August 22, 2005
Tjenare!
Har länge tyckt att mitt chassi varit för tråkigt, men efterssom det är ett plåtchassi har jag inte orkat bry mig om det. Så jag har länge funderat på ett nytt chassi, men för en vecka sen köpte jag en nästintill komplett vattenkylning här på forumet, så nu sitter jag o väntar på chassi o tillbehör för vattenkylningen!
än så länge har jag inga bilder, men det kommer snart.
Grejerna som jag köpt/beställt:
1 Antec P160
1 begagnad vattenkylning som innehöll följande komponener:
*BIX
*eheim 1250
*maze 3-1
*226Watts peltier
*swiftech nätagg
*två 120 mm
*silikonslang
1 BIX2
3 120 mm i alu
1 Dangereden Gpublock
1 80W peltier
1 vattentank för ledig 5´25 plats
tor det var allt!
Sen har jag funderat på att använda en kompressor från en frys, läste det på nåt annat forum.
Blir väl uppdatering rätt snart då jag plåtat den begagnade vattenkylningen samtnär jag får lite mer grejer!
EDIT:ändrade topic
August 22, 2005
tjena!
nu kommer ja me bilder...
det är alla grejer vad jag vet+chassi.
ni får ursäkta bildkvaliten, men men.
[Image Can Not Be Found]
hela chassit, omoddat o rätt stilrent...
[Image Can Not Be Found]
en titt inuti...
[Image Can Not Be Found]
rätt taskig kabeldragning, ska förbättras...
[Image Can Not Be Found]
en titan 120 mm, ritigt snygg o bra fläkt
[Image Can Not Be Found]
o min gamla trotjänare delta 80 mm.
[Image Can Not Be Found]
hårdisken inkappslad med ljuddämpande material, underifrån
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
en bild på allt som kommer att ingå i vattenkylningen...
[Image Can Not Be Found]
o en närmare titt på pump o radiatorer
detta var allt för tillfället, ena radiatorn ska målas svart, 120 mm titan ska jag sätta fast i nätagget istället, o en fyrkant ska borras ut på toppen av chassit p.g.a radiatorn.
Vidare ska jag göra en låda som ska stå på chassit, där lite allt möjligt ska vara 😀
kommer med uppdatering om ett tag igen.
/MVH cool1
EDIT: bilder fixade men små...
August 11, 2002
ser fint ut 🙂
bilderna finns här http://upload.stormaz.servebee.....irec=cool1
March 19, 2003
de blir knas när du länkar till http://upload.stormaz.servebee.....irec=cool1, ala bilderna är länkade dit, och det är ingen bild.
August 22, 2005
nu funkar bilderna iaf, men de blev små 🙁 ...
nån som vet båt program där man kan ändra storleken?
ska strax testa vattenkylningen på en handuk, för att se om den läcker.
iaf, ska jag sätta radiatorerna efter varann eller BIX2 efter CPU-block o BIX efter graffe?(blir lättast för mig, iaf med slangdragning).
August 22, 2005
nu när jag testkört allting o så börjar arbetet att få allt in i chassit, jag har börjat med den antagligen drygaste biten, att få in Black Ice 2 extreme i chassit (eller halvt iaf:) ).
Jag borrade upp ett fyrkantigt hål med tio mm borr, filade sedan till detta med en vanlig järnfil *PUST* i detta hål ryms två 120 mm fläktar, men inte BIX2 radiatorn, vilket var meningen!
[Image Can Not Be Found] radiatorn sedd framifrån
[Image Can Not Be Found] radiatorn sedd uppifrån
[Image Can Not Be Found]
sett inifrån chassit för att ni ska förhoppningsvis fatta lite bättre,
fläktarna sitter alltså fast i radiatorn.
nästa mod har med HDD-platserna att göra, med en 7 mm borr har jag tagit bort alla nitar som höll fast de, för att spara plats så att jag får in pump o radiator (black ice extreme, inte den som sitter på toppen av chassit).
[Image Can Not Be Found] något saknas va 😀
[Image Can Not Be Found] Hddrack (heter det så?).
[Image Can Not Be Found] hårdisken ligger nu istället i de externa 3.5" platserna (en rätt slarvig bild).
BTW, kom på hur man skulle göra för att göra bilderna "större", var ju bara att ta bort .thumb ändelsen
2 Guest(s)