January 29, 2004
Sorry att jag är lite sen, haft en massa att göra och så... men nu till lite bilder! (Vattenkylning monterad, skippar vattentank och kör med t-koppling istället)
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Allt får plats innuti lådan med locket på! 😀
Mer bilder kommer när jag får tid... 😉
January 6, 2003
Får du plats men cd läsare och HD?
Angående vatentank så om du inte behöver cd eller använder extern cd så kan du ha vattentanken där, alt. fixa en slimdrive cd och ha vattentank på resten av utrymmet.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 29, 2004
Quarzi: Hehe, mina polare har klagat på samma grej... Skönt att kunna motbevisa dem lite...
Bogus^: Den ska sitta externt, man kan dock klämma in en 80mm fläkt internt om man vill...
Neam: Vanligtvis så har man vattentanken som typ avluftningsplats... Jag skippar den och kör med en t-koppling å 3-4cm extra slang som fungerar som en sorts liten tank...
Till alla: Pumpen läckte! 🙁 Vatten över hela moderkortet!!! Men ska fixa till det... Radiatorn har läckt även den... Men den har jag fixat med lite glasfiber-spackel (det bästa som finns!) Nya bilder å lite temperaturer beräknas komma upp i tråden innan helgen...
March 14, 2004
hez_guess wrote: Quarzi: Hehe, mina polare har klagat på samma grej... Skönt att kunna motbevisa dem lite...
Bogus^: Den ska sitta externt, man kan dock klämma in en 80mm fläkt internt om man vill...
Neam: Vanligtvis så har man vattentanken som typ avluftningsplats... Jag skippar den och kör med en t-koppling å 3-4cm extra slang som fungerar som en sorts liten tank...
Till alla: Pumpen läckte! 🙁 Vatten över hela moderkortet!!! Men ska fixa till det... Radiatorn har läckt även den... Men den har jag fixat med lite glasfiber-spackel (det bästa som finns!) Nya bilder å lite temperaturer beräknas komma upp i tråden innan helgen...
Faaan va surt
January 29, 2004
Hmm... Egentligen så borde fläkten sitta internt, men målet är juh tystnad och det är svårt att uppnå med en 80mm fläkt som är det enda som passar internt...
Jag är ganska nöjd med att det enda jag behövt "offra" är en 3,5" plats allt annat passar fortfarande... Så 1cd samt en Hdd får plats i den internt...
Relaxia: Lite kvar å fixa bara sen är den klar, då kan du kika förbi!
February 8, 2004
January 29, 2004
Min display är nu lödd... Två gånger faktist, vid första lödningen så kom kablarna lite ivägen för hårddisken så jag valde att använda lödpunkterna längst ner till höger istället... 😉 Köpt på Fractronics, Oled...
Kommer att monteras efter att vattenkylningen är klar! 😀
[Image Can Not Be Found]
Sitter å testar vattenkylningen lite nu och datorn verkar fungera bra, trots läckaget! 😀 Får en temp på ca 50Grader dock (full load), men misstänker att det beror på att jag tejpat fast fläkten på utsidan av bakre luftutsuget... Ska skära upp detta extremt luftflödeshindrande galler någon dag och montera fläkten på en ordentlig shroud... Detta borde sänka tempen en hel del!
edit: Upptäckte precis att jag råkat montera fläkten så den blåser in varmluft i burken istället för att dra den genom radiatorn och ut... Hehe, misstänker att även detta har något att göra med den höga tempen...
January 29, 2004
Bogus: Jo, jag vet... Men tack för påminnelsen! 😉 Håller på att bygga en dukt nu så snart kommer lite mer temperatur...
Relaxia: Hehe, jo lödkunskaperna sitter kvar sen 9:an... Men de behöver nog finslipas lite... Sladden var perfekt för en lcd! 😀
Kommer en ny update inom någon vecka!
2 Guest(s)