July 14, 2001
solxe: Mycket snyggt men jag har en fråga. Blir inte lådan väldigt instabil när du tog bort mittpartiet?? Har precis samma problem och jag funderar på att ta bort det men det verkar som om det mesta sitter popnitat med mittpartiet, bland annat moderkortsplattan?
/tomas
July 14, 2001
Hur fick du till en så snygg matt finnish utan primer eller något? Har du inte använt något klarlack?
edit: Förresten, jag tog din ide med att ta bort mittpartiet fast jag modifierade den något. Jag tog bara bort halva mittpartiet, så nu är det inte i vägen (och du hade rätt, lådan var lika stabil utan) men! du kan fortfarande ha det översta hårddiskracket..
bild: (de är stora) http://www.bahnhofbredband.se/.....%20004.jpg och http://www.bahnhofbredband.se/.....%20003.jpg
June 15, 2003
Ser najs ut tomas, tänkte oxo först bara skära bort en del av mittpartiet men tog bort hela till slut och det är jag glad för , ingen användning av hddracket.
Hur jag fick en fin finish, hmm vete fan är ganska n00b på färger men farsan hjälpte till lite och häller att spreja det jämnt och typ 2 lager tog vi.
Thx LorD gl med att få in allt, planerar oxo på nån sorts vattenkylning i framtiden men då kanske jag byter låda eller nåt, vem vet =P
June 15, 2003
Visst reflekterar sakerna sämre, men det var det jag ville, all hårdvara lyses upp istället och så ger det de en mysig feeling.
lyser så här mkt med 2 röda kathod rör (lyser lite mindre IRL och rödare)
[Image Can Not Be Found]
Blå och svart lär passa, men jag måste varna dig att damm syns 100ggr mer på svart än vit.
Idag så stängde jag alla hål där damm kan gå igenom och la fläkt filter på alla insug. Blir dammigt hur snabbt som helst.
June 15, 2003
Hmm först var det tänkt att ta bort alla grejjer innuti och måla plåten, om du kan göra detta gör det. Men det gick inte för mig, om jag skulle ta bort grejset skulle jag behöva löda och så, det ville jag inte ge mig in i.
Så jaga tejpade alla springor och öppningar innifrån och sprayade agget stängt med alla saker innuti. Gick rätt bra men var jobbigt att maskeringstejpa hela skiten.
Glöm inte att låta agget stå avstängt ett tag innan du börjar pilla.
Good luck!
2 Guest(s)