March 19, 2003
Nu är det så att allt runt på datorbordet är svart/silver samt datorn.
Självklart har man också ha en skärm till de som är standard färgen begie så den inte passar in till det övriga sakerna.
Har haft planer tidigare på att spraya om skärmen så jag köpte för några månader sen sprayfärg svart/silver som jag skulle använda, men de projektet lades på hyllan 😀
Nu efter att läst om att en annan snubbe ville lacka om sin skärm så vaknade hjärnan till och ville ha svart skärm osså.
Tog en titt i skrubben där sprayburkarna stog och jag slet loss skärmen och gick lös med skruvmejseln.
De var rätt bökigt att förstå hur man skulle få isär allt då man inte har en aning om vad som är vad innuti skärmen.
Konstiga sladdar som går hit och dit.
Skärmen som offrades vad en NEC MultiSync FE700
[Image Can Not Be Found]
Har ett antal bilder som visar lite hur de gick till, dock är jag inte helt klar.
Svarta färgen tog slut efter ha sprayat fronten av skärmen samt foten.
Så jag har bakdelen kvar, de tar jag en annan dag 😀
Nu börjar vi!
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
March 19, 2003
Marron wrote: Nice =)
Har också beställt en skärm i samma färg.. kanske ska fixa den då =)
För övrigt har jag likadan skärm vid denna datorn som du har =)
Edit: jag läste slarvigt.. står ju hur det var och skruva isär den
Heh har skruvat ihopp den igen 😉
Sitter med den nu.
Svart och fin.
March 19, 2003
Marron wrote: Blev det bra? Det ser inte kladigt ut eller så?
Det blev hur bra som helst!
Ser ut som det är orginal färg.
Dock så tog svarta slu efter ha sprajat fronten, foten, och "kulan" mellan foten och skärmen.
March 19, 2003
Bungo wrote: Är väldigt sugen på att göra detsamma med min skärm 🙂
Förstår inte varför de envisas med med att tillverka skärmarna i dessa oförskämt fula färgerna?
Du får iaf ta och slänga upp lite bilder på hur det blev. Är väldigt nyfiken 😀
Skärmar som har annan en den vanliga färgen kan ha svårt att bli ergonomi certifierade.
Då svart inte återger ljus på likadant vis.
-
Pic's may come s00n.
2 Guest(s)