January 14, 2006
OfflineHej!
Det är så att påsken närmar sig och med det också lite extra tid att fixa lite med datorn.
Jag hade tänkt att bygga en egen låda åt mig. Och jag har aldrig gjort det förut eller inte äns modiferat en.
Men det är så att jag behöver tips, handleding eller bra länkar där man kan få info om hur man bygger en bra burk.
Jag har lite ider om hur den ska se ut. Den ska vara vara vattenkylnings anpassad, med pumpen i motten och själva datorn över...
Sen ska jag göra lite coola saker med vattenkyllningen. Lite sköna UV ljus osv.
All hjälp är jag mycket tacksam för!
mvh gurragustaf
March 10, 2003
Offlinehttp://gtek.se/index.php?mode=.....facccc45fc
Kanske kan vara en bra grund iaf ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 14, 2006
Offlinetack! Fler tips. Har en till fråga.. vilket material är lättast att bygga med. Jag vill ju ha burken så den ser ut som metall, men jag har inga vertyg att börja plåtar och sånt. eller finns det andra sätt att börja plåtar på? tex 90 gradiga?
Tack för era tips! Tack Ctrl
March 10, 2003
OfflineAlu är lättast att jobba med men dyrt. Stål är billigare men lite jobbigare att arbeta med.
Har du inte tillgång till ordentliga verktyg kan det bli svårt med att bygga den i metall.
Att anlita en verkstad eller dylikt för göra saker är inte billigt det heller.
Trä är smidigt att arbeta med, men kanske inte lika lätt att få fin finish på ?
Tycker iof själv att mörkt lackat trä eller ljusare som är betsat kan bli väldigt snyggt.
Väger en del dock då man inte kan göra det lika tunt som plåtchassin.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 14, 2006
Offlinehm..
Ja jo.. Men jag tror även om jag inte har några bra vertyg så tror jag att jag har kommit på ett sätt att böja osv. och plåt eller alu är det som jag vill ha.
Det blir till att sätta sig vid ritbordet och fixa en bra ritning och sen börja bli lite smutsig om fingrarna..
Tack för hjälpen Ctrl!
mvh gurragustaf
June 1, 2006
OfflineDet är ju enklare att arbeta i trä om man inte har tillgång till "proffsmaskiner".
Om man skall jobba i trä räcker det med en hyfsad sticksåg, hålsåg, kanske en billig handfräs, borrmaskin. Allt kan fås ganska billigt på t.ex. Jula, Harald-Nyborg, Jula med flera.
Lycka till!!
January 29, 2004
OfflineSound-Wave wrote: du borde inte ge dig på något sådant innan du har provat på sånt själv ^^ och utan verktyg så är du körd redan nu. :S
Hehe, kom igen nu. Vi måste juh uppmuntra han! 🙂 Nånstans måste man börja, med eller utan verktyg.
Själv tog jag två stora plankor + några gamla gångjärn å byggde en egen plåtböjjare... Fungerade jättebra för mindre jobb.
1 Guest(s)

Log In