January 5, 2005
Offlinejahapp, börjar dra ihop sig, hann inte med så mycket ikväll då jag o en kompis var o hämta en autoklav.
kapade ur resten ur fronten, ska filas till
[Image Can Not Be Found]
borrade alla hålen till monteringen av dvd och moderkort
[Image Can Not Be Found]
mycket mer kommer imorgon, ska försöka få ihop så mycket som möjligt under helgen, dock inte bakstycket eller förlängningen till nätaggregatet då min kompis som har tillgång till verkstan är sjuk och hade inte tid förräns nästa vecka.
January 5, 2005
OfflineUrsprungligen inskrivet av Laggeman
2005-01-07 the black is going to be cut for the dvd-cutout...
Den bilden funkar inte.
Tack för det, nu funkar det.. Var tydligen lite trött i mössan inatt 🙂
Ok, nu har jag plockat isär lådan och gjort lite mätningar o utplaceringar av hårdvaran. Kolla in på hemsidan !
liten teaser 😛
[Image Can Not Be Found]
---------------------------------------------------------------------------------------------
Fasiken vad dåligt med kommentarer det var nu då 😀
Har börjat kapa ur frontdetaljerna (bilder senare ikväll)
Under tiden har jag gjort layouten till baksidan, kommer att skäras i reklamfolie för "fabriksutseende"
[Image Can Not Be Found]
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, hann inte med nått mer idag, kan inte dremla efter 21, sabla panshisar 😛
Förutom det har jag kört fast lite, vilken storlek ska jag kapa på andra sidan?
Tänkte göra nya klara plexiskivor med spegel-solfilm till både display och dvd.
[Image Can Not Be Found]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
jahapp, börjar dra ihop sig, hann inte med så mycket ikväll då jag o en kompis var o hämta en autoklav.
kapade ur resten ur fronten, ska filas till
[Image Can Not Be Found]
borrade alla hålen till monteringen av dvd och moderkort
[Image Can Not Be Found]
mycket mer kommer imorgon, ska försöka få ihop så mycket som möjligt under helgen, dock inte bakstycket eller förlängningen till nätaggregatet då min kompis som har tillgång till verkstan är sjuk och hade inte tid förräns nästa vecka.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Första delen i Speakers modden är startad, gjorde en sketchup på designen till nya tv-bänken, då jag tycker detta också ingår i xboxmoddning och ha ett snyggt system.
Matchande nya högtalarlådor är också i sketchup stadiet, dock inte helt färdiga än.
[Image Can Not Be Found]
(klicka för större bild)
January 5, 2005
Offlinegjort klart högtalarna i sketchup också, orkade inte göra riktiga element, utan ritade dit dom lite enkelt, men iden är ju klar. Väntar på material nu bara 🙂
January 5, 2005
OfflineGjorde klart fronten, vart ganska ok.
[Image Can Not Be Found]
provmonterade kontrollerportarna
[Image Can Not Be Found]
nu ska jag leka vidare 🙂
lekte lite till, monterade alla distanser till moderkortet och gjorde ett stöd till hårddisken 🙂
[Image Can Not Be Found]
fortsätter monteringen 😎
lite tight blev det, tvungen att kapa ur lite till för dvd-fronten. men nu e den monterad på plats 😀
[Image Can Not Be Found]
January 5, 2005
Offlinegjorde klart dvdn till rebox lådan idag (ska montera i plexi bara)
[Image Can Not Be Found]
lekte lite med en gammal xboxhårddisk och gjorde ett litet fönster, kommer kanske att användas i en planerad moddning.
[Image Can Not Be Found]
målade kontrollportarna i silver för att matcha fronten.
[Image Can Not Be Found]
Om allt går som planerat så löder jag i LCD samt monterar kontrollportarna och löder i lysdioderna till dom ikväll.
January 5, 2005
OfflineRelaxia wrote: Kontrollportarna smälte ju in riktigt fint 🙂
Gillade den enkla lösningen med hårddiskdistanserna.
tackar.. enkelt är oftast bättre 🙂
------------------------------------------------------------------------------------------
lött i displayen, dock har jag inte motståndet till belysningen, kommer imorgon
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
January 5, 2005
Offlinedetta har tagit lite tid, väntar fortfarande på att min kompis ska bli frisk så vi kan åka till verkstan och tillverka bakstycket till lådan
men jag har iaf lött i dvd-dongeln
[Image Can Not Be Found]
och NME IR-X modden
[Image Can Not Be Found]
gjorde ett stopp för kontrollerportarna så man inte trycker in dom i lådan när man sätter i kontrollerna
[Image Can Not Be Found]
och så har jag börjat med kontroll lysdioderna
1 Guest(s)

Log In