January 29, 2004
Min första vattenkyla shuttle finns att hitta under "projektloggar" men nu till min nya! 😉
Mycket har gjorts och tyvärr (pga kamerabrist) så har jag inte hunnit dokumentera allt, men bilder på insidan av burken kommer snart... Mycket förklarar sig själv liksom... 🙂
Mycket "tillsnyggande" återstår, funderar även på att klämma in en liten tank.
Ska även kyla mosfets samt minnen på graffet.
Funderar också på att fixa en windowmodd till min dvd.
Jaja, en massa mer... tar det lite vartefter...
Den nya kylningen består av:
Dangerden Maze4 Cpublock
Dangerden "oldstyle" Gpublock
Black ice micro 2
2st Zalman 92mm Fläktar
Hydor L20 pump
Pumpen sitter lägst fram i burken ovanför ram minnena, ovanför den sitter radiatorn och sist fläktarna.
Dvd-spelaren sitter monterad bakofram.
Displayen är en oled från fractronics.
Mer info och bilder kommer så snart jag får tid.
Nu till bilderna:
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
July 18, 2003
Nice! Mycket snyggt!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 29, 2004
Mitt första lan med burken passerade smärtfritt! 😉
Körde Farcry hela natten och cputempen steg aldrig över 37C, då har jag en Amd Mobile 2400+ 35watt @ 200x11 1,55volt samt ett radeon 9800pro på slingan! 🙂
Värt att tillägga är att jag körde fläktarna på 50% i speedfan! *mumma*
Nu på halvidle (surfar och tankar lite) så kör jag fläktarna på 2% och den går aldrig över 40%... Tyst som faen! 😛
Känns fint att ha en burk som inte får värmeslag i ett hett lanrum...
March 17, 2003
Jag sitter också med funderingar att vattenkyla min Shuttle. Men däremot så funderar jag på att sätta radiatorn på utsidan, alltså på toppen. med då återstår ett problem. hur ska jag kunna öppna datorn om jag vill byta hdd ex. massa pillande med slangarna isf. Men det possitiva med det är att det kommer att se mäktigt ut =)
Jag skickar ett Pm innom med lite frågor senare
January 29, 2004
NHOC_Frozen wrote: Jag sitter också med funderingar att vattenkyla min Shuttle. Men däremot så funderar jag på att sätta radiatorn på utsidan, alltså på toppen. med då återstår ett problem. hur ska jag kunna öppna datorn om jag vill byta hdd ex. massa pillande med slangarna isf. Men det possitiva med det är att det kommer att se mäktigt ut =)
Varför inte ställa dom här i tråden? Så kanske någon mer som pysslar med samma grejjor får lite ideér med... 😉
November 18, 2003
NHOC_Frozen wrote: Jag sitter också med funderingar att vattenkyla min Shuttle. Men däremot så funderar jag på att sätta radiatorn på utsidan, alltså på toppen. med då återstår ett problem. hur ska jag kunna öppna datorn om jag vill byta hdd ex. massa pillande med slangarna isf. Men det possitiva med det är att det kommer att se mäktigt ut =)
mhm , om du fäster radiatorn på chassiramen så behöver du ju inte lyfta bort den varje gång ...
1 Guest(s)