November 5, 2002
Har länge tänkt att ge mig in i vattenkylningens tempraturer.
Har skaffat mig 2 radiatorer, pump, slang, fläktar och så håller det på att tillverkas block.
Radiatorer:
Black Ice II
Black Ice pro
Pump:
Eheim 1048
[Image Can Not Be Found]
Block:
Egen design
CPU & NB/GPU
[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
Lite hur långt jag kommit i den tänkta konfigen:
[Image Can Not Be Found]
Fötterna som jag gjort i pvc är halft transparenta. Jag har borrat hål i dem för plats till fina högintensiva saker 🙂
Det lär komma en sprillans ny kamera inom kort, så fina bilder får vänta lite. Ni får hålla er till underbar 3dmodellering 🙂
(Har förmodligen lagt ner mer tid på 3D än på byggande )
Funderar på att placera pump och tank i hårddiskfacken. Det får precis plats. Det som kan vara en nackdel är att det hela kommer stå 90 grader fel. Pumpen kommer få suga upp vattnet. Ser någon något negativt med det?
May 14, 2001
November 5, 2002
Oups. Missade titelregel där.
Chassiet jag bygger i är ett Sky Hawk PSR-5603
[Image Can Not Be Found]
http://www.skyhawkgroup.com/PC.....R5603.html
Det är inte Solid Work jag ritat i utan i Mechanical Desktop.
Det där med att pumpen måste suga menade jag att normalt suger den ju vattnet från sidan och i detta fall underifrån. Men det kanske inte ska ha någon betydelse. Tänkte främst på om det är nån större risk med det.
November 5, 2002
Hmm... Det skriver du... Testade i vasken och då ginge det att vinkla den på det sättet. Vad är nackdelen i så fall? Kan tänka mig att det inte funkar när det är luft i systemet då luft inte är lika trögt som vatten. Men normalt är väl systemet vattenfyllt. Utan något läkage så borde det fungera tycker jag.
Tänker jag fel kanske?
November 5, 2002
Nu har jag fått min efterkängtade digitalkamera, så härefter kan det bli lite finare bilder 🙂
Mycket i plugget nu, så jag hinner inte så mycket. Men jag har iallafall fått dioder och testat lite hur det kommer se ut...
Fötterna har jag svarvat själv i någon halvt genomskinligt PVC.
http://relaxia.myftp.org/burk/
Se upp för modemdödarbilder 😉
November 5, 2002
Kan förklara längden på fötterna. På de fina 3d-bilderna kan ni skymta en radiator under chassiet. Därför är de så höga. Funderar oxå om jag orkar borra hålen i fötterna lite djupare så att ljuset kommer ner lite längre. Nåja, det kommer ge sig.
Visst kan jag fixa till bilderna till tråden, men inte nu. Måste sova. 🙂
1 Guest(s)