ska byggas av. Sedan är det en hel del putsande,spacklande och fixande med sockeln.
Som det ser ut nu så kommer bygget att stå klart om ca en vecka 😀
Här är en bild på kuben i provisoriskt skick. Bry er inte om spånskiveramen den spikade jag ihop bara för att ha nåt att luta skivorna emot 🙂 Lådan blir betydligt större irl än vad man kunde vänta sig 40x40cm låter ju inte mycket, men den kommer att bli rejält rymlig 🙂
[Image Can Not Be Found]
January 7, 2004
Offline-=update=-
Nu när solfilmen sitter där den ska så var ja ju tvungen att sätta ihop kuben lite provisoriskt och sitta o stirra på den en stund 😀 (obs fortfarande inte helt 100% finputs av solfilmen kvar)
Såhär ser det ut
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Nu börjar man se lite mer av vad som komma skall 😀
April 29, 2004
Offline1 Guest(s)

Log In