April 20, 2002
OfflineVackert arbete.
Gillar den intensiva porrbelysningen inne i lådan 😀
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 5, 2002
OfflineVi har likadant chassi (original), så nu måste jag modda, bra det där med mellanplåten, den är ivägen som satan 🙂
har du en slk800 eller slk900/947, och vad för 80/92>120mm-adapter använder du? Jag har letar i flera decennier efter en som passar! :cy:
Eller moddade du fast den på något sätt?
Blev kylförmågan mycket bättre med 120 än 80/92, eller blev det inte så mycket bättre som du hade förväntat? 🙂
June 15, 2003
OfflineHmm vad kan det ha kostat...
4-6 burkar färg = 400-500kr
Chassit = ca 1100kr
Plexi = 0kr , fick det gratis =P
kabelstrumpor = ca 200kr
Vete fan vad mer man ska räkna med , allt annat är hårdvara
Fackamato
Det var så skönt att ta bort mellanplåten, fick massa plats för att gömma kablar.
Min kylare är en slk800 med en vanlig 80-> 120mm konverter, jag fick modda dit den med hjälp av buntband ^^, kanske inte så lyckat men den har hållt ett tag och 2 lan =D.
Hmm kylförmågan vart sämre med 120mm, men du måste tänka på att jag hade en delta innan som blåser hur mkt som helst och låter lika mycket.
Även fast det vart 5grader varmare så blev ljudet 5ggr tystare =) och jag kan ha den clocken jag hade innan så jag nöjer mig med det.
February 3, 2003
OfflineVäldigt fint!!!Funderar på att göra något liknande med mitt Chieftec (samma som ditt).
Men det får bli efter water chiller projektet som kommer igång efter sommaren...
Anledningen till att jag inte kan börja nu är pengar och jag ska ha det som projektarbete i skolan 😀
Tack för lite inspiration 😀
December 9, 2002
Offlineokej.. inte så farligt dyrt då.. jag ska påbörja mitt projekt efter sommaren då jag har pengar..
Chassit är nog det samma som du har och jag hade ju tänkt att ha det svart och rött 😉 fast jag ska nog ha svart och blått istället..
har kollat upp priser har jag gjort för min modd och det går på ca 2200.- utan färg, chassi och plexi..
så ni kan ju fundera på vad jag ska trycka in i mitt chassi.. men jag vettefan hur jag ska lyckas gömma alla kablar.. är inte bra på sånt..
för la kanske först ta och läsa lite om hur man gör ^^ kan _inte_ ett skit 🙂
June 15, 2003
OfflineSkönt att man inspirerar folk =)
Här är lite bilder på hur jag lagt kablarna:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Sen så syns inte många kablar i framsidan =D
[Image Can Not Be Found]
Inspirerade en polare och har hjälpt honom med sitt Antec "miditower" målat den, fronten är inte klar men här är resultatet hittils :
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Vad tycks? :bgrin:
1 Guest(s)

Log In