Projekt: Temple Of NOD [2005-09-01] CC The First Decade|Page 2|Projektloggar för större idéer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Projekt: Temple Of NOD [2005-09-01] CC The First Decade
frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1511
sp_UserOfflineSmall Offline
829902
January 25, 2005 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du ska ha aluminiumen svart borde väl eloxering funka perfekt, måste väl sitta bättre än färg? blir även snyggt.. kanske inte passar i ditt projekt?

2-komponents klarlack borde funka bra.. inte använt det själv, men det ska nog funka... tror jag.. fråga i färgaffären, d måste ju veta.

rebox
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 35
829949
January 25, 2005 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

eloxering heter det. och det sitter mycket bättre, då det sätter sig i porerna i aluminiumet (orkar inte förklara riktigt)

Lacka direkt på aluminium är ingen höjdare, helst ska man ha en etsande grundförg om man ska klara sig.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
830347
January 26, 2005 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm, eloxering, är det så det är på t.ex. swiftecs blåa vattenblock? Är det inte svindyrt? Var gör man det?

rebox wrote:
Lacka direkt på aluminium är ingen höjdare

Menar du den svarta lacken, eller den genomskinliga skyddande lacken?

Skyddande lacken funkar perfa på koppar och mässing, men det är ju viss skillnad. Iaf finns det på slöjd-detaljer ett par sprayer som ska funka till alu. Hoppas bara det håller sig med en av dem, för det är rätt surt om färgen lossnar efter ett tag :/

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
830759
January 27, 2005 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hum, bör jag göra en egen bakplåt med PCI slots och så helt från scratch eller ta en färdig och modda?

Blir kanske snyggare att göra en egen, men passformen kan bli lite dålig. Nån som vet om 3mm al funkar eller om det böjs för lätt?

Nån som har en ritning på ett ATX chassi baksida???

Terroristen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 61
831003
January 27, 2005 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker nog du ska ta en som du har klar, och sedan svartsprejja den eller något.
Det är bökigt och jobbigt att göra en egen.. gjorde det i plexi till min kub, det är precis att vissa kontakter går i =D
iofs så ska ju du köra 3mm så då äre väll lättare att få i dem.

Men det är ju lättast att ta en färdig.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
831460
January 28, 2005 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

Tänkte också det, men det sket sig för jag kom inte åt något chassi i tid, så jag satt i tre timmar igår och gjorde en mall till baksidan :p Hoppas bara den passar, blir jobbigt som fasen att göra den 😀 Postar bilder på Söndag/Måndag på arbetet som ska utföras i morgon...

¤zero¤
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
831465
January 28, 2005 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

helt klart det hetaste projektet! fan va snyggt! riktig C&C känsla! =)

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
831495
January 28, 2005 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Man tackar ,man tackar embarassed Men det är slutresultatet som räknas 🙂

Sound-Wave
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 251
831818
January 28, 2005 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Edvuld wrote: [quote=Sound-Wave]bara en detalj bara .. skorpionen har ju en svans som går högt upp i vädret 🙂 hade varit fräckt om du kunde fixa den med en röd lysdiod 😉

Du tänker nog på Temple Of NOD i Tiberian Sun. Det har helt annan design och är mer likt en skorpion än det i C&C som jag ska göra efter. Men visst, jag funderar på lite olika externa belysningslösningar...

Nej det gör jag inte, på C&C har den en scorpionsvans som sticker högt ut i vädret 😛

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
831978
January 29, 2005 - 2:24 am
sp_Permalink sp_Print

Sound-Wave wrote: [quote=Edvuld][quote=Sound-Wave]bara en detalj bara .. skorpionen har ju en svans som går högt upp i vädret 🙂 hade varit fräckt om du kunde fixa den med en röd lysdiod 😉

Du tänker nog på Temple Of NOD i Tiberian Sun. Det har helt annan design och är mer likt en skorpion än det i C&C som jag ska göra efter. Men visst, jag funderar på lite olika externa belysningslösningar...

Nej det gör jag inte, på C&C har den en scorpionsvans som sticker högt ut i vädret 😛

Ehm, titta på bilderna i första inlägget. Om du tycker ett torn/nukesilo med taggar på ser ut som en skorpionsvans så får du väll tycka det.. 🙄 😮

Eller menar du möjligtvis NODs logga?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
832028
January 29, 2005 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

Skall du spraya aluminiumet med någon färg, så är det bästa att först och främst köpaen bra primer, och sedan spraya med bilbättringslack. Båda köper man lämpligast hos billigaste möjliga bildelsnasare.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
833144
January 31, 2005 - 7:32 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Skall du spraya aluminiumet med någon färg, så är det bästa att först och främst köpaen bra primer, och sedan spraya med bilbättringslack. Båda köper man lämpligast hos billigaste möjliga bildelsnasare.

Ok, tack för tipset Ska nog bli vissa smådelar som ska sprayas svart ja. Sen ska all alu sprayas med lack för att skydda mot oxidation och fingeravtryck.

Jag lägger in en (minor) update från helgens arbete vid 12.00-tiden idag... Hann inte så jättemycket tyvärr...

Vilken tjocklek ska man ha egentligen på aluminiumet? Som detä r nu har jag 3mm alu till bakstycket, taket och tornet, och det väger en del, samt att det känns nästan lite väl kraftigt. Jag funderar på att gå ner till 2mm på taket, för att minska vikten och göra det lättare att bocka plåten, men man vill ju samtidigt inte ha några bucklor... Blir nog att jag gör så :bok:

!!!!!UPDATE!!!!

Terroristen
Siktar mot toppen
Medlem
835944
February 4, 2005 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Ah nu missade jag updaten igen.. med ungefär en vecka =D

Såg att du skrivit. men det kopplade inte att UPDATE!!! betydde nya bilder på första sidan (doh, blir snart att söka för det =D)

Aja iaf : Det ser Najs ut.. synd att du var tvungen att ha en upphöjning bara =/
Bakplåtsritningen var föresten riktigt snygg.. hoppas resultatet blir så med.

btw, en fråga, Ska du ha Nuclear Missile tornet kopplat till Proccessorfläkten? så att luften som kyler prollen sugs in ifrån missile tornet? det tycker jag hade varit rätt trevligt. samt kommer ju då kall luft direkt.
Eller så göra tvärtom och kör utblås där.. funkar ju det med.

Det ser hur som helst fint ut.. .väntar med spänning på nästa, och ska försöka koppla vad Update betyder snabbare då =)

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
836192
February 5, 2005 - 2:25 am
sp_Permalink sp_Print

Har inte riktigt bestämmt det än, men jag tror det blir insug där, jag ska testa och se vad som ger bäst temp. Tyvärr är CPU-fläkten ett par cm mer åt höger framifrån sett, men det gör nog skillnad ändå.

Jag ska ha nätagget ganska isärplockat längst fram i chassit och en 90-120 som suger in luft där.

Vilken upphöjning menar du?

Blir inget gjort i helgen nu, bara lite ritningar och mallar, kommer en fet update i mitten av v7 med metallarbete osv.

Terroristen
Siktar mot toppen
Medlem
836281
February 5, 2005 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Denna upphöjningen äre jag menar. eller du kanske tänkt kapa av det övre som sticker fram?

Och om det nu är insug, så kan du ju dra nån grejj i papp eller nått som riktar luften emot cpu fläkten, en fläkttunnel eller nått..

väntar på Sportlovet =D

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
836400
February 5, 2005 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Hihi, jag ser fortfarande inte vad du menar :p

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
836596
February 5, 2005 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad nice!!!

Nästan så man vill spela det igen 🙂

Väntar på fler uppdateringar 😀 Lycka till!

Sound-Wave
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 251
836784
February 6, 2005 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Edvuld wrote: [quote=Sound-Wave][quote=Edvuld][quote=Sound-Wave]bara en detalj bara .. skorpionen har ju en svans som går högt upp i vädret 🙂 hade varit fräckt om du kunde fixa den med en röd lysdiod 😉

Ehm, titta på bilderna i första inlägget. Om du tycker ett torn/nukesilo med taggar på ser ut som en skorpionsvans så får du väll tycka det.. 🙄 😮

Eller menar du möjligtvis NODs logga?

hehe ... det är ju en skorpion .... det är ingen nukesilo med taggar ^^ det är ju en skorpion med svans!! 😉 bara din bild som slutar där den gör... visst det är en skorpion och en nukesilo .... men det kommer ju ur svansen! snyggt jobbat föresten 😉

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
836914
February 6, 2005 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, vi säger så sound-wave 😀 😀

Kvadd, spelade det ganska nyss själv, synd bara att det är så otroligt buggigt på XP, orka installera 98 för det :p

Iaf, skulle testa lite mer gravyr idag, och så brann dremel-kopian, dööööööd åt billiga dremelkopior...
👿 👿 👿

Ska köpa en ny billig dremelkopia i morron 😛
🙄

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
837298
February 7, 2005 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

Update med 4 bilder. Det är nog allt som händer innan vecka 7...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 248
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL