October 27, 2001
Otroligt snyggt Wolverine!
Angånende UV-ljus och solfilm:
solfilmen blockerar en viss frekvens av UV-ljus, alltså bör inte UV-reaktiva färger lysas upp så mycket om man placerar det på ena sidan av ett tonatplexglas och en UV-källa på andra sidan.
Men om man har båda på samma sida finns det ju inget som hindrar UV-strålarna att starta reaktionen som får vissa färger att lysas upp. De ger då ifrån sig andra frekvenser av ljus och blokeras då inte till lika stor del av solfilmen som UV-strålarna. Detta betyder inte att UV-röret blir totalt osynligt, eftersom det strålar ut ljus i fler frekvenser.
Detta är vad jag lyckas minnas av skoltiden, det är möjligt att allt totalt fel, men det hoppas jag inte att det är. 😛
August 14, 2001
Låter faktiskt som du kan ha väldigt rätt PaiN 🙂 minns aldrig att vi gick igenom avsnittet UV-film i FysikB-kursen... men olika ljusstrålning och även annan strålning gick vi ju igenom, och saker blockar ju olika frekvenser, vore lämpligt att blocka d "skarpaste" UV-ljuset då.. verkar ju iaf tydligen funka, så får försöka bygga vidare på mitt projekt 🙂 tack för era tips och så...
ser fram mot nästa uppdatering av lådan [WP@]WOLVERINE lite spännd på vad d är för huvud du fått tag på/gjort med =)
January 7, 2004
December 23, 2003
Wolverine, riktigt snyggt, vet inte vad du har tänkt göra med sockeln men tror nåt lager klarlack skulle få den att matcha kuben.
Ser fram emot nästa uppdatering.
Edit:
(När jag tittar efter verkar den vara lackad. Personligen tycker jag att sockeln är lite för ljus för att matcha boxen, men inte så att det stör).
January 7, 2004
Petade dit en liten kylare på mitt asuskort idag 😀 Total ultra overkill för en 1,7 celeron men sval och fin blev den 🙂
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Min första tanke när jag såg kylaren var "shit jag lär få tynga ner kuben med bly så att den inte lyfter" 😀
April 29, 2004
January 7, 2004
January 7, 2004
-=UPDATE=-
Weeeeeee 😀
Ett styck huvud anlände idag med posten och jag satte igång direkt.
Här har ni ehn bild på offret samt lite av mina tortyrredskap 😀
[Image Can Not Be Found]
Här har skallen fått lite grundfärg
[Image Can Not Be Found]
sen lite linjer
[Image Can Not Be Found]
och till sist en test av det som gör pinhead till pinhead
[Image Can Not Be Found]
Detta är bara steg 1 av 20 på vägen mot att få en bra replika av den extremt ondskefulle pinhead 🙂 Jag jobbar på allt vad jag orkar och fler updates kommer förmodligen framåt småtimmarna. Det ska skäras,spacklas,målas och putsas en vansinnig massa innan slutresultatet visar sig 🙂
1 Guest(s)