June 18, 2010
Så där nu har man kunnat komma hem och tagit lite bilder. Ni får ursäkta om bilderna blev lite dåliga.
Så här kommer lite bilder på Nätaggregatet:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Lite bilder på Sleeve och Nätaggregat:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Och här har vi bilderna på Fläktar, reservoar och radiator+stativ:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Och just nu mina små funderingar på sleeveningen vissa saker som jag inte hittar en bra lösning på, vet inte om bilderna kommer visa tillräckligt bra:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Alltså problemet är att det går två sladdar in i en pin i 24 pinnars kontakten men ena går in till en sladd som sätts ihop med två andra och sitter olika på kretskortet i nätaggregatet. Någon som har ett bra tips? Om ni förstår.
Hare gött!
//Patrik
Jag har ingen erfarenhet av sleeving så där kan jag nog inte hjälpa till så mycket, men det börjar se trevlig ut med lite komponenter som trillar in. Svart och rött kan bli en riktigt härlig kombo. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
June 18, 2010
Jo funderade på det också, men va lite för snabb med att ta bort den gamla sleeven för att se hur det va från början. det verkar som att man annars kan plasera den inne i nätaggets chassi men samtidigt så verkar det som den ska vara utanför. har inte heller något annat som jag kan öppna för att se om det är liknande lösningar på andra nätaggregat. men det där borde kanske vara en standard.
Ingen mer som kanske kan fota hur dem löste detta. eller kanske till och med någon som gjort ett Fractal design nätagg tidigare.:)
//Patrik
June 18, 2010
Jaha då var sleevningen klar iallafall en bra bit på vägen. ATX 24 pin och 8 pin kontakten är klara, blev iallafall nästan som jag ville, kunde inte göra någon riktig sleevning då sladdarna va lite knasiga att få ihop:/
Men men Här kommer några bilder från arbetet och efter allt vart klart:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Så nu väntar mer att sleeva, bland annat 6/8 PCI-E sladdarna, fläktar och frontpanel sladdar.
Hare gött!
//Patrik
Börjar ta sig Patrik! One down, a few more to go eller vad man säger.. 😉
Har du kommit någonvart med aluminiumplåten?
June 18, 2010
Hehe Japp inte lätt det här när man är nybörjare:P Men har börjat få in snittsen nu och kommer göra klart några mer under dagen och sen kommer en uppdatering med bilder till kvällen.
Angående Aluminiumplåtarna så är det beställt:D borde dyka upp under början av nästa vecka:D
Så när dem kommer så tar det fart ordentligt:D
//Patrik
June 18, 2010
Ja nu har det dröjt lite med uppdateringen, men det beror på att jag ska byta webbhotell och väntar tills det är klart och uppe innan nästa uppdatering med bilder kommer.
Men i text, så har jag nu sleevat klart alla PCI-e kablar och som tidigare sagt så är aluminiumplåtarna beställda och förhoppningsvis klara för att hämtas nu under början av nästa vecka.:)
//Patrik
May 30, 2009
May 30, 2009
Patrik Blom;1258809 wrote: Dem är klara för att hämtas men butiken är tyvärr stängd på helger så blir hämtning på måndag:) då ska vi se att det tar fart:D
Kul att några är intresserade iallafall:)
/Patrik
Jo, lite tråkigt att det är så lite aktivitet i den här forumsdelen. Men vi får mysa ensamma. 🙂
May 30, 2009
Ni har alltid mig grabbar 😉
Nä men när ni börjat få till lite mer matiga progressrapporter så blir det utan tvekan nyhet på förstasidan så att fler får koll på vad som händer här inne. Blir bättre med vår kommande sajtdesign också.
June 18, 2010
Jaha Då var det dags för en ny Uppdatering igen då.
Har gått ett tag sedan förra uppdateringen, det har dock inte hänt så mycket mer än att jag haft lite besvär med mitt webbhotell och inte kunna lägga upp bilder, gillar inte riktigt imagehack, med flera.
Men nu har Aluminium plåtarna kommit och nätaggregatet är tillsvidare färdig sleevat.
Så nu lite bilder från Sleevningen:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Och här Aluminiumplåtarna, ställde även dit en 3,5" hårddisk som jämförelse:
[Image Can Not Be Found]
Hoppas detta tillfredställer Dem trogna:)
//Patrik
May 30, 2009
Me like Patrik! =)
Trodde aluminium var ett lätt material.. Men det beror kanske på vilken mängd man använder... 😉
Ska bli riktigt kul att se ett "från scratch" bygge som detta. Borde vara väldigt mycket som kan gå fel hehe
Ihannes, se för böveln till att vara online på MSN förresten! 😉
3 Guest(s)