April 23, 2003
Hittade en gamma alu väska hos en polare som jag köppte billigt för att kunna slänga upp en landator, det som kommer vara inne i den är (Amd Duron 800mhz | 256mb sdr | Geeforce 4 MX | SB 128 | 145w nätdel | 10/100 Nätverkskort | 40gb hdd | 2st 92mm fläcktar), Sladdarna från moderkortet (musen skärmen o det) kommer förlängas till andra sidan av väskan.
Här kommer en snabb ritning som jag gjorde i paint.
[Image Can Not Be Found]
Projektet kommer o påbörjas under helgen så ni får räkna med fleer bilder på söndagen.
Lite bilder från bygget:
[Image Can Not Be Found] Hittade ingen duglig såg så jag fick använda kniven 😛
[Image Can Not Be Found] Hålen föbereds..
[Image Can Not Be Found] Väskan med fläckthål.
[Image Can Not Be Found] Galler o fläktar skruvas fast.
[Image Can Not Be Found] Hårddisken sitter bra 😛
[Image Can Not Be Found] Stoppade in lite grejer för att se hur det blev.
[Image Can Not Be Found] Och den stängs utan några som helst problem.
[Image Can Not Be Found] Skärmkabel löds ihop. Många kablar (15st på varje sida) 🙁
[Image Can Not Be Found] Så ser den ut 8)
Det som skall monteras förutom datordelarna är lysrör, liten lcd för temperatur och blandade avläsningar och en massa lysdioder.
Har ni förslag så tveka inte o framföra dom.
November 18, 2003
jag hade satt på en fläns typ slk , sen en 120 . nackdelen är ju att du inte kan köra den öppen och flasha med innehållet 😀 men då hade jag löst det med plexi 😀
edit : dethär är så kul . kommer bild om 10 min !
edit 2 : http://w1.321.telia.com/~u3210...../veska.JPG
så hade jag gjort , ångrade mig för övrigt , plexi över hela är nog snyggare , är trött på alla som gör väskdatorer bara _så_ , ta nytt steg och gör så som min bild vetja 😀
September 17, 2001
Hehe, din skiss är lite missvisande. Anslutningarna på moderkortet är inne i väskan, ungefär i mitten och inte i kant med väskans kant. Om du sätter moderkortet längst till vänster och nätagget längst till höger med kabelanslutningen utåt/bakåt så bör det fungera bättre. Bara en tanke..
April 23, 2003
NH|SiBBoR wrote: Hehe, din skiss är lite missvisande. Anslutningarna på moderkortet är inne i väskan, ungefär i mitten och inte i kant med väskans kant. Om du sätter moderkortet längst till vänster och nätagget längst till höger med kabelanslutningen utåt/bakåt så bör det fungera bättre. Bara en tanke..
Det blir fulare då 😛 men får väl testa...
1 Guest(s)