January 7, 2004
Offline-=Update=-
Nu börjar saker att falla på plats lite mer. Testade med att montera pinhead på sin plats. Jag testade med olika färger på ljuset och kom fram till att rött slår allt 🙂 Här kommer bilderna...
Utan belysning är kuben helt svart och pinhead sysns inte alls men med lite röd belysning på insidan tittar han fram.
[Image Can Not Be Found]
Effekten blir helt otrolig när rummet är mörkt 🙂 Snacka om eeeevil 😀
[Image Can Not Be Found]
Mer updates inom en snar framtid...
ps
jag vet att jag gick loss med för mycket spik men det var bara ett test nu sitter det som det ska
January 7, 2004
OfflineFrisk wrote: helfint! hur mycket syns gravyren med belysningen innifrån? på understa bilden ser man den ju knappt alls 🙁 men kanske ej ska vara konstant belysning innifrån?
Det ska inte vara konsatant belysning i lådan tanken är att pinhead ska synas bara när jag vill att han ska det. Har funderat på att möjligen göra ljuset ljudkänsligt så att han flashar fram inne i lådan lite då och då 😀 Vitsen är ju att vid normal belysning dagtid så ska kuben vara helt svart med gravyr bara.
Jag kommer inte att använda ccd rör att belysa för jag vill inte ha hela insidan belyst utan bara just ansiktet så det får bli röda lazerleds eller liknande tex Skycables röda Lazerbeam.
January 7, 2004
OfflineCoore wrote: Vart fick du tag på det huvudet? Och vad kostade det?
Huvudet beställde jag på http://www.havel.se och det kostade 64:-
Som hittat 😀
ps
Streets are uneven when you're down!
April 10, 2003
OfflineCallister wrote: Du är riktigt duktig, du borde jobba med något liknande, om du inte redan gör det. 🙂
Skulle faktist inte vara dumt för dig att fixa en F-skatte sedel och sälja moddade låder, skulle inte förvåna mig om du fick låss sånna här låder för runt 10k utan hårdvara. (Finns folk som betalar =) )
January 6, 2003
OfflineKanske inte spelar så stor roll men har inte Pinhead lite mindre (storleken altså) spikar än vad du har på din modell. Kanske inte spelar så stor roll, men ska det va riktigt gjort så. Annars riktigt snyggt bygge har själv gjort lite gravyrer på min dator och vet hur jobbigt det är eftesom ett litet fel kan sluta med att man får göra om hela skiten.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 7, 2004
OfflineMarch 10, 2003
OfflineHmm.. kanske skulle du koppla lazerleds till HDled så han blinkar när HDn läser.
Grymt projekt. Funderar bara på var man kan placera en 40x40x40 låda utan att det är ivägen.
Edit: var inne och tittade på länken du fick ditt huvud ifrån. Tycker ni det här ser ut som kvinnohuvuden eller aliens ? (exkl det mittersta som skall vara en man)
http://www.havel.se/Huvuden.jpg
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)

Log In