January 5, 2005
Kolla in denna moddning, http://xboxmod.norin.dk .. den kommer att bli ganska fräsh 🙂
November 27, 2003
Småcool faktiskt 🙂
http://www.prisjakt.nu/galleri.....zy_P#28871 <--denna är nog snäppet värre 😉 //Andreas
May 7, 2002
Delph1 wrote: Småcool faktiskt 🙂
http://www.prisjakt.nu/galleri.....zy_P#28871 <--denna är nog snäppet värre 😉 //Andreas
Den var grym 😀
January 5, 2005
Tindy wrote: Ska du sälja den eller?
Nej inte denna heller, det är därför jag moddar den så kraftigt.. brukar alltid lyckas sälja min egna box så fort nån frågar
men allt är till salu, till rätt pris kan jag tänka mig att göra fler ( snabbräknat med alla saker hamnar det nog på 6000:- )
alltså trådlösa hk, chip, display, mus & tgb, smartJoy, fjärrk. låda och byggtid.
January 5, 2005
uppdatering av hemsidan är gjord...
sen har jag måttat o räknat, denna kommer att bli riktigt tight.
högsta höjden på xboxhårdvara: 48mm
utvändig höjd på lådan (enda mått jag har): 55mm 😮
minsta djupet på xboxhårdvara: 270mm
utvändigt djup på lådan: 255mm :banghead:
vilket innebär att jag måste göra en utbyggnad till bakstycket eller ett externt nätagg, men det blir nog utbyggnad. Tur man jobbar med kolfiber om dagarna 8)
January 5, 2005
picks2 wrote: Den var grym
Man tackar.. den där lådan var riktigt schysst, men jag vill ha min i samma format som förstärkaren (dvs. 430mm bredd) annars har man nog gjort nått annat. Har inte Pelle på Joytech övertalat mig, så hade jag byggt en låda själv. Vattenskurit aluminium och polerat 🙂
January 5, 2005
Medans jag väntar på lådan från Joytech så tänkte jag modda om standardlådan lite :va:
på denna bild kommer allt svart att tas bort över dvd:n
[Image Can Not Be Found]
här är "jeweln", dock inte polerad, endast slipad. #-o
[Image Can Not Be Found]
till vänster kommer "ögat" för dvd-fjärren att hamna och eject-knappen flyttas till högersidan. i mitten kommer jag att montera en lcd-display bakom en spegel.
[Image Can Not Be Found]
"xbox", "DTS..." "DVD..." märkena i fronten har slipats bort för ett renare utseende och lådan kommer att lackas i två nyanser silver.
Mer bilder kommer och glöm inte att kolla in på hemsidan för uppdateringar.
October 22, 2003
Det va grymt snygg!! :cy:
rebox: lycka till me bygget 😉
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
January 5, 2005
Har inte hunnit så mycket som jag tänkte idag, får skylla på förkylningen som höll mig vaken inatt, men ska väl göra klart locket idag. [-o<
Tänkte slänga upp en liten uppdatering bara då jag blev så nöjd med det jag gjort 🙂
här är fronten klar, slipad och färdig (det enda som återstår är den lilla plattan som ska sitta över displayen och power-knappen)
[Image Can Not Be Found]
här är så långt jag kommit med locket, kapat ur för "jeweln" och börjat fixa dvdfönstret
[Image Can Not Be Found]
här ser man lcd displayen på provmontering
[Image Can Not Be Found]
det var väl allt för nu och om jag orkar ska jag fortsätta ikväll och då kommer det en uppdatering igen :hb:
och TACK för alla trevliga kommentarer ! you guys :worship:
January 5, 2005
Json_81 wrote: Såg något om en ata-uppgradering där.
Kan man göra det? Tjänar man något på det?
Vet inte vad man ska tro, läser man på forumsidor så är det delade meningar. Själv är jag skeptisk, då jag har sett specifikation på boxen och det verkar som det endast är ATA66 kontroller på moderkortet, vidare så är ju DVDn endast ATA33 o bromsar..
Men så fort jag fått ihop en box, så ska jag installera Linux och köra lite benchmarks på det.
Största anledningen att jag "uppgraderar" är att det finns så fina och smidiga runda kablar (ATA100) och det kommer att bli väldigt trångt i lådan.
Json_81 wrote: Hur plockar ni loss den genomskinliga plastgrejen på toppen?
Vore ju grymt att få bort den gröna hemska färgen.
Enklast tycker jag att få bort den är att lägga hela toppen av skalet i frysen över natten (plocka bort skyddsplåten innan) och sen tar man helt enkelt en gummiklubba eller nått liknande och knackar till på insidan av Xet .. då brukar klistertejpen vara så hård att det bara släpper. Har inte provat, men några brukar värma med en hårtork (försiktigt) och bryta lös den. Tycker jag låter dumt o bryta i Xet då det lätt blir märken.
Sen så kan man prova med olika lösningsmedel (inte för starka dock) men jag tog helt enkelt och slipade ner färgen med ett 800 våtslippapper.
Gjorde ett handtag av tejp så är det lätt att hålla i Xet och lägga pappret på ett plant underlag och slipa på...
[Image Can Not Be Found]
Har du några frågor, så är det bara att fråga på 🙂
January 5, 2005
Vart inte alls så mycket gjort på skalet i helgen som jag ville, haft två boxar på moddning samt en dator att installera om. Igår var jag hos en kompis hela dagen nästan.
Men lite har man hunnit med 🙂
DVD-donglen är isärlöd och klar att sättas in, fick även ett X-Bit chip (om man nu vore nå gladare för det.. Tokar som monterat det i en 1.6 box och det är gjort för 1.0-1.5).
[Image Can Not Be Found]
Sen har jag filat lite i R dvdfönstret men inte klart än, tur man jobbar imorgon så man kan göra nått på lådan
[Image Can Not Be Found]
Tänkte bara jag skulle visa hur pass runt man kan skära ur ett hål om man e noga
[Image Can Not Be Found]
Det var väl allt för idag, nu blir det :z:
1 Guest(s)