January 29, 2004
Spaic wrote: nja, jag tycker det var bättre med plexibiten, kopparblocket var betydligt snyggare än den svarta plåten. Polera ovansidan av blocket är skär till en plexibit i rätt storlek, röstar jag för. I övrigt snyggt.
Men kopparn blir juh missfärgad så fort... 🙁 Blir nog till att köra på den lösningen jag har nu, kanske göra en ny något "cleanare" och sen måla den i nån shysst färg... Hade dock bara svart hammarlack hemma när jag gjorde denna...
Lr... Så gör jag en i kopparplåt... 😛 Borde typ fungera...
August 14, 2001
går det inte förhindra oxideringen av koppar om man först polerar den så den är blank och fin, sen sprutar klarlack på (givetvis aktar man noga undersidan) iaf så jag tänkte göra... får se hur det blir...inte haft tid att börja med blocken än, håller mest på med lådan för tilfället... sen blir det få i tank, radiator och pump i den, sen är det dax å börja med blocken, sen moda datorn.. har i stort tänkt ut hur jag ska ha allt..
November 5, 2002
Frisk wrote: går det inte förhindra oxideringen av koppar om man först polerar den så den är blank och fin, sen sprutar klarlack på (givetvis aktar man noga undersidan) iaf så jag tänkte göra... får se hur det blir...inte haft tid att börja med blocken än, håller mest på med lådan för tilfället... sen blir det få i tank, radiator och pump i den, sen är det dax å börja med blocken, sen moda datorn.. har i stort tänkt ut hur jag ska ha allt..
Bättre i så fall att polera den blank med bilpolermedel. Det lämnar kvar ett tunt skikt för att det ska hålla längre. Spruta på lack kommer innebära ett tjockare lager sin inte leder värme så bra.
August 14, 2001
Relaxia wrote: [quote=Frisk]går det inte förhindra oxideringen av koppar om man först polerar den så den är blank och fin, sen sprutar klarlack på (givetvis aktar man noga undersidan) iaf så jag tänkte göra... får se hur det blir...inte haft tid att börja med blocken än, håller mest på med lådan för tilfället... sen blir det få i tank, radiator och pump i den, sen är det dax å börja med blocken, sen moda datorn.. har i stort tänkt ut hur jag ska ha allt..
Bättre i så fall att polera den blank med bilpolermedel. Det lämnar kvar ett tunt skikt för att det ska hålla längre. Spruta på lack kommer innebära ett tjockare lager sin inte leder värme så bra.
Men spelar väl ingen roll om den inte leder värme? värmen ska ju ej ledas från utsidan av blocket ändå, är ju enbart metallen som ligger mot kärnan som behöver leda bra, och den ser man ju ej ändå, så där undviker man helt att ta på något som bevarar glansen.
November 5, 2002
Frisk wrote: [quote=Relaxia][quote=Frisk]går det inte förhindra oxideringen av koppar om man först polerar den så den är blank och fin, sen sprutar klarlack på (givetvis aktar man noga undersidan) iaf så jag tänkte göra... får se hur det blir...inte haft tid att börja med blocken än, håller mest på med lådan för tilfället... sen blir det få i tank, radiator och pump i den, sen är det dax å börja med blocken, sen moda datorn.. har i stort tänkt ut hur jag ska ha allt..
Men spelar väl ingen roll om den inte leder värme? värmen ska ju ej ledas från utsidan av blocket ändå, är ju enbart metallen som ligger mot kärnan som behöver leda bra, och den ser man ju ej ändå, så där undviker man helt att ta på något som bevarar glansen.
Förvisso, men jag håller inte riktigt med. För om kopparn får oxidera fritt på undersidan runt coren och man av någon anledning vill lyfta på den så måste undersidan göras fri från oxid igen om man inte vill riskera att få lite oxid mellan core och block.
Fast runt om spelar det ju ingen roll. Min idé funkar ju även innuti 🙂
1 Guest(s)