November 21, 2003
Snygg ritning på fronten.. Antar att du ska du böjja den lite oxa?
Och kantlisten blir nog bra.. lite svårt dock att se en helhetsvy av det än.. men får kanske en bättre sen när nästa update med bilder kommer.
Btw: Jag återupptar diskussionen om hur svansen ser ut;
http://www.r1ch.net/old/c&.....temple.gif
Svansen i C&C Tiberian Dawn skulle jag vilja säga är så som på bilden, alltså bara ett rakt rör.
Visst ska det föreställa en skorpionsvans, ingen tvekan. men det är bara ett högt rakt torn.
Dock är Temple Of Nod från Tiberian Sun en annan sak, den är nämligen en lite mer böjd svans.
Aja då har jag iaf adderat min sak till konversationen om detta ämnet. Over and Adios..
September 26, 2003
Terroristen wrote: Snygg ritning på fronten.. Antar att du ska du böjja den lite oxa?
Och kantlisten blir nog bra.. lite svårt dock att se en helhetsvy av det än.. men får kanske en bättre sen när nästa update med bilder kommer.Btw: Jag återupptar diskussionen om hur svansen ser ut;
http://www.r1ch.net/old/c&.....temple.gif
Svansen i C&C Tiberian Dawn skulle jag vilja säga är så som på bilden, alltså bara ett rakt rör.
Visst ska det föreställa en skorpionsvans, ingen tvekan. men det är bara ett högt rakt torn.
Dock är Temple Of Nod från Tiberian Sun en annan sak, den är nämligen en lite mer böjd svans.
Aja då har jag iaf adderat min sak till konversationen om detta ämnet. Over and Adios..
hmm ... nja det är ju inte det jag tänker på....
[Image Can Not Be Found] så ser den ut ingame ... men det är ju nästintil 2D 😀 men annars borde ju svansen se annorlunda ut än bygget dock :S
September 20, 2001
You guys 😀
Kommer en aupdate i dag vid 12-13 tiden, med slutgiltiga gravyren på en av sidorna. Jag blev så nöjd så jag kommer vara i extas resten av veckan 😮
Dock kommer inte bilderna göra det rättvisa, ser mycket grymmare ut live...
Började göra en mall till alu-plattan som nätagget ska sitta på också. Det ska sitta innanför ingången, och vara uppslicat med alla komponenter sittandes på plattan och en 92a framför. Alt ska vara svartsprayat tror jag...
August 14, 2001
Ser faktiskt mycket fint ut 🙂 ända jag har att klaga på är att alla bilder ligger på sidan 1... blir så mycket.. lite svårt att få överblick på allt... kan du inte lägga nya updateringarna på sidan 3 sen när den kommer? så slipper man ladda om alla bilder varje gång man ska kolla... lättare att ha översikt då.. även både se updaten och kunna läsa komentarerna på samma sida...
August 14, 2001
Jo, det är väldigt överskådligt som du gjort, men sidan blir väldigt lång och tar ett tag att ladda (sitter typ ½mbit, kan tänka mig hur det är för en med "uppringd uppkoppling"... om du lägger dina uppdateringar som första inlägg på varje sida blir det ändå lättöverskådligt, och inte riktigt lika många bilder/sida... som sagt, mycket snyggt jobbat 🙂 är spännd på att se färdiga resultatet!
November 21, 2003
Sjukt fint..
Gillar verkligen den "sloganen" =) maffig värre.
Och jag tror dig när du säger att det ser bättre ut i verkligheten för jag har själv försökt ta foto på min plexiglas dator med ljus i oich det är omöjligt att få det som det ser ut i verkligheten..
Men detta ser som sagt mycket bra ut..
Jag Hejjar på Dig..
September 20, 2001
Update [2005-02-28]
Continuation of https://www.nordichardware.se/forum/projekt-temple-of-nod-2005-01-24-vt101099.html
Grejjade lite i helgen... Tyvärr blir det ingen update på ~3 veckor. Off to Belgien och Frankrike....
Graverade framsidan...
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Färdigt... Spegelvänt då gravyren ska vara innåt. Ska kanske lägga i svart färg i skårorna...
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Gravyren på plexibottenskivorna ska se ut så här:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Slipade alla kanterna på plexiskivorna. Satte dit plexisidorna på ena bottenplattan, så här får ni lite halvhelhetsbilder =D
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Igensvetsade hålen i moderkortsplåten, som jag slipade till, får försöka igen med en riktig gängtapp förhoppningsvis...
[Image Can Not Be Found]
Stor Update [2005-03-25] Har arbetat med projektet 12-16h/dygn 6 dygn i sträck nu trots min influensa 😛
Började på lördagen, med att färdigställa baksidan/moderkortsplåten. Jag gängade upp alla hål, och kapade bort onödig aluminiumplåt för att minska vikt/storlek. Passformen blev jag nöjd med.
[Image Can Not Be Found]
Borstade även aluminiumen med en stålborste på borrmaskin
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
På söndagen tillverkade jag bågar som ska hålla uppe taket, och ett par fästen för den nedre plexifronten. Jag borrade även två hål i fronten för plexiglasrundstavar som ska fästas på två knappar.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
På måndagen började jag dagen med att slå i huvudet i kanten på ett järnrör så jag blödde.
Har monterat baksidan och bågarna med maskinskruv genom bottenplattan
[Image Can Not Be Found]
Satte dit nedre plexifronten och övre bottenplattan.
[Image Can Not Be Found]
Av någon anledning bildades det ett antal småsprickor i nedre bottenplattan, just i kanten, som ni kan se på bilden ovanför. Tyvärr inte mycket att göra åt nu när skivorna redan är ihopsatta... 🙁
Dax att börja med de stora taggarna... Såga med sticksåg i 5mm alu är ingen höjdare, det gick jättesakta, och det blev varmt. Men efter ett par timmar så...
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Efter filning och borstning:
[Image Can Not Be Found]
På tisdagen var det dax att börja jobba med taket, och jag monterade monteringsvinklar, och sågade till takets form. Monteringsvinklarnas montering var tidsödadnde :/
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
På morgonen på onsdagen lämnade jag in taggarna för svetsning, och så här fint var det när jag fick tillbaka dem:
[Image Can Not Be Found]
Efter lite borstning ännu bättre resultat:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Så här långt hade jag kommit nu...
[Image Can Not Be Found]
Jag fick även tillbaka tornet som var inlämnat för valsning. Jag tillverkade även taggarna som ska sitta på det.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Jag har under dagarna tillverkat internal organs, men de är inte riktigt färdiga, för de ska bockas och svetsas, men här är iaf ett par bilder på blivande hd-rack.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
På torsdagen hämtade jag tornet, som då såg ut såhär:
[Image Can Not Be Found]
Det började bli dax att böja plexiglaset för fronten och taket. Receptet är 150* i 5min. I mitten av ugnen. Fronten gick utmärkt, och den sågade jag senare till så att den skulle få rätt passform.
[Image Can Not Be Found]
Takplexit var lätt att böja, men inte lätt att böja i rätt form. Så efter ett par timmars trial and error ska jag be Åbergs plåt att valsa två plåtar i rätt radie och bara lägga emellan det varma plexit och sen tvinga ihop så är det problemet löst. Skyddsplasten på plexit bör btw avlägsnas
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
En liten avslutningsbild på fronten:
[Image Can Not Be Found]
Inte mycket kvar nu. Jag ska jobba en helg till så ska det vara klart. (Och ett par veckodagar för gravering) Det som återstår är:
Böjning av takplexit
Tillsågning av takplexit
Gravering av takplexit
Montering av torn
Fixa till fronten lite
Gravera frontplexit
Borra lite hål i fästanordningar för fläktar och hårddiskar...
Bör hinna iaf 😉
[2005-04-12] Urk vad det tog tid... Har inte hunnit gravera plexiglaset, får göra det i veckan...
I fredags började jag med att böja plexiglaset som ska sitta på taket med mina nya fina mallar. Hur lätt som helst 🙂
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Nu börjar det arta sig lite lätt..
[Image Can Not Be Found]
Såga hål för tornet är jobbigt att få exakt, blir en liten glipa antagligen :/
[Image Can Not Be Found]
CD-monteringen klar...
[Image Can Not Be Found]
HD-upphängning med gummibussningar :p
[Image Can Not Be Found]
Har gjort färdigt fläkthållaren. Blev bra, förutom att den var i vägen för taket, så jag får kassera o göra en ny. Baka mig 😀
[Image Can Not Be Found]
Mk2, som jag personligen tycker bättre om...
[Image Can Not Be Found]
En liten översiktsbild över CD och HD...
[Image Can Not Be Found]
Ska gravera, och måla nu i veckan, sedan installera LEDs i helgen.
Vad tror ni om färgen, jag tänkte ha svart på HD-cages och CD-ROM monteringen, samt fläkthållaren, och resten tänkte jag bara lägga klarlack på.
Tror ni det skulle bli bättre med någon lite mörkare grå färg på allt som är aluminiumfärgat? Är ju lite tråkigt med slitaget om färgen går bort, och det är även smidigare med klarlacken då jag inte behöver grunda... Men intrycket blir ju lite ljust som det är nu...
Droppar kanske in lite fler bilder då och då... Slutbilderna bör iaf komma inom ett par veckor, helst på måndag.
September 20, 2001
And then the silence was broken...
Klart till 85% med allt fysiskt exkl. el.
Bilder kommer så snart jag kan låna någons uppkoppling...
Fast sen dröjer det två veckor innan jag kan göra det helt färdigt :/
Räknas det som snuff om man postar bilder på sig själv när man har skadat sig?
January 13, 2004
Edvuld wrote:
Räknas det som snuff om man postar bilder på sig själv när man har skadat sig?
Det tror jag inte 😛
Men det beror ju helt på hur makabert det är. Om du fastnat med armen i bandsågen och står och håller din arm med den arm som du fortfarande har kvar så skulle jag tycka att det skulle vara lite olämpligt :blink:
November 21, 2003
Hojsan hoppsan. detta blir ju t.o.m bättre än jag trodde från böjran.
Detta är ett grymt bygge.. enda som jag tycker var lite synd var att du har två "nivåer" eller vad man ska säga..
För det är fyra saker som sticker ut i fronten nu.. istället för två, men du kanske kan sätta nått imellan dem så att det blir två tjocka istället..
Fan svårt att förklara..
Väntar redan till nästa update =) vill mer än nånsin se hur detta går..
Keep it Up
4 Guest(s)