September 20, 2001
Johan Nicklasson wrote: nyfiken fråga, när du gjort ett sånt här projekt, låt säga du använder skalet i 6månader.. säljer du det sen? inte för att jag planerat på att köpa det, har nog inte råd 😀
Vet faktiskt inte, men kostnaderna blev 2000:- i material för mig, och 1000:- som min morbror betalt. Sen har jag inte betalat Åbergs Plåt än för all hjälp + allt arbete. Det skulle bli svårt att få sålt det till ett pris som vore värt för mig personligen.
Detta arbetet har varit både jobbigt och roligt, det jobbigaste har varit tidspressen från skolan, samt press från er med att komma med uppdateringar 🙄
Tyvärr så blev resultatet ganska mycket mer otympligt än vad jag först hade tänkt mig. Nästa projekt ska antagligen bli något mindre som SFF/Barebone, eller en moddad bärbar. Har en bärbar i skolan som är ruskigt sleten och kass, funderar på ett aluminiumchassi till det =D
Funderar iofs på att köra en liten modell med mATX som Noddan föreslog från början, men vill nog göra något nytt i stället som inte måste följa någon referensdesign...
Hoppas ni hänger med och kollar på nästa projekt med .
De två våningarna var en nödvändighet som sagt för att få plats med ATX standarden. Blev dock ett rätt bra tillfälle att testa lite gravyr.
Tack återigen för alla trevliga kommentarer!
January 13, 2004
August 14, 2001
Ser faktiskt mycket bra ut, hur många svordommar gick det åt att få ihop lysioderna så som du satt de? (4 och 4) Tycker tyvärr man ser ljupunkterna en del på bilderna, gör man det även i verkligheten? hur tror du det skulle funka med typ glowvire runt plexit? kanske lyser för dåligt?
ser i alla fall väldigt bra ut, imponerande!
September 20, 2001
Frisk wrote: Ser faktiskt mycket bra ut, hur många svordommar gick det åt att få ihop lysioderna så som du satt de? (4 och 4)
Ett flertal, speciellt när någon av dioderna i en kedja gick sönder och jag fick byta den, men sen var de andra också sönder, och då fick jag byta dem med, men då bytte jag inte den som jag bytte föst, så då gick alla sönder igen.... Fråga mig inte varför :p
Frisk wrote:
Tycker tyvärr man ser ljupunkterna en del på bilderna, gör man det även i verkligheten? hur tror du det skulle funka med typ glowvire runt plexit? kanske lyser för dåligt?
Menar du från sidan? Själva dioderna syns om man har ögonen i groundlevel, annars syns det bara att det lyser lite krafitgare på plexit där dioderna sitter.
I fronten syns dioderna dock, men jag ska försöka avhjälpa det genomatt sätta ett galler i fronten bakom plexiglaset som till viss del stoppar det direkta ljuset från dioderna.
Uräktar avsaknaden av uppdateringar genom att skylla på student, bil, heltidsjobb... och brännd HD.
August 14, 2001
Edvuld wrote: [quote=Frisk]Ser faktiskt mycket bra ut, hur många svordommar gick det åt att få ihop lysioderna så som du satt de? (4 och 4)
Ett flertal, speciellt när någon av dioderna i en kedja gick sönder och jag fick byta den, men sen var de andra också sönder, och då fick jag byta dem med, men då bytte jag inte den som jag bytte föst, så då gick alla sönder igen.... Fråga mig inte varför :p
Frisk wrote:
Tycker tyvärr man ser ljupunkterna en del på bilderna, gör man det även i verkligheten? hur tror du det skulle funka med typ glowvire runt plexit? kanske lyser för dåligt?
Menar du från sidan? Själva dioderna syns om man har ögonen i groundlevel, annars syns det bara att det lyser lite krafitgare på plexit där dioderna sitter.
I fronten syns dioderna dock, men jag ska försöka avhjälpa det genomatt sätta ett galler i fronten bakom plexiglaset som till viss del stoppar det direkta ljuset från dioderna.
Uräktar avsaknaden av uppdateringar genom att skylla på student, bil, heltidsjobb... och brännd HD.
Känner till såntdär pilljobb med små elektronikkomponenter... man löder en sak, så lossar det på ett annat ställe, och precis när tennet ska stelna bränner man sig så man släpper... och sen blir man allmänt sur och irriterad.
Okey, får hoppas gallret löser problemet då.
Grattis till studenten!
gick du på Katedral? (är i Skara va? Delagardi i Lidköping, eller tvärt om?) Vilket program?
January 13, 2004
Terroristen wrote: Du har ingen bild när du fixxat dit de sista småsakerna? tex NOD märket ovanför "ingången" och det?
Är lite sugen på att se hur det blev oxa och nu tycker jag att du borde haft tid att fixa dit det =)
lr hur. 🙂
tycker han har legat lite på latsidan sen betygen sattes 😛
Dax att börja jobba nu kanske
August 1, 2005
Efter att ha läsat samt granskat detta helt underbara bygge så kan jag inte mer än buga åt ett mycket fint och vackert bygge.
Jag skulle rekomendera dig att skapa en LOG inne på Bit.Tech.net om detta bygge för att se "the core " betyg av detta vilket kan ge dig oanade kontakter. Skicka lite bilder till EA.com i Sverige på ditt bygge för deras respons du har talang för denna typ av bygge.
Har byggt ett antal chassin genom åren men har länge tänkt att bygga ett Temple , du var bara snabbare än mig så jag får nog återgå till plan-B MLRS 🙂
Bravo till ett helt UNDERBART bygge hoppas du tar lite mer foton på det och postar i tråden vill se chassit i bruk !
( Nick på Renegade (Drone2of8) )
:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:
1 Guest(s)