January 7, 2004
Offline-=UPDATE=-
Äntligen klar med sockeln till kuben!! 🙂
Och som vanligt så följer har nu lite bilder
Grundad
[Image Can Not Be Found]
Drybrushad och klar!
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Nu är det bara lite belysning och monitorn kvar. Dock kommer det att dröja ett tag innan monitorn kan göras pga uteblivet material. Men så fort jag får prylarna så ska jag börja på monitormodden.
January 7, 2004
OfflineJanuary 6, 2003
OfflineFrisk wrote: har en sak till du kanske skulle kunna göra, vet dock ej hur det blir, men göra nån liknande textur av silicon eller nåt på LCDn dock möjligt det är för dåligt genomskinligt.. men vore lite coolt.. om det går å se igenom..
Tror det blir lite svårt att se vad so står då ljuset kommer att bryttas på väldigt många sätt vilket leder till att det går inte att se några skarpa saker igenom silikonet.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
August 14, 2001
OfflineThe Dragon wrote: [quote=Frisk]har en sak till du kanske skulle kunna göra, vet dock ej hur det blir, men göra nån liknande textur av silicon eller nåt på LCDn dock möjligt det är för dåligt genomskinligt.. men vore lite coolt.. om det går å se igenom..
Tror det blir lite svårt att se vad so står då ljuset kommer att bryttas på väldigt många sätt vilket leder till att det går inte att se några skarpa saker igenom silikonet.
o, tror du har rätt, men kanske iaf kan vara värt ett test.. Silicon kanske var ett dåligt exempel.. men något som kan bilda någon liknande textur, men eftersom det är buktigt kommer det troligtvis bilda konstiga brytningar.. Men eftersom jag gav förslaget till en mod-expert kanske han har någon lösning även på detta problem om det skulle vara intressant...
January 7, 2004
OfflineJanuary 7, 2004
OfflineJanuary 7, 2004
Offline-=Update=-
Då var det dags igen 🙂 Denna gången är det monitorn som fått sig en omgång. Jag trodde att jag skulle hinna göra hela monitorn klar idag men det lyckades jag inte med. Men jag tänkte dela med mig av lite bilder ändå 🙂
Här har vi början.
[Image Can Not Be Found]
Och här följer lite bilder på det klara bakstycket. Jag tog inga bilder under måleriet eftersom det är samma teknik som jag visat innan på både musen och tangentbordet.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Ansiktet på sidan av monitorn är en halloweenmask som jag hittade när jag var iväg och köpte plastic padding 🙂 Jag fick syn på den och tänkte genast att den passade fint till bygget 🙂
En sista update på den klara monitorn och bilder på hela burken i färdigt skick kommer inom kort.
1 Guest(s)

Log In