July 17, 2002
keffing wrote: Du kommer ju lätt kunna köra den passivt... inga problem där... hur är det med sockethål? kan ju blir problem där, men att tillverka ett hemmagjort hold-down clips typ är inge svår...
Jag har inte hittat någon spec på hur mycket effekt CPUn och GPUn utvecklar ihop... Skulle känna mig tryggare om jag visste något officiellt.
Som jag skrev ovan så fungerar blocken jag har tänkt mig med orginalclipsen.
February 10, 2003
The Whistler, eftersom dom inte hade nån fläkt på flänsarna utan bara i lådan så borde den ju inte utveckla så mycket effekt, bra mkt mindre än en av dagens cpuer skulle jag tro...
btw, vad ligger den på för MHz? och som Noddan sa så skulle det ju gå att vattenkyla nätaggregatet också 😉
February 1, 2002
Spindel wrote: [quote=NH|Falcon]Man använder inte en konsoll för att titta på DVD...
Men åter till topic!
Jag gör det, fungerar grymt bra!
Jag måste ha haft tur för min Xbox låter inte alls mycket.
De gamla versionerna saknar en fläkt som de nya har..
Tufft projekt iaf, blir kul att följa!
September 28, 2001
Starscream wrote:
De gamla versionerna saknar en fläkt som de nya har..Tufft projekt iaf, blir kul att följa!
Det är väl snarare tvärtom: de nya xboxarna saknar en fläkt (på grafikchipet) som de gamla har.
Det är denna som håller ett himla liv.
Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet med vattenkylning
February 1, 2002
Niszhe wrote: [quote=Starscream] De gamla versionerna saknar en fläkt som de nya har..
Det är väl snarare tvärtom: de nya xboxarna saknar en fläkt (på grafikchipet) som de gamla har.
Låter de gamla boxarna mer än de nya?
Köpte min för ett par månader sen o den låter.. inte så mkt att jag blir störd när jag lirar men...
September 28, 2001
Starscream wrote: [quote=Niszhe][quote=Starscream] De gamla versionerna saknar en fläkt som de nya har..
Låter de gamla boxarna mer än de nya?
Köpte min för ett par månader sen o den låter.. inte så mkt att jag blir störd när jag lirar men...
De gamla (v1.0) låter riktigt mycket. De nyare (1.1 -> 1.5) väsnas betydligt mindre eftersom de ha en fläkt mindre. v1.0 slutades tillverkas 2002 så en sån får man inte om man köper en ny XBox idag.
July 17, 2002
Marron wrote: Jag har inte ont av det iaf.. bara man har lite volym på så är det lungt..
Ja, visst, så kan man göra... Under actionscener alltså. När det är dialoger så är det dock smärtande uppenbart hur mycket oväsen det är.
Sen bör det tilläggas att högt ljud långt ifrån alltid är detsamma som bra ljud.
July 18, 2001
Jag har bytt fläkt på min Xbox (1.4 el. 1.5) till en 80mm Zalman.. rätt stor skillnad i fläktljud, men wd disken är inte dålig på att föra väsen den heller 🙁 (skall bytas snarast)
http://www.xpress.se/~adno0009.....CT1469.JPG
http://www.xpress.se/~adno0009.....CT1475.JPG
http://www.xpress.se/~adno0009.....CT1480.JPG
lite bilder från min mod..
July 17, 2002
SiBBoR wrote: har du kommit någonstans med projektet The Whistler :)?
Som det är nu står det mer eller mindre still. Jag har inte haft råd att köpa vattenblocken, och på måndag rycker jag in för värnpliktstjänstgöring. Vi får se hur det går...
Någon som känner för att sponsra? =)
April 22, 2002
The Wistler kompiiiis !!! Jag tror du får även göra nån anordning för att kyla ner det lilla ström agregatet till höger, vet att det är inget superstark agg men , tar du bort fläkten så kanske det blir för varmt endå!
min xbox låter inte als mkt föressten, men med tiden så brukar fläktarna bli mera högljuda.
February 12, 2003
SAMCAN wrote: The Wistler kompiiiis !!! Jag tror du får även göra nån anordning för att kyla ner det lilla ström agregatet till höger, vet att det är inget superstark agg men , tar du bort fläkten så kanske det blir för varmt endå!
min xbox låter inte als mkt föressten, men med tiden så brukar fläktarna bli mera högljuda.
Eyy, Albyy?
1 Guest(s)