November 5, 2002
Sry Hez, men jag måste fråga 🙂
LorD_Kvadd wrote: Och här sitter man och undrar hur fan ens waterchiller ska få plats i ett fulltower...hehe fast jag ska ju ha kompressor med 😀
Och stor vattentank.
Kompressor o grejjer i?? Måste veta mer! Kan du kompressorgrejjer? Har nämligen en fungerande kompressor från en frys jag skulle vilja använda med vattenkylning... Hur krångliht är det. (Kompressorgrejsamojset sitter fortfarande i frysen 😉 )
March 14, 2004
Relaxia wrote: Sry Hez, men jag måste fråga 🙂
[quote=LorD_Kvadd]Och här sitter man och undrar hur fan ens waterchiller ska få plats i ett fulltower...hehe fast jag ska ju ha kompressor med 😀
Och stor vattentank.
Kompressor o grejjer i?? Måste veta mer! Kan du kompressorgrejjer? Har nämligen en fungerande kompressor från en frys jag skulle vilja använda med vattenkylning... Hur krångliht är det. (Kompressorgrejsamojset sitter fortfarande i frysen 😉 )
Varför behållde du inte frysen och byggde datorn där? 8)
November 5, 2002
slafs_ wrote: Varför behållde du inte frysen och byggde datorn där? 8)
Har inte tagit sönder någon frys ännu. Frysen är kass pga den läcker kyla från själva boxdelen. Allt står fortfarande på jobbet. Vill veta om det är värt att ge sig på innan jag tar mig vatten över huvet ;).
January 29, 2004
[Image Can Not Be Found] Hela systemet. 😀 Har ställt in speedfan till att styra 92mm fläkten så att cpu:n ligger på max 45grader. Fungerar fint!
[Image Can Not Be Found] Fläktarna är lite temporärt monterade mest för att kunna testa så allt fungerar som det ska... 😉
January 29, 2004
Lite bilder på insidan... Fler fins på sida1 i tråden...
Har som sagt en hel del mer att snygga till på både insida och utsida av burken, bland annat så ska pumpen/radiatorn fixas till lite då jag kladdat glasfiberspackel överallt... Ska fixa lite med kablar och sånt med... Kanske till nästa update!? 😉
January 29, 2004
Relaxia: Jag är på väg dit!!! 😀 hehe...
Lite nya bilder postas snart, ska låna kameran igen...
Har fixat iordning fönstret på sidan lite och monterat plexi.
Har även lött om lcd:n så den kan kopplas till en header på moderkortet istället för externt.
Sedan har jag tillverkat ett nytt fäste till vgablocket istället för den gamla snea plexibiten...
Men som sagt, bilder på det kommer snart! 😉
January 29, 2004
Liten update, sorry att det tagit ett tag! 😉
Projektet kommer att förändras något då jag ska montera in en större radiator... Mer om det när jag köpt den, nu till lite bilder på vad som hänt sen sist:
Lödde om min oled så den kan kopplas in i en header på moderkortet:
[Image Can Not Be Found]
Inkopplad:
[Image Can Not Be Found]
Dremlade till fönstret och monterade plexi. (katten Alice hjälper till)
[Image Can Not Be Found]
Tillverkade en plåt som fungerar som blockhållare (lite snyggare än den där lilla plexibiten jag hade förut):
[Image Can Not Be Found]
Köpte lite dioder som kommer att monteras in lite senare:
[Image Can Not Be Found]
Det var nog allt... Mer kommer innom någon vecka!
February 8, 2004
1 Guest(s)