October 27, 2001
coffe wrote: Fy fläsk så najs fönster! Har suttit o dreglat lite över din förra låda oxå, fett najs den med.
Hur har du fixat den där 3d looken o allt det där på din nya?
En smula sugen på nåt liknande.
Tackar 😛
Jag gjorde en 3D-bild och skrev ut den (rättare sagt 2st, en med PaiN och en med nätet), sen var det bara att gå lös med kniven på plexit och vipps så såg det allmänt 3d ut. 😛
October 27, 2001
Snowman89 wrote: hur går det? skule va kul o se hur långt du har kommit
Det finns inget roligt att visa ännu. 😛
Jag har dock börjat med målningen av chassit nu och lysdiodernas sladdar och grejjor är klara. Det har stått ganska still då jag har haft annat att tänka på (t.ex. skola, krockad bil o.s.v.).
Dessutom har jag meckat med mitt andra chassi (det äldre), då det förmodligen ska ställas ut på tekniskamuseet i sthml.
Ni får försöka förlåta min dryghet, jag ska bättra mig 😛
October 27, 2001
Jaha, efter att ha fått en komihåg spark av m00pid00 så gör jag en liten uppdatering här. 🙂
------------------------------------
Målningen tar längre tid än jag tänkt och hddarna som ligger och surrar på golvet motiverar mig ständigt att fortsätta med det ljuddämpade chassit. 😛
[Image Can Not Be Found]
Jag har klippt ut tunna plastbitar för att täcka för alla hål som inte ska vara där, p.g.a. estetiska och akustiska skäl.
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] (Plasten sitter på insidan även här, jag tog dock en bild med plasten på framsidan. Fråga mig inte varför, det bara blev så)
Hur det såg ut innan kan ni beskåda här:Framsidan och baksidan (iakta vad 56k vänlig jag var här och gav er ett val 😉
För att få en fin yta att måla och se på spacklade jag också.
[Image Can Not Be Found]
Eftersom målandet inte har kommit så långt är det inget kul att se på. Jag har dock blivit så gott som klar med plexit. Efter att ha fräst ut hål, limmat fast dioderna, lött och gjort en lite "kontrollpanel"...
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
...ser plexiglaset ut ungefär såhär:
[Image Can Not Be Found]
'PaiN'-lagret ska ha två röda dioder på sidorna också. Dast de jag satte dit nu ville sig inte riktigt (lyste väldigt svagt, trots rätt motstånd och fungerande kablage). Men ni kan andas ut, jag har beställt nya från LSDiodes.com. 😛
På gång just nu: Målning av Tangentbord, addtronics-sidorna, chieftec lucka, sidohandtag och ena sidan.
October 27, 2001
Snorch wrote: Ooohh de där blir ju skit fint.. 😀
fast konrtollpanelen kunde du nog gjort lite "rakare" 😛
Tackar tackar 😛
Det går att justera lite i höjdled, då jag tjonga i med stora borren på måfå 😛
Tänker dock inte flasha med den, så jag sparade min energi till annat, eftersom jag ska ha en lucka framför. ;P
February 6, 2004
Hur har du gjort etsningen? Vilket verktyg (dremmel?) och vilken sorts spets? Vad har du haft till hjälp? HUr djupt har du gått i glaset? Jag ahr testat att försöka etsa men får inte till något lyckat resultat så det vore kul att höra hur du gjort för det ser riktigt bra ut.
October 27, 2001
The_Mayhem wrote: Hur har du gjort etsningen? Vilket verktyg (dremmel?) och vilken sorts spets? Vad har du haft till hjälp? HUr djupt har du gått i glaset? Jag ahr testat att försöka etsa men får inte till något lyckat resultat så det vore kul att höra hur du gjort för det ser riktigt bra ut.
Jag försökte också med dremel först, men för att få så pass smala streck som jag ville ha använde jag en kniv. Djupet är väl några millimeter. Som hjälp hade jag en ritning under plexit och en träplanka som stöd vid utskärningen av raka streck.
October 27, 2001
Tackar tackar 🙂
--------------------
Arbetet med chassit forsätter! Fast då det bara är sprayning på gång ser jag ingen större mening med att mata er med bilder. 😛
Jag har inte bara sprayat. De röda dioderna har kommit och plexiglaset som ska sitta på sidan av chassit är så gott som klart (endast finputsning o.s.v. (så ha överseende med diverse reflektioner och skavanker på det:P)).
Men för dem som älskar bilder (bl.a. jag :P) har jag nu lagt upp de flesta av mina tagna bilder (103 st utvalda och minimalt censurerade :P): Bilder finns här!
EDIT: Om ni hittar pinsamma saker på bilderna kan ni kanske vara snälla och smyga iväg ett mail eller PM så jag kan censurera/ta bort dessa saker. 😛
October 27, 2001
Bogus^ wrote: hur har du gjort 3d bilden som du använde som mall??
asså för hand eller i typ 3dsmax/sketchup?
Jag orkade inte försöka få rätta vinklar för hand så jag använde 3dsmax och renderade endast wirarna. PaiN-lagret och Nät-lagret för sig, de låg dock i samma bild, men jag gömde det ena objektet och sedan det andra (Ja ni förstår säkert :P).
October 27, 2001
Sprayandet av mitt gamla chassi (även detaljer till det) fortsätter.
Om någon är nyfiken ser det ut ungefär såhär: KLICK
Det enda som inte ligger i bitar är nu mitt nyss ihop plockade tangentbord. Bild (klicka för något större bild):
[Image Can Not Be Found]
2 Guest(s)